Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:57:17 GMT

روایت خونسردانه‌ای از قساوت، دروغ و شوخ طبعی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۵۵۵۶

روایت خونسردانه‌ای از قساوت، دروغ و شوخ طبعی

به گزارش خبرنگار مهر، نشر بیدگل نهمین چاپ نمایشنامه «مراسم قطع دست در اسپوکن» اثر مارتین مک دونا و ترجمه بهرنگ رجبی را با شمارگان هزار نسخه، ۱۱۲ صفحه و بهای ۲۰ هزار تومان منتشر کرد. چاپ پیشین (هشتم) این ترجمه سال ۹۸ با شمارگان هزار نسخه و بهای ۱۴ هزار تومان منتشر شد و چاپ نخست آن نیز سال ۹۳ با شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و ۶,۵۰۰ تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشنامه که ششمین مجلد از مجموعه نمایشنامه‌های اروپایی نشر بیدگل است،

«مراسم قطع دست در اسپوکن» در یکی از اتاق‌های هتلی ارزان قیمت، واقع در آمریکا آغاز می‌شود. «کارمایکل» مردی چهل هفت ساله، که تنها یک دست دارد، روی چمدانی نشسته است. پس از مدتی متصدی پذیرش، بسته‌ای را به کارمایکل می‌دهد، کارمایکل بسته را باز می‌کند و دستی سیاه رنگ از آن بیرون می‌آورد. کارمایکل شخصی است که بیست‌وهفت سال پیش، زمانی که در شهری به نام اسپوکن، بیرون خانه مادرش توپ‌بازی می‌کرد، در اثر شکنجه عده‌ای قاتل و بچه‌دزد دست خود را از دست داده و بیست‌وهفت سال است که به دنبال دست خود می‌گردد…»

طنز سیاه مارتین مک دونا در جهان شهره است و در این نمایشنامه نیز این ویژگی به شدت به چشم می‌خورد. مردی که دستش در نوجوانی قطع‌شده و حالا از این دنیای پر از دروغ و قساوت فقط دستش را می‌خواهد و برای پس گرفتن آن حاضر است هر کاری بکند. این اثر که برای نخستین بار به سال ۲۰۱۰ در آمریکا روی صحنه رفت روایتِ خونسردانه‌ای است از دروغ و قساوت و شوخ طبعی.

کد خبر 5024753 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: نمایشنامه نویس تجدید چاپ بازار نشر تازه های نشر معرفی کتاب گردشگری ترجمه رایزنی فرهنگی انتشارات سروش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران کتاب و کتابخوانی ویروس کرونا ادبیات جهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محرم 99 نهاد کتابخانه های عمومی کشور نقد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل محمدی: تعهد کتبی برای کار در تراکتور دروغ است

ماجرای پیوستن یحیی گل‌محمدی برای چندمین هفته سوژه رسانه‌ها است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ برخی کانال‌های خبری مدعی شدند که یحیی گل محمدی برای ادامه کار مربیگری در ایران باید به برخی نهادها تعهد بدهد تا آنها مجوز کار او را صادر کنند. 

این شایعه بعداز رد چند خبر غیررسمی قبلی ، درباره گل‌محمدی در برخی رسانه ها منتشر شده که سرمربی سابق پرسپولیس برای صدور مجوز فعالیت مربیگری و شروع کار در تراکتور باید به برخی نهادها تعهد کتبی بدهد!

گل محمدی اما در خصوص اینکه گفته می شود از او خواسته اند تا با دادن تعهد راه برطرف شدن موانع برای عقد قرارداد با باشگاه ها را برایش فراهم کنند، گفت: متاسفانه این خبر را در برخی رسانه ها دیدم اما درست نیست. اصلا بحث تعهد در کار نیست. از رسانه ها خواهش می کنم گمانه زنی نکنند چون این حرف و حدیث ها اصلا به نفع فوتبال نیست.

 

دیگر خبرها

  • شاهدان دروغگوی دادگاه‌ها "نقره‌داغ" می‌شوند
  • شاهدان دروغگوی دادگاه‌ها نقره‌داغ می‌شوند
  • شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی
  • گل محمدی: تعهد کتبی برای کار در تراکتور دروغ است
  • بنگاه دروغ پراکنی انگلیس
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود