Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:36:21 GMT

بذور هیبریدی بین کشاورزان اصفهانی توزیع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۳۳۴۰

بذور هیبریدی بین کشاورزان اصفهانی توزیع می‌شود

مهرداد مرادمند در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ابلاغ برنامه توسعه کشت کلزا در سطح دو هزار هکتار در استان اصفهان اظهار داشت: تاکنون حدود ۲۰۰ هکتار کلزا در شهرستان‌های غرب استان اصفهان و شهرستان سمیرم زیر کشت کلزا رفته است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با نرخ جدید خرید تضمینی کلزا در سال زراعی جاری جهش قابل ملاحظه‌ای در تولید محصول کلزا فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توزیع بذور هیبریدی کلزا در بین کشاورزان

مرادمند با اشاره به بذور هیبرید پرمحصول یارانه دار که به مقدار کافی تهیه شده است، گفت: این بذور در حال توزیع بین کشاورزان متقاضی کشت محصول کلزاست.

وی با اشاره به اینکه در تابستان امسال بیش از هزار و ۷۰۰ تن دانه روغنی کلزا در بیش از ۸۰۰ هکتار از مزارع استان اصفهان تولید می‌شود، اظهار داشت: محصول کشاورزان توسط دولت در قالب خرید تضمینی خریداری می‌شود و در اختیار کارخانه‌های روغن کشی قرار می‌گیرد.

کشت کلزا تا اواسط مهرماه ادامه دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعلام اینکه کشت محصول کلزا تا اواسط مهرماه در استان اصفهان ادامه دارد، تصریح کرد: گیاه کلزا علاوه بر تأمین روغن نباتی کشور، نقش بسیار بارزی در حاصلخیزی خاک و پایداری کشت غلات در تناوب با کلزا دارد.

وی میزان تولید نهایی محصول کلزا را به پایان کشت واگذار کرد و گفت: بیشترین کشت محصول کلزا در شهرستان‌های گلپایگان، شاهین شهر و میمه انجام می‌شود و با توجه به اینکه هنوز کشت این محصول به پایان نرسیده است نمی‌توان برآورد قطعی از افزایش دقیق نسبت به سال گذشته ارائه کرد.

کد خبر 5022339

منبع: مهر

کلیدواژه: کشت کلزا کلزا جهاد کشاورزی اصفهان ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس شهرکرد بوشهر آمار کرونا گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی توهین به پیامبر محرم 99 شیوع کرونا کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم هفته دفاع مقدس استان اصفهان محصول کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار کرد: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری ۱۰۳ مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد