Web Analytics Made Easy - Statcounter

فلاحی از کلنگ زنی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی در هفته دفاع مقدس خبر داد و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه عظیم را بالغ بر ۳۵ میلیار تومان اعلام کرد.

«غلامرضا فلاحی» در گفتگو با شبستان در بیرجند با بیان این که مشکل زمین برای احداث باغ موزه دفاع مقدس مرتفع شده است، اظهار کرد: در حال حاضر نقشه های مورد نیاز این پروژه تهیه و مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بالغ بر یک میلیارد تومان از سوی استاندار و یک میلیارد تومان هم اعتبار ملی برای این پروژه اختصاص یافته است و در هفته دفاع مقدس کلنگ زنی و خاک برداری آن انجام می شود.

 

فلاحی برآورد اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه با نرخ چهار ماه پیش را بالغ بر 35 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس اولویت این پروژه فاز بندی و کار احداث آن در دستور کار قرار می گیرد.

 

وی اراضی اختصاص یافته به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را 32 هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان 18 هکتار برای احداث فضای سبز، 12 هکتار برای ابنیه و فضاهای کاری مانند فرهنگسرا، تالار و ...خواهد بود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان این که تامین اعتبار ملی برای احداث باغ موزه ها در ماده 86 برنامه ششم توسعه پیش بینی و تکلیف شده است، یادآور شد: فقط یک سال دیگر از این برنامه مانده و امید است با پیگیری استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از بودجه 1400 اعتبار مناسبی به این پروژه اختصاص یابد.

 

فلاحی با بیان این که تاکنون 9 استان در کشور اقدام به احداث باغ موزه دفاع مقدس کرده اند و در 6 استان هم احداث این موزه ها در دستور کار قرار دارد؛ عزت و سربلندی نظام را مرهون خون شهدا و دفاع مقدس دانست و از خیران خواست در حوزه دفاع مقدس ورود کرده تا کار احداث این موزه که می توان از آن به عنوان دانشگاه دفاع مقدس یاد کرد، تسریع شود.

 

وی همچنین به احداث باغ موزه شکر در طبس اشاره کرد و گفت: این پروژه بین المللی بوده و تاکنون پنج میلیارد تومان اعتبار ملی به آن اختصاص یافته است و پس از پایان طراحی و انتخاب پیمانکار کار اجرایی آن توسط مرکز شروع می شود.

 

پایان پیام/706

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی باغ موزه دفاع مقدس بیرجند خراسان جنوبی موزه دفاع مقدس احداث باغ موزه میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان

سارانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به در دست اجرا بودن ۵ طرح تغذیه مصنوعی در استان گفت: برای تکمیل این طرح‌ها از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته‌ است.

او افزود: از این محل ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح تغذیه‌ای نهبندان با ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی تخصیص یافته است.

سارانی عنوان کرد: تاکنون در زمینه اجرای این طرح ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ظرفیت آبگیری سد تغذیه مصنوعی بندان را ۱.۷۴ میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: هدف از احداث این سد، ذخیره‌سازی سیلاب و رواناب و رهاسازی برای دشت‌های پایین دست است.

بیشتر بخوانید

اعتبار به طرح‌های تغذیه مصنوعی رسید/ خراسان جنوبی صدرنشین جدول اجرای طرح‌های نوین آبیاری

او با بیان اینکه طرح تغذیه مصنوعی بندان حد فاصل شهر‌های نهبندان و زابل و در فاصله ۷۰ کیلومتری این شهرستان قرار دارد تصریح کرد: در سال‌های پر باران بین ۴ تا ۵ میلیون متر مکعب رواناب و سیلاب در این سد ذخیره‌سازی خواهد شد.

سارانی بیان کرد: ۵ طرح تغذیه مصنوعی در نواحی مرزی خراسان جنوبی شامل بندان و چاهداشی نهبندان، آهنگران زیرکوه، گزیک درمیان و مشوکی سربیشه در دست اجراست که در دولت سیزدهم ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان