Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان از فرصت یک ماهه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه برای دفاع از پایان نامه هایشان خبر داد و گفت: دانشجویان تا ۳۰ مهر فرصت دارند از پایان نامه خود دفاع کنند.

سیدمهدی ابطحی امروز (سه شنبه-۲۵ شهریور ماه) در نشست خبری در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور و پنج دانشگاه برتر در شاخه فنی مهندسی است که در ۴۰ سال گذشته فعالیت های خوبی در حوزه های آموزش پژوهش و فناوری انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر امروز بحث دانشگاه های نسل ۳ و ۴ مطرح است طراحان دانشگاه صنعتی از روز نخست بر این اساس ساختار دانشگاه را پایه ریزی کرده اند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان ۱۴ دانشکده و ۸ پژوهشکده تقاضا محور دارد که ۲ پژوهشکده فولاد و آب آن در ارتباط با صنعت شکل گرفته اند.

ایجاد مرکز نوآوری در حوزه زیردریایی و نفت در دانشگاه صنعتی اصفهان

وی از ایجاد ساختار مشترک با مترو اصفهان خبر داد و گفت: در حوزه نوآوری اقدامات خوبی انجام شده و به زودی نخستین مرکز دانشگاه در حوزه زیردریایی و مرکز نوآوری نفت شکل خواهد گرفت.

ابطحی ادامه داد: در کشور این حجم نیروی انسانی قوی وجود دارد که با کمک دانشگاه می تواند آینده ای پویا برای کشور بسازد.

وی با بیان اینکه دانشگاه یک نهاد زنده همواره فعال است، اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار دانشجو با نسبت برابر تحصیلات تکمیلی و کارشناسی در دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: دانشگاه صنعتی در کنار تمام رشته های فنی مهندسی در سه شاخه علوم فیزیک، ریاضی و شیمی فعال است و تنها دانشگاه صنعتی کشور است که کشاورزی را نیز پوشش می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا در کشور از همان روز دوم اسفند وارد عمل شدیم و به سرعت تصمیمات اتخاذ شد.

ابطحی در خصوص حوزه آموزش دانشگاه صنعتی در دوران کرونا، گفت: قدری با تاخیر مواجه شدیم و سه هفته به طول ترم اضافه شد. دانشگاه صنعتی به آموزش استاندارد مشهور است و به دنبال تشکیل کلاس های حضوری بودیم به همین دلیل کمی تاخیر در آموزش مجازی داشتیم.

برگزاری ۲۹ هزار درس کارشناسی و ۳۷۰۰ درس کارشناسی ارشد مجازی در ترم گذشته

وی تاکید کرد: در سامانه های مجازی ۹۷ درصد پوشش داشتیم و ۷۳۷ درس در مقطع کارشناسی و ۴۳۳ درس در مقطع تحصیلات تکمیلی به صورت مجازی انجام شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: بیش از ۲۹ هزار درس آزمون در مقطع کارشناسی گرفته شد و ۳۷۰۰ دانشجو درس در مقطع تحصیلات تکمیلی در دو هفته برگزار شد.

وی با اشاره به تکمیل زیرساخت های آموزش مجازی در دانشگاه صنعتی، گفت: آموزش مجازی به شیوه خوب در دانشگاه صنعتی شکل گرفته و مدعی هستم بهترین را داشتیم.

ابطحی خاطرنشان کرد: آموزش مجازی باعث شد نشاط دانشگاه گرفته شود، از سوی دیگر فرصت هایی برای همه ایجاد کرد که یکی امکان تماس فردی دانشجو و استاد را بیش از پیش کرده است. همچنین فرصت دیگر به روز کردن محتوای درسی از سوی اساتید است.

وی ادامه داد: در حال حاصر احساس تعلق خاطر اساتید به محتوای آموزشی تغییر کرده و درحالیکه رسالت درست ترویج علم را داریم معتقدیم محتوای آموزشی ما در اختیار دیگران قرار گیرد.

ترم تحصیلی دانشگاه صنعتی مجازی است

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص وضعیت دروس عملی در دوران شیوع ویروس کرونا، گفت: در مورد دروس عملی نگران بودیم و در نهایت تصمیم بر این شد عمده دروس عملی غیرحضوری برگزار شود.

وی به ارزیابی دانشجویان از این دوره اشاره کرد و گفت: این ارزیابی نشان داد تفاوت های چشمگیری ایجاد نشده و امسال نیز گرچه دوره غیرحضوری بود، اما مشکلی نداشتیم.

ابحطی به فعالیت ۱۱۰ نفر کارمند داوطلب دانشگاه صنعتی اصفهان در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در شرایط کرونا تماس با دانشجویان انجام شد و اطلاعات در مورد سلامت خود و خانواده آنها پرسیده شد و همچنین ارزیابی شد که آیا دسترسی به گوشی و وسایل دارند و نتیجه در برنامه ریزی دانشگاه تاثیر دارد یا خیر.

وی از پرداخت وام معیشت خبر داد و افزود: تصمیم بر این شد وام به کسانی که نیاز دارند اهدا شود که میزان اولیه ۵۰۰ هزار تومان بود که تاکنون یک دوره پرداخت شده و درصدد افزایش مبلغ هستیم.

 دسترسی نداشتن ۳.۵ درصد دانشجویان دانشگاه صنعتی به وسایل آموزش مجازی

به گفته رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، ۳.۵ درصد دانشجویان دانشگاه صنعتی وسیله ارتباط آموزش مجازی نداشتند که برای آنها وسیله تهیه شد.

وی تاکید کرد: کسانی که در مناطق محروم هستند و دسترسی به وسایل آموزش مجازی ندارند می توانند از خوابگاه دانشگاه برای نیمسال جاری با رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده کنند.

ابطحی همچنین، از رضایت بالای دانشجویان از آموزش مجازی در ترم گذشته خبر داد.

وی به فراخوان دانشگاه از سوی خیران اشاره کرد و گفت: ستاد حمایت از دانشجویان برگزار شد و وام ها از این بخش داده شد.

به گفته ابطحی، دانشگاه صنعتی اصفهان در عرصه فناوری و پاسخگویی به نیازهای جامعه نیز به سرعت وارد عمل شده و اتفاقات خوبی افتاده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان دارای ۴۳ شرکت رویشی است که در زمینه کرونا وارد شده اند، خاطرنشان کرد: در این حوزه فعالیت های بسیاری در زمینه تولید محصولات مقابله با ویروس کرونا انجام شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد: از فعالیت های شاخص شرکت های دانش بنیان دانشگاه می توان به موارد متعددی اشاره کرد.

فعالیت های دانشگاه صنعتی در تولید محصولات مقابله با کرونا

وی ادامه داد: در زمینه فرایند  uvcحرف اول را در دنیا می زنیم و طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی کننده خانگی با پرتو فرابنفش جهت مقابله با ویروس در شرکت دانش بنیان نورا دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد.

ابطحی، موضوع دیگر را طراحی و ساخت دستگاه تمام اتومات صنعتی الکترودیسی در دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد و افزود: در شرکت دانش بنیان بیش از یک میلیون ماسک به جامعه اهدا شد، همچنین شرکت دیگری طراحی و تولید ماسکی که در دقیقه بتواند ماسک بیشتری تولید کند را در دستور کار خود داشت.

وی طراحی و ساخت کیت های تشخیص کرونا را از دیگر فعالیت های شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: چند دستگاه در این زمینه ساخته شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به فعالیت دانشکده نساجی اشاره کرد و افزود: این مرکز وارد مبحث تولیدکنندگان شد و خط تولید اتوماتیک گان انجام شد.

وی به فعالیت های مرکز همکاری های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان در مقابله با کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: فعالیت ها در این دوران تسریع یافت و در این زمینه فرصت هایی پیدا کردیم.

ابطحی با تاکید بر اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان نقطه ارتباطی با سوییس است و همچنان این جایگاه را برای کشور به خوبی حفظ کرده است، خاطرنشان کرد: تنها دانشگاه عضو "سرن" هستیم که سرن سازمان اروپایی پژوهش های هسته ای است و ارتباط دیگر دانشگاه های کشور از طریق دانشگاه صنعتی اصفهان با این مرکز انجام می شود.

وی برگزاری وبینارهای مختلف در این دوران را فرصتی مناسب دانست و گفت: در این وبینارها از اساتید برجسته دنیا استفاده شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به ایجاد شبکه سازی بین پنج دانشگاه صنعتی بزرگ کشور اشاره کرد و گفت: در این خصوص فعالیت ها حتی در دوران کرونا ادامه داشت و در نخستین گام با دانشگاه های فنی آلمان رابطه برقرار شد و محصولات این همکاری بسیار خوب است.

ورود دانشجویان جدیدالورود از آبان ماه

وی در مورد دانشجویان جدیدالورود، گفت: هر سه مقطع آبان ماه وارد می شوند و با دانشجویان قبلی همزمان فارع التحصیل می شوند. تعداد واحدهای جدیدالورودها کمتر است و کلاس های همه مجازی خواهد بود.

ابطحی افزود: ستادی برای پاسخگویی به دانشجویان جدید فراهم است که نیاز به حمایت دارند.

وی با بیان اینکه قسمتی از توزیع محصولات ما مربوط به مراکز دولتی است و قسمتی با سیستم های توزیع استانی هماهنگ شده است، تاکید کرد: در حال حاضر قراردادهای ارتباط دانشگاه صنعت رشد داشته است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: در حال حاضر توجه بیشتر به شرکت های کوچک و متوسط را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی به فرصت مطالعاتی در صنعت اشاره کرد و گفت: اساتید ۶ ماه در صنعت مستقر می شوند و اگر آزمایشگاه نیاز باشد این آزمایشگاه در اختیار مرکز قرار می گیرد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص وضعیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در ترم جاری، گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند از فرصت یک ماهه برای دفاع استفاده کنند و به جای اینکه مهلت دفاع تا پایان ۳۱ شهریور باشد تا ۳۰ مهر فرصت دفاع خواهند داشت.

ابطحی از امضای چند تفاهم نامه با مراکز صنعتی خبر داد و گفت: از جمله تفاهم نامه های اخیر با فولاد مبارکه، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی و تفاهم با بخش خصوصی است که برخی به امضای قرارداد منجر شده است.

ساخت بزرگترین آزمایشگاه مرکزی کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان

وی، از امضای یک تفاهم نامه با یک خیر برای ساخت آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه خبر داد و گفت: این مرکز برترین مرکز کل کشور خواهد بود.

 رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه سال تحصیلی پیش رو آموزش مجازی و رو به جلو خواهد بود که مشکلات پیش آمده در ترم گذشته رفع شده و برنامه ریزی ها بهتر است، گفت: ۵۰ درصد دروس باید آنلاین و اساتید از داخل دانشگاه به تدریس بپردازند.

وی افزود: فضای خوابگاه برای کسانی که مشکل دارند و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که به دوره پژوه رسیده اند فضای امن ایجاد خواهیم کرد که می توانند استفاده کنند.

ابطحی تاکید کرد: ممکن است در مقاطعی کوتاه میزبان برخی دانشجویان باشیم که البته نیازمند تصمیم ستاد مقابله با کرونا است.

وی به طرح جامع آلودگی هوا در دو دانشگاه صنعتی اصفهان و اصفهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این طرح در این دو دانشگاه در حال فعالت است و با اقدامات انجام شده تا حدی آلودگی بهبود یافته و روند رو به بهبود است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان همچنین به حوزه مطالعات آب در دانشگاه صنعتی اصفهان اشاره کرد و افزود: پروژه های مختلفی در دانشگاه در حال انجام است و از آنجا که مشکلات آب موضوع اصلی در کشور است، نیاز است چند دانشگاه به صورت مشترک همکاری کنند و نیاز به اغنای عمومی در این حوزه احساس می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه صنعتي اصفهان کروناویروس آموزش مجازی سال تحصیلی 1399 ـ 1400 رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی اصفهان دانشگاه صنعتی اصفهان اشاره کرد و گفت خبر داد و گفت آموزش مجازی دانش بنیان فعالیت ها انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴

معاونت آموزشی وزارت علوم تاکید کرد دانشگاه‌های دولتی برای برگزاری تجمع حمایتی از اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از ساعت ۱۲ تا ۱۴ امروز تعطیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نامه معاونت آموزشی وزارت علوم خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری آمده است:

«همانگونه که استحضار دارید دانشگاهیان در سراسر دنیا به ویژه کشورهای آمریکایی و غربی بر اساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر جنبش‌های بشر دوستانه را رقم زدند و موجی مستحکم و استوار در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداختند.

در همین راستا با توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده در دانشگاه‌ها، معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن محکوم کردن فجایع رژیم خبیث اسرائیل و در حمایت از مردم بی دفاع غزه روز یکشنبه نهم اردیبهشت جاری از ساعت ۱۲ تا ۱۴ کلیه کلاس‌ها را تعطیل اعلام می‌دارد تا به همین مناسبت دانشگاهیان کشورمان با برپایی تجمعات گسترده پس از اقامه نماز در مساجد و میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها حمایت خود را از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل اعلام دارند».

کد خبر 748622

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان از جنبش دانشگاهیان اروپا و آمریکا
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • اعتراض دانشجویان اروندی در دفاع از آزادی خواهان فلسطین
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا/ به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه