Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:42:47 GMT

برداشت چغندرقند از مزارع کرمانشاه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۹۴۸۶

برداشت چغندرقند از مزارع کرمانشاه آغاز شد

ایسنا/کرمانشاه مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت چغندر بهاره از مزارع استان خبر داد و برآورد کرد امسال بیش از 630 هزار تن محصول در استان تولید شود.

محمدسعید هوشیار در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امسال 10 هزار و 209 هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندر بهاره رفته و  برآورد می‌شود تولید چغندر قند در استان به 632 هزار تن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشیار متوسط عملکرد چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه را 62 تن در هکتار اعلام کرد و افزود: چغندرقند تولیدی در استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه خوب استان در زمینه کشت چغندرقند، گفت: استان کرمانشاه از نظر تولید و عملکرد چغندر رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.

هوشیار با بیان اینکه در اغلب شهرستان‌ها کشت بهاره چغندرقند را داریم، گفت: شهرستانهای اسلام آبادغرب، کنگاور و هرسین بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را در استان دارند.

هوشیار با بیان اینکه دو کارخانه قند اسلام آبادغرب و بیستون در استان و پنج کارخانه قند خارج از استان کار فرآوری چغندرقند تولیدی در استان کرمانشاه را بر عهده دارند، ادامه داد: دو کارخانه قند داخل استان کرمانشاه ظرفیت فرآوری سالانه حدود 400 هزار تن چغندر قند را دارند و مابقی تولیدات استان برای فرآوری به دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود.

هوشیار فصل کاشت چغندر بهاره را اواخر اسفند و اوایل فروردین عنوان کرد و افزود: برداشت چغندرقند از مزارع استان کرمانشاه از دو سه روز گذشته آغاز شده و حدود 120 روز ادامه خواهد داست.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس اشاره‌ای هم به برنامه ریزی برای کشت پاییزه چغندر قند در استان داشت و گفت: از هم اکنون برنامه ریزی کرده‌ایم تا کشت چغندر پاییزه را در سطح استان به حد قابل قبولی برسانیم و به شرط مهیا بودن شرایط از حیث تامین بذر، دو هزار هکتار چغندر پاییزه در مناطق گرمسیر استان کشت خواهد شد.

هوشیار ادامه داد: سال گذشته 452 هکتار چغندر پاییزه در اراضی شهرستانهای گرمسیر استان شامل سه شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب کشت شده بود و کشاورز نمونه کشوری در کشت پاییزه چغندرقند از شهرستان سرپلذهاب انتخاب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی چغندرقند برداشت كرمانشاه استان کرمانشاه کشت چغندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان