Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران به مناسبت ایام محرم «موسیقی آوای عاشورایی رثا» به سرپرستی و خوانندگی امید معنوی و با همراهی چهار نوازنده در سالن فرهنگسرای ارسباران  به مدت پنج شب به اجرای قطعاتی با موضوع  واقعه عاشورا می پردازد.

در هر اجرا، ۸ قطعه ویژه عاشورا و شخصیت های برجسته واقعه کربلا با نگاهی عاطفی - احساسی و با پیامی حماسی و شعور نینوایی برای مخاطبان، ارائه و به صورت زنده اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین اجرای این برنامه سه شنبه ۲۵ شهریور به روی صحنه می رود و از اپلیکیشن لنز ایرانسل به صورت زنده پخش می شود. علاقه مندان جهت تماشای این اجرا به اپلیکیشن لنز  مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره ۱۸۳۷ یا صفحه اینستاگرام فرهنگسرای ارسباران به نشانی @farhangsara_arasbaran در ارتباط باشند.

***********************

قطعه «بی تو» با صدای سالار عقیلی منتشر می شود

 

پیشکشی به همه بزرگان موسیقی ایران 

کیوان ساکت نوازنده و آهنگساز از انتشار قطعه «بی تو» با خوانندگی سالار عقیلی و ترانه پوپک رنجبر و تقدیم آن به همه بزرگان موسیقی ایران خبر داد. 

کیوان ساکت نوازنده، آهنگساز و مدرس دانشگاه با اشاره به خبر انتشار قطعه «بی تو» بیان کرد: پیش از این ترانه هایی از دکتر پوپک رنجبر خواندم که نظرم را جلب کردند و ترانه «بی تو» را به جهت این که با حال و هوای این روزها هماهنگ تر و همسوتر دیدم، برای آهنگسازی انتخاب کردم و سالار عقیلی آن را خوانده است.

وی با اشاره به تقدیم قطعه «بی تو» به همه بزرگان موسیقی ایران افزود: در مشورت با ترانه سرای این قطعه به این نظر رسیدیم که باید آن را به همه تقدیم به همه بزرگانی کنیم که پایه های موسیقی ملی ما را شکل داده اند. اگرچه بسیاری از آن ها امروز در میان ما نیستند اما آثارشان هست و مردم آن ها را می شنوند و لذت می برند.

این نوازنده و آهنگساز ادامه داد: قطعاتی که موسیقیدانان برجسته ایرانی ساخته اند آرام بخش جان های خسته ما از ۱۰۰ سال پیش تاکنون است و قطعه «بی تو» به پاس تلاش ها و زحماتشان به هنرمندان راستین موسیقی تقدیم می شود؛ اقدامی که پیش از این در عرصه موسیقی صورت نگرفته بود. 

ساکت در پاسخ به اینکه در آهنگسازی این قطعه برای تقدیم به بزرگان موسیقی به کدامیک از آن ها توجه بیشتری داشته است، گفت: در زمان آهنگسازی به علی نقی وزیری و دو شاگرد برجسته اش ابوالحسن صبا و روح الله خالقی بیشتر فکر می کردم. هریک از این عزیزان ستون های استوار و بزرگی برای هنر موسیقی محسوب می شوند. 

وی خاطر نشان کرد: استاد وزیری با مدون کردن تئوری موسیقی ایران و تاسیس مدرسه موسیقی نقش مهمی در نگاهداشت این هنر داشته است  استاد صبا با جمع آوری بخشی از موسیقی مناطق شمال در حفظ این موسیقی و گنجینه موسیقی فولکلور تلاش زیادی کرد. استاد خالقی با نوشتن آهنگ هایی که بعد از چند دهه هنوز طراوت خود را حفظ کرده و از ماندگار ترین آثار هستند رشد فزاینده موسیقی ایران را سبب شد و شاگردان زیادی که در مکتب این بزرگان تربیت شدند، همه و همه از تاثیرات علم و دانش و هنرشان هستند.
ساکت در پایان از احتمال ساخت آلبومی در ادامه تولید قطعه «بی تو» خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: موسیقی عاشورا عاشورایی ارسباران کیوان ساکت سالار عقیلی بزرگان موسیقی همه بزرگان موسیقی ایران سالار عقیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»

به گزارش خبرنگار مهر، آلبوم های «نئوتنالیتی» و «قاوال مکتبی» ۲ پروژه جدید در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی هستند که با هنرمندی سیاوش دمیریان و خدایار خدادوست در قالب ۲ اثر مجزا منتشر شده اند.

«نئوتنالیتی» عنوان یکی از تازه ترین مجموعه های منتشر شده حوزه موسیقی است که با هنرمندی سیاوش دمیریان و در حال و هوایی متفاوت پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

آهنگسازانی چون محمدسعید شریفیان، امیر علوی، فریبا علیپور، رضا والی، مهسا سیاوشی و مهران روحانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«چند سال پیش» به آهنگسازی مهران روحانی، «بلوهانس» به آهنگسازی رضا والی، «فانتزی» به آهنگسازی محمدسعید شریفیان، «۹ هایکو برای پیانو» به آهنگسازی مهسا سیاوشی، «لونتیک» به آهنگسازی فریبا علیپور، «الژی» و «۳ اسکچ برای پیانو» به آهنگسازی امیر علوی از جمله آثاری هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

آلبوم «قاوال مکتبی» نیز با هنرمندی خدایار خدادوست اثری در حوزه موسیقی منطقه آذربایجان است که در قالب پروژه بی کلام در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

«مارش»، «جنگی»، «آذری»، «بلدی»، «یاللی»، «استرومبا»، «آت قاجدی»، «لیریک»، «آرازباری منصوریه»، «ترکمه»، «قوشاشاپالاخ»، «میرزه ای واغزالی»، «شالاخو»، «قزافی»، «قایتاغی»، «لزگی»، «آغیر- کند»، از جمله آثاری هستند که در این آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.

این پروژه موسیقایی چندی پیش موفق به دریافت جایزه باربد و مقام اول در بخش ویژه پژوهشی موسیقی نواحی در سی ونهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر هم شده بود.

کد خبر 6089548 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • ترانه‌ کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» اینستاگرام را منفجر کرد + ویدئو
  • اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره ای توسط بازیگر زن «نون خ» | آرزوی سلامتی خانم بازیگر برای ترانه علیدوستی + ویدئو
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • ایران ۱ - ۱ ازبکستان/ گزارش زنده
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • (ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای توسط بازیگر زن «نون خ»