Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@02:34:21 GMT

روند صنعتی شدن پنبه و اثرات آن بر اقتصاد جهان در یک کتاب

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۰۰۰۵

روند صنعتی شدن پنبه و اثرات آن بر اقتصاد جهان در یک کتاب

مدیر انتشارات کتابستان معرفت از انتشار کتاب «امپراطوری پنبه»، نوشته اسون بکرت با ترجمه هاتف خالدی خبر داد. - اخبار فرهنگی -

محمد حقی، مدیر انتشارات کتابستان معرفت، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از ‍ انتشار جدیدترین اثر ترجمه‌ای این انتشارات با عنوان «امپراطوری پنبه» خبر داد و گفت:‌ این کتاب نوشته اسون بکرت است که هاتف خالدی آن را ترجمه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ «امپراطوری پنبه»، در یک مقدمه و 14 فصل، به روند صنعتی شدن پنبه و اثرات آن بر جهان، خصوصاً جهان سرمایه‌داری پرداخته است.

اسون بکرت، مورخ و استاد دانشگاه هاروارد، متخصص تاریخ قرن نوزدهم و تاریخ جهانی شدن است. او در این اثر به مقوله تاریخ از پایین و تاریخ از حاشیه پرداخته است.

استقبال از «دوران کوران»

حقی با اشاره به مفهوم «تاریخ از پایین» گفت: تاریخ از پایین ، یعنی تمرکز بر اقشار کم‌تر دیده شده در تاریخ و اثرات آنها بر جامعه و انسانیت. تاریخ از حاشیه نیز، انتخاب یک موضوع به ظاهر کم‌اهمیت و نشان دادن ابعاد پنهان آن در افق منازعات انسانی؛ اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی. در اینجا، نوبت به پنبه می‌رسد تا راز خود را در تاریخ سرمایه‌داری عیان کند.

وی ادامه داد:‌ «امپراطوری پنبه»، افقی جهان‌شمول دارد و با نشان دادن اهمیت پنبه و روند صنعتی شدن آن، به مسائلی پرداخته است که تاکنون کسی آن را ندیده یا نخواسته ببیند. یکی از مهمترین این مسائل، سرمایه‌داری جنگ است.

مدیر انتشارات کتابستان معرفت ادامه داد: سرمایه‌داری جنگ، شکل واقعی سرمایه‌داری است. بدوی، خشونت‌بار و ضدانسانی. چیزهایی که طی این سال‌ها در تغییر سرمایه‌داری دیده‌ایم در واقع پوسته‌ای است در پنهان کردن آنچه که به کام مردم تلخ است.

وی با بیان اینکه «امپراطوری پنبه» با عکس‌ها و نمودارهایی که در خود دارد، نشان‌گر ذهن انضمامی و دقیق نویسنده است، گفت: اسون بکرت، فقط درگیر کلیات نیست. او با ارجاعات فراوان و جزئی سعی کرده جهانی دقیق از آنچه را اتفاق افتاده است، به مخاطب امروز نشان دهد.

«امپراطوری پنبه» در 608 صفحه و با قیمت 90 هزار تومان از سوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات کتاب و ادبیات انتشارات کتابستان معرفت سرمایه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900203

دیگر خبرها

  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود