Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:35:56 GMT

نقش نهادهای مردمی در فعالیت های قرآنی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۵۰۷۶

نقش نهادهای مردمی در فعالیت های قرآنی

ایسنا/خراسان رضوی یک قاری برجسته قرآن گفت: موسسات مردمی فعالیت‌های خوبی در زمینه قرآن انجام داده‌اند و اکنون هرچه که به لحاظ قرآنی وجود دارد از سازمان‌ها و نهادهای مردمی است.

هادی اسفیدانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که جلسات قرآن پس از تعطیلی به دلیل بیماری کرونا، دوباره از سر گرفته شده است، اظهار کرد: الحمدالله وضعیت جامعه قرآنی رو به بهتر شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری کرونا که به وجود آمد، مدتی فعالیت‌های قرآنی نیز مختل شد و محافل و جلسات قرآن تعطیل شد، اما اکنون وضعیت در حال بهتر شدن است و جلسات قرآن نیز در فضاهای باز شروع به فعالیت کرده و درحال انجام است و مجامع قرآنی در حال بازگشت به حالت قبل هستند.

وی در رابطه با فعالیت‌هایی که در زمینه آموزش قرآن در کشور رخ می‌دهد، ابراز عقیده کرد: در زمینه آموزش قرآن، انتظار بیشتری برای کار در این موضوع وجود دارد، آن هم به این دلیل است که انگیزه‌ برای فعالیت‌های قرآنی در نوجوانان کمی کمرنگ شده و کار کردن قرآن با قشر نوجوان و کودک کمی سخت می‌شود، اما امیدواریم که این اتفاق با ایجاد انگیزه بهبود یابد.

این قاری قرآن در رابطه با تفاوت‌های سبک سنتی و مدرن در زمینه قرآن بیان کرد: قطعا تفاوت‌های سبک سنتی و مدرن قرآن در زمینه لحن است. در الحان مدرن همانطور که اکنون در جامعه وجود دارد، چون نزدیکی با حالت موسیقی به وجود می‌آید، جاذب‌تر است و الحان موسیقی سنتی و قدیمی از جذابیت کمتری برخوردار هستند.

اسفیدانی در خصوص فعالیتهای قرآنی ارگان‌های دولتی، ابراز عقیده کرد: دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی در این زمینه ضعیف عمل می کنند و جامعه قرآنی رضایت خوبی از این موضوع ندارند.

وی ادامه داد: اکنون هرچه که به لحاظ قرآنی وجود دارد از سازمان‌ها و نهادهای مردمی است و خود مردم بیشتر به موضوع قرآن تا سازمان‌ها و ادارات دولتی اهمیت می‌دهند و برگزاری محافل و جلسات قرآنی از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد درحال برگزاری است.

این قاری قرآن در رابطه با فعالیت‌های خود در زمینه قرآن عنوان کرد: بنده در حال حاضر در زمینه تلاوت قرآن فعالیت دارم و در جلسات آقای حاجی حسنی شرکت دارم که شنبه شب‌ها در حسینیه تهرانی‌ها برگزار می‌شود، علاوه بر آن کلاس هم در موسسه انوار مصطفی در هفته‌ دو جلسه برگزار می‌کنیم و آموزش قرآن می‌دهیم که تمامی گروه‌های سنی، از کودک تا بزرگسال می‌توانند در آن شرکت نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قرآن کريم جلسات قرآن سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی

امتداد - مدیر عامل بانک مسکن گفت: در راستای اجرای تعهدات و مسئولیت های اجتماعی بانک و با هدف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش اشتغالزایی در کشور، طی دوره فعالیت دولت مردمی به ۳۴ هزار و ۱۲۴ نفر از معرفی شدگان نهادهای حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی مجموعا به مبلغ بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با تاکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاری‌های کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف محترم و ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی کشور و از همه مهمتر، رضایت خدا و مردم می شود.

 

 

 

از این رو پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در سریع‌ترین زمان ممکن با لحاظ منابع در اختیار، مورد تأکید اینجانب و هیأت مدیره بانک است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی