Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@01:38:37 GMT

کودکان معلول در شهر دوستدار کودک سهم دارند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۲۲۴۸

کودکان معلول در شهر دوستدار کودک سهم دارند

خبرگزاری آریا - مطالعات اجرای طرح «شهر دوستدار کودک» در محله کشاورز منطقه 6 شروع شده است و تا پایان سال به پایان می‌رسد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6، حبیب‌الله غفوری معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه گفت: مطالعات از اواخر سال گذشته شروع شده است، اما به دلیل شیوع کرونا برای مدتی متوقف شد و اکنون کارشناسان با دریافت پیوست‌ها و اطلاعات فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی و خدماتی مشغول جمع‌بندی نهایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته او، مطالعات امسال به پایان می‌رسد و پس از آن فاز اجرایی شروع می‌شود. او در توضیح بیشتر گفت: این طرح با هدف احترام گذاشتن به حقوق کودکان که شهروندان کوچک و البته آینده‌سازان جامعه هستند، انجام می‌شود.
غفوری ادامه داد: ایجاد پارک‌ها و اماکن امن برای بازی کودکان، فراهم کردن وسایل بازی متناسب با مراحل رشد کودکان، ایجاد محل‌های عبور و مرور امن در خیابان، نصب مبلمان شهری مناسب، دسترسی راحت به فضاهای آموزشی رسمی و فوق ‌برنامه، دسترسی به امکانات ورزشی مناسب، وجود مراکز ارائه خدمات به کودکان و به‌طور کلی استفاده از پتانسیل‌های موجود در محله کشاورز و در برخی از موارد ایجاد ظرفیت‌های جدید، کارهای تعریف‌شده در طرح شهر دوستدار کودک هستند کودکانی که مشکلات جسمی و حرکتی و حتی ذهنی دارند نیز از این شهر سهم دارند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه در توضیح این مطلب گفت: کودکان توانیاب عضوی از جامعه هستند و حق دارند از امکانات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و تفریحی و خدماتی بهره‌مند شوند. در شرایط کنونی این امکانات محدود است و این را می‌پذیریم. اما در طرح شهر دوستدار کودک این موضوع مطرح شده است و کارشناسان مشغول مطالعه هستند و حتماً شرایط این کودکان مد نظر قرار می‌گیرد.
به گفته غفوری، محله کشاورز به دلیل دسترسی مناسب، تعداد کودکان ساکن در آن، داشتن ظرفیت‌هایی چون بوستان لاله و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین محوریت محله، به‌عنوان نخستین محله در طرح شهر دوستدار کودک انتخاب شده است: طرح شهر دوستدار کودک به‌طور پایلوت در محله کشاورز اجرا می‌شود که پس از احصای نقاط قوت و ضعف و رفع نواقص و تقویت نقاط قوت در سایر محله‌های منطقه با توجه به ظرفیت‌ها اجرا می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح شهر دوستدار کودک محله کشاورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: بیش از ۲۰ هزار کودک در دنیا، ظرف ۴ سال، بر اثر سلاح های انفجاری کشته یا معلول شده اند. در فاصله سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، حدود ۴۷ هزار و ۵۰۰ کودک در جهان در درگیری های نظامی کشته و یا دچار معلولیت شده اند.

به گفته استفان دو جاریک، نزدیک به نیمی از این کودکان (بیش از ۲۳ هزار) به دلیل استفاده از سلاح های انفجاری علیه مناطق مسکونی، کشته یا معلول شده اند.

سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه اکثر این حوادث در مناطق مسکونی رخ داده است گفت: مطالعه یونیسف نشان می دهد طی پنج سال منتهی به سال ۲۰۲۲، سلاح های انفجاری تقریباً دو برابر بیشتر از اسلحه های گرم، کشته یا زخمی شدن شدید کودکان را موجب شده اند.

«تد چایبان» معاون مدیر اجرایی یونیسف نیز پیشتر گفته بود: زمانی که از سلاح های انفجاری در مناطق مسکونی استفاده می شود، کودکان علاوه بر آسیب های فیزیکی، در تمام جنبه های زندگی دچار آسیب های عمیقی می شوند.

کد خبر 6086801

دیگر خبرها

  • سرنوشت بچه گمشده محله مولوی تهران چه شد؟
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟