Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:28:37 GMT

کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از طریق آگهی «دیوار»

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۹۶۷۲

کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از طریق آگهی «دیوار»

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی محمدپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با مراجعه فردی به پلیس فتا مبنی بر اینکه در سایت کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از طریق آگهی دیوار اقدام به خرید گوشی موبایل کرده و برای پرداخت هزینه پستی وارد درگاه بانکی شده و سپس از حساب وی مبلغی برداشت شده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فردی اقدام به درج آگهی مبنی بر فروش گوشی در سایت دیوار کرده بود و با این ترفند که ابتدا فقط هزینه پستی به مبلغ پنج هزار تومان را دریافت می‌کند، اعتماد کاربر را جلب و لینک درگاه جعلی را برای کاربر ارسال کرده است.

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی گفت: کاربر هم با توجه به ارزش پایین هزینه پستی با این دیدگاه که فقط همین مبلغ کم شاید از جیبش برود وارد لینک درگاه پرداخت شده و اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده، غافل از اینکه این درگاه فیشینگ بوده و تمامی اطلاعات کارت وی به سرقت رفته است.

محمدپور افزود: متهم بلافاصله با سوء استفاده از درگاه اصلی که در اختیار داشته، اقدام به برداشت از حساب شاکی می‌کند که با توجه به اظهارات شاکی و مستندات موجود، پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی به مردم توصیه کرد: هرگز به آگهی‌های درج شده در سایت‌ها اعتماد نکنند، قبل از دریافت کالای مورد نظر خود از صحت آن به صورت حضوری اطمینان حاصل کنند، هیچ گونه مبلغی تحت عنوان بیعانه، هزینه پستی وغیره پرداخت نکنند و در هنگام ورود به درگاه‌های پرداخت به نکات امنیتی توجه کنند که درگاه اصلی باشد و گرفتار درگاه جعلی یا فیشینگ نشوند.

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی گفت: هموطنان می‌توانند در صورت اطلاع ازهرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی رئیس پلیس فتا سایت دیوار محمدپور کلاهبرداری خرید اینترنتی هزینه پستی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی خدایاری گفت: ۱۵ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان تسهیلات  سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح مشاغل خانگی با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شد.

وی اضافه کرد: سهم شهرستان مراغه در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شد.

 رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراغه گفت: تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شد.

 خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق میراث فرهنگی، جهادکشاورزی، صمت و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شد.

وی گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر اشتغال پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر