Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا سیاهی امروز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه شرکت داروسازی زهراوی انحصار داروی کوپامر را از صهیونیست ها گرفت، اظهار داشت: این شرکت به عنوان دومین شرکت تولید کننده داروی کوپامر در جهان توانست انحصار این داروی بیماران  ام. اس را از شرکت صهیونیستی بگیرد.

وی افزود: داروی کوپامر از جمله داروهای راهبردی و ویژه بیماران ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اس است که انحصار تولید آن فقط در اختیار رژیم صهیونیستی بود که با تولید آن در شرکت زهراوی، در چند سال گذشته انحصار آن شکسته شد.

رئیس مرکز رشد واحد فناوری های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: تبریز با چندین شرکت داروسازی به عنوان قطب دارو سازی کشور مطرح است.

 80 تا 85 درصد شرکت های داروسازی در کشور نیمه دولتی هستند

بازرس انجمن داروسازان استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه 80 تا 85 درصد شرکت های داروسازی در کشور نیمه دولتی هستند، گفت: این امر باعث شده  عمر مدیریت در این داروسازی ها به یکسال هم نمی رسد که در بیشتر مواقع مشکلات زیادی برای این شرکت های داروسازی ایجاد می کند.

 برم هگزین موثر درمان کرونا در مرحله دارونما

سیاهی با بیان اینکه پژوهشگران تبریزی از داروی برم هگزین بعنوان خلط آور و رقیق کننده ترشحات موکوسی به عنوان داروی موثر در درمان کرونا مطرح کردند، گفت: این دارو مقاله علمی اش  مطرح شده و از آن برای تخلیه خلط و جلوگیری از نفوذ سلول کار می کنند.

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه تبریز افزود: این دارو در بهبود بیماران کرونا موثر بوده و در حال حاضر نمونه های خود را در حد کشوری توسعه دادند و در حال حاضر در مرحله دارونمای قرار دارد.

بازرس انجمن داروسازان استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه داروساز کسب و پیشه نیست حرفه است، اظهار  داشت: مستلزم مهارت و درک مشکل و مشکلات مردم است و اصلی ترین نقش دارو ساز حفظ و ارتقا سلامت مردم با اطمینان از اثر بخشی، ایمنی و سلامت است.

وی تصریح کرد: داروسازی در چرخه سلامت یکی از پراهمیت ترین وظایف حیاتی را بر عهده دارد. به طوری که ما شاهد ارائه مشاوره های دارویی به مردم در داروخانه ها هستیم.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تبریز رژیم صهیونیستی دارو دانشگاه علوم پزشکی خبرگزاری فارس دارو طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۵۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، بنابر اعلام یک منبع عبری، این عملیات با پرتاب ده‌ها راکت از سوی مقاومت فلسطین به مکان تجمع نظامیان صهیونیست انجام شده است که در همان هنگام وقوع تلفاتی بر جا گذاشته است.

در مرحله دوم این عملیات پس از ورود یگان‌های نظامی به محل رخداد، بار دیگر این منطقه هدف حمله راکتی قرار گرفت که در نتیجه آن تلفات بالاتر رفت.

این منبع عبری گزارش داد که در این عملیات شمار زیادی از صهیونیست ها کشته و زخمی شده اند، امری که تصاویر منتشر شده از چادرهای محل حضور نظامیان صهیونیست نیز موید آن است.

گردان‌های قسام ساعتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در عملیاتی با حضور گروهان‌های قدس، نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

یدیعوت آحارونوت نیز در این باره گزارش داد که این حادثه، رخدادی خطرناک بوده و مقامات درباره انتشار جزئیات آن و همچنین شمار کشته شدگان و مجروحان سیاست سانسور را اجرایی کرده‌اند.

کد خبر 6097456 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم
  • عوامل موثر بر قیمت ورق اکسین
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی