Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:45:57 GMT

سامانه نظام پیشنهادها در حوزه حج و زیارت رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۲۰۵۰

سامانه نظام پیشنهادها در حوزه حج و زیارت رونمایی شد

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین نواب در این مراسم، راه اندازی سامانه نظام پیشنهادها را اقدامی مثبت و سازنده برای جمع آوری ایده ها و پیشنهادهای مخاطبینی دانست که با حوزه حج و زیارت ارتباط دارند. 
وی با اشاره به آیه 72 سوره احزاب ” إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَیْنَ أَنْ یَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنْسَانُ إِنَّهُ کَانَ ظَلُومًا جَهُولًا- ما بر آسمانها و زمین و کوههای عالم عرض امانت کردیم ، همه از تحمّل آن امتناع ورزیده و اندیشه کردند و انسان آن را پذیرفت ، انسان هم (درمقام آزمایش و اداء امانت) بسیار ستمکار و نادان بود " اظهار داشت: برخی مفسران اظهار می دارند خداوند دراین آیه به انسان تکلیف نکرد بلکه پیشنهاد کرد که این امانت را به سرمنزل مقصود برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این پیشنهاد به آسمان ها و زمین هم عرضه شد و نپذیرفتن آنها از باب خود برتربینی همانند شیطان و یا نافرمانی نبود بلکه گفتند ما نمی توانیم این امانت را به سر منزل برسانیم.
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با بیان اینکه در زمان ائمه(ع) نیز موضوع ارائه  پیشنهاد و یا مسئله مطرح بوده است، گفت: سوال و پیشنهاد با هم تفاوت دارند، در پیشنهاد هم افزایی نهفته است و فرد پیشنهاد دهنده در واقع راهکار هم ارائه می دهد ولی در سوال کردن، درخواست، دریافت امر پنهان و حتی گرفتن اعتراف از سوال شونده مطرح است.
وی استفاده ازصندوق های پیشنهادات و انتقادات در سازمان ها و ارگان های مختلف درگذشته را یادآور شد وبا بیان اینکه شرایط کنونی متفاوت و راهکارهای نوی را می طلبد، اظهارداشت: سامانه نظام پیشنهادها شیوه جدیدی برای جمع آوری ایده‌ها است و افرادی که پیشنهاد و ایده ای را ارائه می دهند انتظار دارند که آن پیشنهاد بررسی و پیگیری شود و نتیجه آن نیز به ایده دهنده منعکس گردد.
وی در ادامه بر لزوم استفاده از خرد جمعی تاکید کرد و افزود: پیشنهاد دهنده به دنبال این است که تحقق ایده اش به کجا رسید و اگر فکر کند ایده اش بلااستفاده مانده است دلسرد و حتی افسرده شود بنابراین باید این موارد را درنظرگرفت و اقدامات لازم را انجام داد و حتی جایزه و هدیه برای پیشنهادها و راهکارهای مفید و موثر لحاظ کرد. 
برپایه این گزارش، درآغاز این مراسم آقایان محمد حسین خوشنویس معاون توسعه ، مدیریت و منابع و بهمن جهانی مدیر فناوری اطلاعات و هوشمند سازی سازمانی بعثه درباره اهداف این سامانه و تدوین ملاک‌های ارزیابی ایده ها و پیشنهادها توضیحاتی ارائه کرده و افزودند: امکان دسترسی راحت مخاطبان به این سامانه ، از طریق پرتال حج به نشانی hajj.ir  فراهم شده است. 
درپایان این جلسه معاونان اموربین الملل، فرهنگی و مدیریت نظارت و بازرسی بعثه ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی سامانه نظام پیشنهادها، نظرات و دیدگاه خود را در خصوص راههای استفاده هرچه مطللوبتر از این سامانه بیان کردند . 
این گزارش حاکیست درپایان این مراسم، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار راه اندازی سامانه سوالات، شکایات و انتقادات شد و آن را در راستای جبران برخی از کاستی ها و مدنظر قراردادن نظرات مخاطبان در بخش های مختلف دانست.

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری اخبار کنکور سامانه نظام پیشنهادها حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه سنام قوه قضائیه پس از ۱۰ روز همچنان قطع است

در حالی قوه قضائیه هنوز توضیحی درباره چرایی قطعی"سامانه سنام" نداده که این وضعیت مشکلات متعددی را برای دارالترجمه‌های رسمی و شهروندانی که قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند، ایجاد کرده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پس از رشد خارج از عرف دارالترجمه‌های رسمی در یکی دو دهه اخیر که عامل بروز برخی کلاهبرداری‌ها و ارائه کارها و ترجمه‌های ضعیف از متون شد، معاونت حقوقی اداره‌کل اسناد و امور مترجمان قوه قضاییه "سامانه سنام" را راه‌اندازی کرد که وظیفه تأیید و ثبت مدارک افرادی که برای تحصیل، اشتغال، اخذ اقامت و دلایلی مانند آن عازم خارج از کشور هستند را به‌عهده دارد.

بنابراین سامانه سنام با آنکه خیلی معروف نیست، وظیفه مهمی به‌عهده دارد و دارالترجمه‌ها برای آنکه بتوانند مدارک ترجمه شده را به متقاضی بدهند، باید حتماً تأییدیه این سامانه را بگیرند؛ پس هدف از راه‌اندازی سامانه سنام این بود که علاوه بر جلوگیری از سوء‌استفاده دارالترجمه‌های غیررسمی، به متن ترجمه شده اعتبار دهد.

طراحی بیش از 20 سامانه فناورانه در دوره جدید قوه قضائیه

اما "سامانه سنام" از تاریخ 27 فروردین یعنی از حدود 10 روز قبل قطع شده است که مشکلاتی برای مراجعه‌کنندگان و متقاضیان ترجمه مدارک و نیز دارالترجمه‌های رسمی ایجاد کرده است.

اهمیت مدارک ترجمه شده در این است که برای نمونه، افراد برای پیش‌ثبت‌نام در دانشگاه‌های خارج از کشور برای ادامه تحصیل در رشته‌های مورد علاقه باید مدارک ترجمه شده خود را به دانشگاه مورد تقاضا ارسال کنند که برای آن مدت زمان مشخصی تعیین می‌شود و اگر در آن بازه زمانی امکان ارسال مدارک تحصیلی ترجمه شده وجود نداشته باشد، فرصت تحصیل و بورسیه از بین می‌رود.

از سویی برخی افراد هم برای سفر (کاری، مسابقات ورزشی، تفریحی، تحصیلی یا اقامتی) به خارج از کشور باید برخی مدارک مورد درخواست سفارت کشور مقصد را در زمان مصاحبه به آن سفارتخانه تحویل دهند که عدم ارائه می‌تواند جلسه مصاحبه و تضمین صدور روادید را لغو کند.

همچنین ورزشکاران هم برای شرکت در مسابقات بین‌المللی برون‌مرزی هم باید ترجمه گواهینامه‌ها، اعتبارنامه‌ها و مستندات ورزشکاری خود را به کشور میزبان برای اخذ دعوت‌نامه شرکت در مسابقات ارائه دهند که این گروه از مخاطبان سامانه سنام هم از 10 روز گذشته تاکنون را با اضطراب رفع مشکل سامانه مذکور گذرانده‌اند.

زمان رفع اختلال سامانه سنام هنوز مشخص نیست و توضیح مشخصی نیز از سوی قوه قضاییه درباره رفع اختلال "سامانه سنام" ارائه نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • سامانه سنام قوه قضائیه پس از ۱۰ روز همچنان قطع است
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • جنون در پاریس: 200 میلیون یورو برای ستاره بارسا
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور