Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: جناب آقای روحانی، در شرایطی که میلیون‌ها دانش‌آموز و معلم در مدارس حاضر می‌شوند تا به وظایف خود عمل کنند، جنابعالی تصمیم گرفته‌اید در دفتر کار خود بنشینید و از پشت شیشه صفحات نمایشگر و در مراسمی تشریفاتی آغار سال تحصیلی را تبریک بگویید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اعضای تشکل‌های دانشجویی برای بیان مطالبات خود، همزمان با سخنرانی مجازی رئیس‌جمهور به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، در مقابل محل برگزاری سخنرانی روحانی حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم سجاد اسماعیلی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت که متن آن به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
 
جناب آقای دکتر روحانی، آخرین سال تحصیلی دولت تدبیر و امید است و در شرایطی که میلیون‌ها دانش‌آموز و معلم در مدارس حاضر می‌شوند تا به وظایف خود عمل کنند، جنابعالی تصمیم گرفته‌اید در دفتر کار خود بنشینید و از پشت شیشه صفحات نمایشگر و در مراسمی تشریفاتی آغار سال تحصیلی را تبریک بگویید. سال‌های گذشته نیز دانشگاه تهران، شاهد حضور شما در مراسمی نمایشی و بدون شنیدن سخن دانشجویان بوده است.

جناب آقای روحانی چگونه ادعا می‌کنید صدای دانشجویان را می‌شنوید در حالی که نمایندگان تشکل‌های دانشجویی که چشم بیدار و زبان گویای جنبش دانشجویی‌ هستند، اجازه صحبت ندارند. مگر جز این است که دانشجو، عنصر محوری دانشگاه است؟ پس چگونه می‌خواهید از دانشگاه سخن بگویید وقتی سخن دانشجویان بزرگترین دانشگاه کشور را نمی‌شنوید؟  بگذریم آقای دکتر.

حال که مجال گفتگوی چهره به چهره ندادید گفتیم این جا بایستیم و حرف دلمان را بزنیم بلکه شما  از پشت همین صفحات نمایشگر بخوانید و ببینید که حرف‌های زیادی برای گفتن است اگر شما گوشی برای شنیدن داشته باشید.

آقای رئیس‌جمهور! در ابتدا از شما سؤال می‌کنیم که آیا اصلا در این مملکت حضور دارید؟ آیا می‌بینید سفره‌هایی که  هرروز کوچکتر می‌شوند و دست‌‌هایی که هر روز خالی‌تر؟ آیا می‌دانید که ضعف مدیریت شما و امثال شما را به پای نظامی می‌نویسند که خون هزاران شهید به پای آن ریخته شده است؟ آیا بدبین کردن مردم نسبت به آرمان‌هایی که هر فطرت پاکی  آن را می‌پسندد کار درستی است؟ و آیا هفت سال برای تجربه کردن کافی نیست که هنوز می‌گویید نمی‌توانید بدون ارتباط با خارج مشکل کشور را حل کنید؟

گفته بودید زبان دنیا را بلدید ولی گویا دنیای شما چند کشور نظام سلطه است و متأسفانه شما  حتی زبان آن‌ها را هم بلد نیستید وگرنه در برابر تهدیدشان، نرمش نمی‌کردید. شاید باور آن سخت باشد، اما همه چیز به گردن تحریم‌ها نیست. بیکاری کارگران هپکو، هفت‌تپه، ماشین‌سازی تبریز و غیره به خاطر تحریم نیست.

گرانی افسارگسیخته مسکن و خودرو به خاطر تحریم نیست.  آشفتگی بازار طلا و ارز همه آن به‌خاطر تحریم نیست. بلکه به خاطر اجرای سیاست‌های کج و معوجی است که کارشناسان دلسوز بارها هشدار دادند و اثری نکرد، به خاطر بی‌توجهی به رهنمودهای رهبری حکیم است که شعار هر سال را به شکلی جدید تکرار می‌کند تا تلنگری باشد برای شما که درد ما از داخل است و دوای آن هم همینجا و چه نازیباست که دوباره برای درمان، رو به کدخدا می‌آورید. 

آقای روحانی! این‌ها مقدمه بود و حال بدون تعارف می‌گوییم که ام‌المصائب ما، اساس فکر دولت جنابعالی است که نه تنها شاخه‌ای از درخت تناور معارف انقلاب اسلامی نیست بلکه وصله‌ای ناهمرنگ بر آن است و در تعارضی آشکار با ریشه‌های آن است و تا این تفکر را اصلاح نکنید، همین آش است و همین کاسه. و البته شما می‌روید و انقلاب می‌ماند. اما نسل‌های آینده قضاوت خوبی در مورد شما نخواهند داشت. 
 
آقای رئیس‌جمهور! کمتر از یکسال به پایان عمر دولت فخیمه‌تان باقی مانده است. هرچه خواستید در این هفت سال کردید. فقط تمنا داریم یک بار هم که شده با ما رو راست باشید و به این سؤالات پاسخی روشن دهید، امروز به دانشگاه نیامدید، باشد. لطفا در مراسم روز 16 آذر که متعلق به دانشجو است در مهم‌ترین دانشگاه کشور حاضر شوید و صادقانه بگویید که دیدگاه شما پیرامون عدالت  چیست؟  آیا اساسا به آن باور دارید یا همچون برخی مکاتب غربی، آن را وهم می‌شمارید؟  پس به این سؤال پاسخ دهید که آیا تحقق عدالت اقتصادی با اقتصاد لیبرال ممکن است؟ امید است که بدین روش ریشه درد را بیابید و در اندک زمان باقی مانده آن را اصلاح کنید.

آقای روحانی! به این سؤال پاسخ دهید که نسبت عملکرد دولت شما با تمدن نوین اسلامی که آرمان انقلاب اسلامی بوده چگونه است؟ با دولت اسلامی که سومین مرحله از سیر تمدن‌سازی است چطور؟  آیا اساسا با این مفاهیم آشنایی دارید و اگر نه پس چگونه در این جایگاه قرار گرفته‌اید؟ 

آقای روحانی! به دانشگاه بیایید و بی‌‌پرده بگویید که آیا به وجود نظام سلطه در جهان کنونی باور دارید؟ و نسبت جهوری اسلامی با این نظام چیست؟ آنگاه اگر قائل به مبارزه جمهوری اسلامی با نظام سلطه هستید، جایگاه مذاکراتی چون برجام و پیمان‌هایی چون fatf و اسنادی چون سند 2030 را در این میدان مبارزه تبیین کنید.

آقای رئیس‌جمهور! بدون تعارف بیان کنید که از نظر جنابعالی حدود و ثغور آزادی بیان و عمل چیست؟ آزادی مشروع و غیرمشروع کدام است که در جایی دهان منتقدان را می‌بندید و در جایی- از باب مثال فضای مجازی- اجازه ولنگاری و پرده‌دری می‌دهید؟ 

آقای دکتر! سؤال بسیار است و زمان اندک. امید است هر زمان که خواستید تخاطب چهره به چهره با دانشجویان داشته باشید و مجال سخن گفتن دادید، آن‌ها را مطرح کنیم.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور دانشگاه تهران جامعه اسلامی دانشجویان سجاد اسماعیلی آقای روحانی سال تحصیلی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با تورینو

اینتر و تورینو برای صد و شصتمین بار در تاریخ سری آ به مصاف یکدیگر می روند

طرفداری | اینتر در هفته سی و چهارم سری آ در فصل 2023/24 میزبان تورینو است. 

اینتر که در فاصله 5 هفته مانده تا پایان سری آ قهرمانی خود را مسجل کرد، روز یکشنبه 28 آوریل 2024 (9 اردیبهشت 1403) از ساعت 14 به وقت تهران میزبان تورینوی رده دهمی است. این بازی را یک داور زن به نام کاپوتی قضاوت می کند. هواسکورد نتیجه این بازی را دو بر صفر به نفع نراتزوری پیش بینی کرده است. لینتی از تورینو و دومفریز از اینتر به دلیل محرومیت غائب خواهند بود. گفته می شود فرانچسکو آچربی و هاکان چالهان اوعلو دو مصدوم افعی ها هستند.

ترکیب احتمالی اینتر (3-5-2): زومر | باستونی، دی فرای، پاوار | دارمیان، بارلا، اصلانی، فراتزی، بیوکنن | مارتینز، تورام

ترکیب احتمالی تورینو (3-4-1-2): میلینکوویچ ساویچ | تامزه، بونجورنو، رودریگز | بلانووا، ریچی، ایلیچ، لاتسارو | ولاشیچ | زاپاتا، سانابریا

تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • الگری: به تمام اهداف خود نزدیک شده‌ایم و این یعنی فصل خوبی داشتیم
  • ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با تورینو
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم