Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محيط زيست استان قزوين گفت: از اسفند ماه برخی از بیمارستان‌ها در قزوین اخطاریه‌های مربوط به عدم بی‌خطرسازی استاندارد را دریافت کرده ولی نسبت به اصلاح روند فعالیتشان اقدامی انجام نمی‌دادند که به‌دلیل بی‌توجهی به مراجع قضائی معرفی شدند.

حسن عباس‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با معرفی پنج بيمارستان قزوين به مراجع قضایی به‌علت بی‌خطر نكردن اصولی پسماندهای عفونی‌شان اظهار کرد: قانون پسماند نوع پسماند، پساب و فاضلاب را مشخص کرده و فرقی هم نمی‌کند که تولیدکنندگان این نوع پسماند مربوط به بیمارستان باشد یا واحد صنعتی، کشاورزی یا پسماند شهری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اگر کسی پسماندی تولید می‌کند باید آن را مدیریت کند. برخی از بیمارستان‌ها در قزوین یا پسماندهایشان را بی‌خطرسازی نمی‌کنند و یا اگر بی‌خطرسازی انجام می‌شود به روش‌های غیرمعمول و غیراستاندارد است.

مدیرکل حفاظت محيط زيست استان قزوين با اشاره به این مطلب که پسماندهای بیمارستانی در زمان عادی خطرناک است ولی در زمان بیماری‌های همه‌گیر مثل کرونا این موضوع جدی‌تر می‌شود، گفت: در بین بیمارستان‌های استان، 5 بیمارستان ملاحظات بهداشتی را رعایت نمی‌کردند که در این موارد یا پسماندشان در بی‌خطرسازی مشکل داشت و یا روش انجام آن اشتباه بود.

عباس‌نژاد با بیان این‌که به این مراکز درمانی تذکر داده و مهلت دادیم و به‌دلیل بی‌توجهی به مراجع قضایی معرفی شدند، اظهار کرد: از اسفند ماه این مراکز اخطاریه‌ها را دریافت کرده ولی نسبت به اصلاح روند فعالیتشان اقدامی انجام نمی‌دادند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم مشکلات در بی‌خطرسازی در بیمارستان‌ها اما دفع این پسماندها به‌طور اصولی و با رعایت ملاحضات زیست محیطی انجام شده است البته بی‌خطرسازی بیمارستان‌هایی که اخطاریه دریافت کردند روش بی‌خطرسازی آنها مورد تأیید نبود. ما عمدتاً روش‌های مورد تأیید ما اتوکلاو و هیدروکلاو است در حالی‌که آنها از روش‌های غیراستاندارد همچون شیمیایی استفاده می‌کردند.

انتهای پیام/4105

منبع: آنا

کلیدواژه: پسماندهای بیمارستانی حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محيط زيست قزوين بیمارستان ها بی خطرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، یک خانم باردار ۲۸ ساله با سابقه یک بار زایمان و یک سقط، در چهل و دومین هفته بارداری به یکی از مراکز بیمارستانی قم مراجعه می کند.

تلاش برای انجام زایمان طبیعی انجام و بی نتیجه می ماند و مادر جهت زایمان سزارین به اتاق عمل منتقل می شود. پس از خروج جنین، به ناگاه مادر دچار ایست قلبی شده که بلافاصله تلاش جهت احیا مادر شروع می شود.

این مادر با حالت اینتوبه به icu منتقل می‌شود و به علت وضعیت بحرانی وی، پس از هماهنگی با دفتر پرستاری بیمارستان شهید بهشتی، به بیمارستان منتقل می شود.

پس از انتقال به بیمارستان تیم پزشکی و پرستاری با مدیریت دکتر وفایی منش وارد عمل شده و جان مادر را نجات می دهند.

درحال حاضر با تلاش وهمت شبانه روزی  کادر درمان، بیمار هوشیار بوده و وضعیت وی پایدار است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان