Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش «چالش های سند ۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش»، صبح امروز ۲۴ شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام علی ذوعلم دبیر علمی همایش و عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حضور اندیشمندان و صاحبنظران، در سالن علامه جعفری (ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این همایش جت‌الاسلام ذوعلم با اشاره به نفوذ فرهنگی استعمار جهانی در کشورهای جهان اظهار کرد: چرا دشمنان اصرار بر نفوذ در آموزش و پرورش کشور دارند؟ این پرسش بعد از انقلاب مطرح شد و مسئله نفوذ دشمن در لایه‌های سیستم‌های مختلف کشور و بخصوص در نهادهای فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر علمی همایش «چالش های سند ۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش» ادامه داد: این نفوذ در جهت سبک زندگی غربی و اهداف غربی‌ها می‌باشد. جامعه فرهنگی و علمی ما نسبت به این نفوذ باید حساسیت داشته باشد، چرا که دشمنان با اصرار بر نفوذ سعی می‌کنند که اهداف شوم و سلطه گری خود را عملیاتی کنند و نتیجه این هدف دشمنان غارت ملت‌ها است.

عضو هیئت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: جای تأسف است که با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص این سند استعماری، عده‌ای در داخل دنباله رو سیاست‌های کشورهای استعماری غرب هستند و در حال حاضر نیز به صورت چراغ خاموش پیگیر اجرای این سند ننگین استعماری هستند.

دبیر علمی همایش «چالش های سند ۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش» توضیح داد: استکبار با دانستن این مطلب که دیگر نمی‌تواند به صورت جنگ سخت به مقابله با انقلاب اسلامی اقدام کند به تدوین و برنامه ریزی هایی روی آورده است تا بتواند به صورت ریشه‌ای تفکر استعماری خود را در کشورهای هدف پیاده سازی کند و متأسفانه عدم توجه مسئولان وقت دولتی این سند بدون تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور به اجرا در آمد.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم تاکید کرد: برای روشنفکران و مسئولان ما بخصوص در نیم قرن اخیر روشن شد آنچه که غرب ما را به سمت فرهنگ وتمدن غربی می‌خواند برای دستیابی انسان‌ها به تعالی نیست و به تعبیر استاد فقید علامه جعفری که ایشان در کتاب شریفشان فرمودند غارت ملت‌ها از طریق لذت گرایی است.

دبیر علمی همایش «چالش های سند ۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش» ادامه داد: فرهنگ و دین اسلام همیشه از راه کارهای اصلاحی استقبال کرده است و فرهنگ ما روش‌ها و ابتکاراتی که به نتیجه خوبی رسیده را تأیید کرده است، لذا ما در پی این امر نیستیم که اگر روش خوب و کاربردی در جوامع مختلف بود را بدون کار کارشناسی نفی و سلب کنیم، ولی سند ۲۰۳۰ برنامه‌ای است با تفکر اومانیستی و سکولاریزم که با این فکر و هدف به مرحله اجرا در آمده است.

وی با بیان اینکه استکبار با روش جدید وارد شده است، افزود: استکبار جهانی با امضا گرفتن به صورت رسمی از کشورها یک حق مدیریتی را برای قدرت‌های سرمایه داری ایجاد می‌کند که متأسفانه مورد استقبال کشورها قرار می‌گیرد. به خصوص در بعد فرهنگی یک نسخه ایرانی ارائه می‌شود و به دور از چشم مراکز سیاست گذاری و قانونی و بدون بررسی به مرحله اجرا در آموزش و پرورش می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم اظهار کرد: استکبار در دهه‌های گذشته نیز دست به تغییر فرهنگ در جای جای دنیا زده است و متأسفانه توانسته است در بعضی کشورها به هدف خود برسد و ما نیز اگر در این زمینه کوتاهی داشته باشیم دچار بدبختی‌هایی خواهیم شد که این کشورها به آن مبتلا شده اند.

کد خبر 5023957

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری علی ذوعلم سند 2030 پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی محرم 99 معرفی کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کنگره امام سجاد امام حسین ع پیام تسلیت سند 2030 دفتر تبلیغات اسلامی طوبی کرمانی معنویت امام سجاد ع پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تاسوعا و عاشورا دبیر علمی همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، جمالی آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که پیش از این قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند. مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228381 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • لازمه ورود به عرصه ورزش، ورزیدگی اخلاقی است
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای