Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران،نخستین بیمارستان دندانپزشکی شمال کشور در بابل به همت مادر شهیدان شعبان‌زاده احداث و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

سرکار خانم لیلا عالی‌مقام مادر بزرگوار شهیدان مسعود و مهدی شعبان‌زاده از سرمایه و عمده دارایی‌اش برای ساخت این بیمارستان هزینه کرده است.

سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل برای قدردانی از این اقدام خیرخواهانه به منزل این شهیدان رفته و از اقدامات خیرخواهانه مادر شهیدان شعبان‌زاده قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار اقدام خیرخواهانه مادر شهیدان شعبان‌زاده را اقدام بزرگ و ارزشمندی برشمرد و گفت: ارزش این کار خیربا  ارزش شهیدان و خانواده شهدا عجین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه مادر بزرگوار این شهیدان، تنها سرمایه و عمده دارایی خود را صرف این کار بزرگ کرده است، بیان کرد: مبلغ اهدایی این خانواده جهت تجهیز و راه‌اندازی تنها بیمارستان دندانپزشکی شمال کشور در ساختمانی که به این منظور آماده شده بود، هزینه شد که به‌زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

جلالی خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط بنیاد نیکوکاری سلامت بابل و دانشکده دندانپزشکی، بیش از ۳۰ یونیت دندانپزشکی و همچنین تجهیزات مورد نیاز به‌صورت هیأت امنایی خریداری شد و در حال نصب و راه‌اندازی است.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات دریافت آموزش مجوز فلوشیپ وجود این مرکز است، گفت: از مزیت‌های این مرکز علاوه بر ارائه خدمات تخصصی به بیماران برای اولین‌بار در شمال کشور، امکان راه‌اندازی فلوشیب فوق‌تخصصی در رشته‌های مختلف دندانپزشکی را فراهم می‌آورد. 

جلالی با اشاره به اینکه پلی‌کلینیک و بیمارستان دندانپزشکی شهیدان شعبان‌زاده در محل کلینیک امید سابق راه‌اندازی خواهد شد، گفت: این مرکز که در ضلع جنوب غربی بیمارستان روحانی قرار دارد، دارای ۳۲ دستگاه یونیت است که به بخش دندانپزشکی تحت بیهوشی بیمارستان روحانی که به بیماران کم‌توان جسمی و حرکتی ارائه خدمات کرده اضافه می‌شود و همچنین از امکانات عمومی و اختصاصی بیمارستان نیز بهره‌مند خواهد شد.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل به‌همراه اعضای بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل و رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه با حضور در منزل این خانم والامقام با اهدای لوح تقدیر و تشکر کرد‌.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیمارستان دندانپزشکی راه اندازی شمال کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران

تین نیوز

 نخستین قرارداد راه اندازی راه آهن در ایران مربوط به راه آهن تهران به شهر ری به طول ۸۷۰۰ متر بود که در سال ۱۲۶۱ شمسی از سوی ناصرالدین شاه قاجار به فابیوس بوآتال فرانسوی واگذار شد.

 بوآتال چند سال بعد قرارداد خود را به شرکت بلژیکی «آتلیرز دِ توبیز» واگذار کرد و این شرکت براساس قراردادی ۹۹ ساله دست به احداث خط آهنی زد که زائران تهرانی را به شهر ری و زیارت حضرت عبدالعظیم می برد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز،  برای راه اندازی قطار، ۴ لکوموتیو بین سال های ۱۲۶۵ تا ۱۲۸۳ شمسی وارد ایران شد که اولین لوکوموتیو را «پارس» نام گذاری کرده بودند.

 این خط آهن تا اوایل دوره رضاشاه فعال بود و کار می کرد و بعد برای همیشه از دور خارج شد و فقط بقایای آن در معدود بخش های مسیر تهران به شهر ری باقی است.

 این تصاویر همان قطار قدیمی یا «ماشین دودی» است. یکی آن را در حال عبور از دروازه شهر ری نشان می دهد و دیگری، قطار متوقف شده در ایستگاه تهران را به نمایش می گذارد.

 عکس از: آنتوان سوریوگین

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد