Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@16:28:49 GMT

جوایز سینمای ایران از ونیز به عدد ۵۷ رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۹۱۵۷

جوایز سینمای ایران از ونیز به عدد ۵۷ رسید

با کسب شش جایزه در بخش های اصلی و جنبی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز، مجموع جوایز سینمای ایران از این رویداد سینمایی به عدد ۵۷ رسید.

به گزارش ایسنا، هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز شب گذشته در حالی به کار خود پایان داد که در شب اختتامیه دو جایزه مهم به سینمای ایران تعلق گرفت، فیلم «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی توانست جایزه بهترین فیلم بخش افق ها را به خود اختصاص داد و روح الله زمانی نیز برای بازی در فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی جایزه «مارچلو ماسترویانی» ویژه بازیگر نوظهور جشنواره را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سینمای ایران امسال در بخش های جنبی ونیز هم جوایزی را به خود اخنصاص داد؛ «جنایت بی دقت» ساخته شهرام مکری جایزه فیلمنامه چهاردهمین دوره جوایز بیساتوی طلایی را  دریافت کرد و جایزه بهترین فیلم بنیاد ملی محیط زیست ایتالیا و جایزه فیپرشی بهترین فیلم بخش افق ها و بخش های جنبی به «دشت خاموش» رسید. 

 جایزه فانوس جادیی انجمن ملی C.G.S هم به «خورشید» ساخته مجید مجیدی تعلق گرفت تا سینمای ایران حضوری موفق را در جشنواره ونیز ۲۰۲۰ با کسب شش جایزه رقم بزند. 

سینمای ایران با شش جایزه امسال در مجموع تاکنون موفق به کسب ۵۷ جایزه از قدیمی ترین جشنواره سینمایی جهان شده است که ۴۶ جایزه برای فیلم های تولید ایران و بزرگداشت سینماگران ایرانی و ۱۱ جایزه نیز ماحصل فیلم های غیر ایرانی ساخته سینماگران ایرانی مقیم خارج از کشور بوده است. 

با سه فیلم «خورشید»، «جنایت بی دقت» و «دشت خاموش» که امسال به نمایندگی از سینمای ایران در ونیز حضور داشتند در مجموع تاکنون ۱۰۶ فیلم ایرانی در تمام ادوار این رویداد سینمایی حضور داشته‌اند.

موفق‌ترین حضور سینمای ایران در ونیز در سال ۲۰۰۰ و در پنجاه و هفتمین دوره این رویداد سینمایی رقم خورد و جعفر پناهی با فیلم «دایره» در بخش مسابقه رسمی حضور داشت و جایزه اصلی شیر طلایی بهترین فیلم جشنواره را برای سینمای ایران به ارمغان آورد. این فیلم پنج جایزه دیگر نیز در ونیز دریافت کرد، جایزه فیپرشی، جایزه یونیسف، تقدیرنامه کلیسای جهانی، جایزه بهترین بازیگر زن برای مجموعه بازیگران زن فیلم از طرف سندیکای ملی نویسندگان سینمایی ایتالیا و جایزه سرجیوترازاتی.

از دیگر جوایز مهم سینمای ایران در جشنواره ونیز می‌توان به سه جایزه بزرگ هیات داوران، فیپرشی و هیات داوران جوان در سال ۱۹۹۹ برای فیلم «باد ما را خواهد برد» ساخته عباس کیارستمی و کسب جایزه بهترین فیلمنامه ونیز در سال ۲۰۱۴ با فیلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد اشاره کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/0038E4

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جشنواره ونیز جایزه بهترین سینمای ایران بهترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴

اثر منتخب بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز به نمایش درمی‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اثر منتخب بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز به نمایش درمی‌آید.


این اثر با عنوان آینه‌های نور، چیدمانی تعاملی از مریم صفایی و محمد امین اوجی، زوج بوشهری-شیرازی است که پیش از این در بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر ارائه و به عنوان نامزد کسب طوبای زرین شناخته شده بود و اکنون قرار است در پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شود.

اثر تعاملی این دو هنرمند بر اساس هندسه نقوش معماری ایرانی و رجوع به سنت کهن آینه‌کاری، با بیان و زبانی جدید طراحی شده است که به واسطه بازتاب نور، فضایی کهکشانی و بهشت‌گونه را می‌آفریند.

اجرای این اثر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز مشابه اجرای آن در شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خواهد بود؛ با این تفاوت که چیدمان اثر متفاوت بوده و به جای تابش نور، آثار مصطفی گودرزی و عبدالحمید قدیریان (از هنرمندان پاویون ایران) به روی آن تابانده می‌شود که علاوه بر انعکاس نور، بازتابی از نقش و رنگ را به وجود می‌آورد.

در این چیدمان تعاملی، مخاطب در اجرا مشارکت می‌کند و با در دست داشتن چراغ قوه و تابش نور، کهکشان خاص خود را به وجود می‌آورد.

در پس‌زمینه این اجرای تعاملی، صدای موسیقی هم شنیده می‌شود. آهنگسازی این کار توسط بابک ربوخه، چهره شاخص هنر موسیقی کشورمان انجام شده است که همزمان با اجرای اثر در فضای پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز، طنین‌انداز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقا چیست؟
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقاً چیست؟
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری