Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مجلس گفت: حاکمیت فضای مجازی یک بحث جدیدی است که متاسفانه خلایی در این حوزه در کشور موجود است و حتما باید مجلس در این موضوعات سطح ملی ورود داشته باشد که یکی از ملزومات آن تشکیل کمیسیونی در ارتباط با فضای مجازی است.

رضا تقی‌پور انوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره تشکیل کمیسیون دائم فضای مجازی در مجلس، اظهار داشت: برای تشکیل این کمیسیون در حال رایزنی با سایر کمیسیون‌ها هستیم ولی باید به این موضوع اشاره کرد که کمیسیون‌های دیگر نیز نباید نگران تشکیل این کمیسیون باشند همانطوری که درنطق پیش از دستور هم به این موضوع اشاره کرده بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حاکمیت فضای مجازی یک بحث جدیدی است که متاسفانه خلایی در این حوزه در کشور وجود دارد و حتما باید مجلس در این موضوعات سطح ملی ورود داشته باشد که یکی از ملزومات آن تشکیل کمیسیونی در ارتباط با فضای مجازی است.
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: طرح تشکیل کمیسیون دائم فضای مجازی نوشته شده اما هنوز به مرحله امضا نرسیده و هنوز در حال مذاکره با روسای کمیسیون‌ها هستیم که این نگرانی‌ها را رفع سازیم تا باعث اختلاف یا مخالفت در مجلس نشود.
تقی پور با اشاره به موضع هیئت رئیسه و سایر نمایندگان تا این لحظه، بیان داشت: هیئت رئیسه مجلس اصل تشکیل کمیسیون را قبول دارند، اما برخی از افراد تشکیل این کمیسیون را دو مرحله‌ای پیشنهاد می‌کنند یعنی ابتدا به صورت کمیسیون ویژه تشکیل شود و بعدا تبدیل به کمیسیون دائم شود.
وی ادامه داد: بالعکس افرادی نیز هستند که خواستار تشکیل دائم آن هستند، زیرا معتقدند که اگر به صورت ویژه تشکیل شود دیگر آن کارکرد اصلی خود را نخواهد داشت و ممکن است اصل موضوع زیر سوال برود.
عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان گفت: به صورت کلی فضای مجلس برای تشکیل این کمیسیون مثبت است و فقط درباره چگونگی تشکیل آن بحث و نظر هست که درحال مذاکره با نمایندگان و بالخص صاحب نظران در حوزه فضای مجازی هستیم.
گفتنی است رضا تقی پور در گفتگویی که با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در ابتدای تشکیل مجلس داشت خبر تشکیل این کمیسیون در مجلس به صورت دائمی را داده بود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس یازدهم کمیسیون فضای مجازی تقی پور هیئت رئیسه مجلس تشکیل این کمیسیون تشکیل کمیسیون فضای مجازی تقی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد

به گزارش «نماینده»، محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت : قانون « شفافیت قوای سه گانه » موظف می‌کند که همه اطلاعات و داده‌ها، به جز موارد مربوط به امنیت ملی و منافع اقتصادی، در دسترس عموم قرار گیرد.

وی افزود : تشکیل کارگروهی برای تشخیص اطلاعات قابل انتشار یک کارگروه به جای شورای عالی امنیت ملی تشکیل می‌شود تا در مورد انتشار یا عدم انتشار اطلاعات توسط دستگاه‌ها تصمیم‌گیری کند.

جوکار اظهارداشت : با توافق مجلس و شورای نگهبان، ابهامات مربوط به مصالح عالی نظام و ترکیب کارگروه رفع شد.

وی افزود : این قانون به مطالبات دیرینه مردم و جوانان برای شفافیت پاسخ می‌دهد و از سوی نمایندگان مجلس نیز با رای بالا به تصویب رسید.

جوکار ابراز داشت : با رفع ایرادات، انتظار می‌رود که شورای نگهبان نیز این قانون را تایید کند و زمینه اجرای آن فراهم شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : طبق این قانون، آراء نمایندگان، دارایی‌های مجلس، دولت و سایر نهادها و همچنین آراء شوراها و کمیسیون‌ها باید به طور شفاف در دسترس عموم قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • هلدینگ خلیج فارس اسیر فضای مجازی نمی‌شود
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود