Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدسعید هوشیار مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال ۱۰ هزار و ۲۰۹ هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندر بهاره رفته و برآورد می‌شود تولید چغندر قند در استان به ۶۳۲ هزار تن برسد.

او متوسط عملکرد چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه را ۶۲ تن در هکتار اعلام کرد و گفت : چغندرقند تولیدی در استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه خوب استان در زمینه کشت چغندرقند، افزود: استان کرمانشاه از نظر تولید و عملکرد چغندر رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.

هوشیار با بیان اینکه در اغلب شهرستان‌ها کشت بهاره چغندرقند را داریم، افزود: شهرستان‌های اسلام آبادغرب، کنگاور و هرسین بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را در استان دارند.

هوشیار با بیان اینکه دو کارخانه قند اسلام آبادغرب و بیستون در استان و پنج کارخانه قند خارج از استان کار فرآوری چغندرقند تولیدی در استان کرمانشاه را بر عهده دارند، ادامه داد: دو کارخانه قند داخل استان کرمانشاه ظرفیت فرآوری سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن چغندر قند را دارند و مابقی تولیدات استان برای فرآوری به دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود.

هوشیار فصل کاشت چغندر بهاره را اواخر اسفند و اوایل فروردین عنوان کرد و افزود: برداشت چغندرقند از مزارع استان کرمانشاه از دو سه روز گذشته آغاز شده و حدود ۱۲۰ روز ادامه خواهد داست.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس اشاره‌ای هم به برنامه ریزی برای کشت پاییزه چغندر قند در استان داشت و گفت: از هم اکنون برنامه ریزی کرده‌ایم تا کشت چغندر پاییزه را در سطح استان به حد قابل قبولی برسانیم و به شرط مهیا بودن شرایط از حیث تامین بذر، دو هزار هکتار چغندر پاییزه در مناطق گرمسیر استان کشت خواهد شد.

هوشیار ادامه داد: پارسال ۴۵۲ هکتار چغندر پاییزه در اراضی شهرستان‌های گرمسیر استان شامل سه شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب کشت شده بود و کشاورز نمونه کشوری در کشت پاییزه چغندرقند از شهرستان سرپلذهاب انتخاب شد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی محصول کشاورزی اراضی کشاورزی استان کرمانشاه کشت چغندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی