Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «دنیس بوشارد»  Denis Bauchard دیپلمات کهنه کار فرانسه و سفیر پیشین این کشور در اردن و کانادا، در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه «لوفیگارو» که روز دوشنبه منتشر شد، در تشریح دلایل مخالفت پاریس با سیاست های سختگیرانه واشنگتن درمورد پرونده هسته ایران تاکید کرد:  تحریم های آمریکا موضع اصولی تهران را تغییر نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوشارد که سال ها در وزارت امور خارجه فرانسه در حوزه های خاورمیانه وشمال آفریقا فعالیت کرده و اکنون به عنوان مشاور امور خاورمیانه در موسسه روابط بین الملل فرانسه فعالیت می کند، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه واشنگتن در حال آماده سازی برای بازگردندان تحریم های یکجانبه علیه ایران است و آیا این امر بر نقطه ضعف اروپا دلالت می کند، تصریح کرد: این تصمیم آمریکا که در پی خروج از توافق هسته ای ایران (برجام) از سوی دونالد ترامپ اتخاذ شده؛ اعتبار اتحادیه اروپا را به عنوان یکی از ذینفعان این توافق به چالش می کشد.
وی افزود: افزون بر آن، سیاست های به شدت سختگیرانه واشنگتن، فقط تهران را ترغیب می کند گام های فراتری( در مسیر کاهش تعهدات برجامی) بردارد؛ امری که اروپا از آن واهمه دارد چرا که درواقع تهران از نوامبر 2019 از برخی تعهدات برجامی خود خارج شده است. اگر این توافق منسوخ شود، ایران این پتانسیل را دارد که برنامه هسته ای خود را در ابعاد گسترده تر و بدون هیچ نظارتی از سر بگیرد.

تشدید فشار آمریکا باعث تسریع برنامه توافق راهبردی تهران-پکن می شود
بوشارد ادامه داد: تشدید تحریم های آمریکا فقط انعقاد برنامه توافق استراتژیک تهران – پکن را تسهیل خواهد کرد و باعث افزایش قدرت چینی ها در منطقه خواهد شد.
وی گفت: شرکت های اروپایی که به سرمایه گذاری و تجارت با ایران ادامه می دهند، تابع تحریم های آمریکا خواهند بود و ممکن تحت پیگرد قانونی از سوی ایالات متحده قرار گیرند. محکومیت بی‌ان‌پی پاریبا ( گروه بانکداری فرانسوی که شعبه مرکزی آن در پاریس قرار دارد) به حدود 9 میلیارد دلار جریمه در سال 2014 ضربه ای سخت به محافل تجاری اروپایی وارد ساخت. کشورهای اروپایی حاکمیت خود را با اعمال قوانین فراسرزمینی ایالات متحده در معرض تهدید می دانند.
مشاور امور خاورمیانه در موسسه روابط بین الملل فرانسه یادآور شد: همه عوامل مذکور سبب شد تا امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه ابتکار عمل خود را در این زمینه افزایش دهد و در نشست سران گروه هفت در شهر بیاریتس فرانسه درآگوست 2019 درصدد متقاعد ساختن دونالد ترامپ برآمد تا مذاکرات با ایران را ازسرگیرد و یا نقطه ضعف های توافق هسته ایران(برجام) را برطرف کند؛ امری که تاکنون محقق نشده است.

ایران در مواضع خود مصمم است
وی در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود ندارد که این تحریم ها تهران را وادار به سازش بیشتر کند؛ تصریح کرد ایران موضع خود را تغییر نخواهد داد.... اگرچه تحریم های آمریکا باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم ایران شده است اما این باعث چرخش در مواضع اصولی تهران نخواهد شد.

سفیر پیشین فرانسه در اردن و کانادا تاکید کرد: امروزه ، اراده دستیابی به توانمندی های  هسته ای در ایران  بر یک اجماع گسترده در این کشور مبتنی است. ایرانی ها در برابر فشارهای خارجی، ملی گرایی و وحدت خود را به نمایش می گذارند. 

برجام، تصمینی برای صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران
وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران تهدیدی برای اسرائیل محسوب می شود، گفت: به زعم بنیامین نتانیاهو، ایران اگر به سلاح هسته ای دست یابد، ماهیت اسرائیل را تهدید می کند. در حال حاضر، اسرائیل دارای یکی از بزرگترین زرادخانه هسته ای با حدود 200 کلاهک هسته ای است؛ در حالی که ایران به سمت سلاح هسته ای نرفته و توافق هسته ای برجام عملا به این معنا است که ایران به سمت سلاح هسته ای نمی رود و برنامه هسته ای این کشور صلح آمیز باقی خواهد ماند.

برچسب‌ها برجام فرانسه ایالات متحده آمریکا حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام فرانسه ایالات متحده آمریکا حسن روحانی برجام فرانسه ایالات متحده آمریکا حسن روحانی اخبار کنکور تحریم های آمریکا تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی

رسانه های فرانسوی گزارش دادند «ژرار دوپاردیو» امروز (دوشنبه ) توسط پلیس برای بازجویی در مورد اتهامات جدید تجاوز جنسی احضار شده است.

به گزارش ایسنا، این بازیگر  ۷۵ ساله، در یک ایستگاه پلیس در منطقه چهاردهم پاریس به دلیل اتهامات  مطرح شده از سوی دو زن مبنی بر تجاوز به آنها، یکی در یک فیلم در سال ۲۰۲۱ و دیگری در فیلمبرداری دیگری در سال ۲۰۱۴، مورد بازجویی قرار گرفت.

 «ژرار دوپاردیو» بازیگر فیلم‌هایی چون «سیرانو دو برژراک»، «مردی با نقاب آهنین» و بیش از ۲۰۰ فیلم و سریال تلویزیونی دیگر، در سال ۲۰۲۰ به اتهام تجاوز جنسی مرتبط با شکایت مطرح شده ازسوی «شارلوت آرنولد» در سال ۲۰۱۸ متهم شد و یک سال بعد ده‌ها فرد دیگر به عنوان بخشی از یک مقاله تحقیقاتی در روزنامه مدیا پارت در آوریل ۲۰۲۳ علیه این بازیگر فرانسوی صحبت کردند و در نهایت به شهرت دوپاردیو ضربه خورد. در ماه دسامبر گذشته نیز «هلن داراس» هنرپیشه فرانسوی نیز شکایتی را به پلیس ارائه کرد و مدعی شد که دوپاردیو در سال ۲۰۰۷ هنگام فیلمبرداری فیلم «دیسکو» به او تجاوز جنسی کرده است.

پخش یک مستند در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۳ از تلویزیون فرانسه که تاریخچه دوپاردیو در مورد اتهامات سوء استفاده جنسی را شرح می‌داد، شروعی دوباره برای افزایش حواشی پیرامون این بازیگر بود.

در نامه‌ای سرگشاده که ماه گذشته در روزنامه فرانسوی با گرایش محافظه کار فیگارو منتشر شد، ۵۶ ستاره سینمای فرانسه از جمله «کارلا برونی» و «شارلوت رمپلینگ» از دوپاردیو در برابر اتهامات ، دفاع کردند و این بازیگر نیز همه اتهامات را رد کرد و گفت که هرگونه برخورد با آرنولد توافقی بوده است. او گفت که قربانی یک جریان رسانه ای شده است و هرگز با یک زن بدرفتاری نکرده است. 

اتهامات مکرر خشونت جنسی علیه دوپاردیو به خط مقدم جنگ فرهنگی در فرانسه تبدیل شده و گروه‌های فمینیستی را در برابر مدافعان این بازیگر از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه قرار داده است. 

رئیس‌جمهور فرانسه اواخر سال گذشته میلادی دوپاردیو را بازیگر بزرگی خوانده بود که مایه افتخار فرانسه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی