Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد دشواری عملیات گازرسانی به شهر اورامان که در گذشته نه چندان دور صورت گرفت، اظهار داشت: این شهر در مسیر سخت کوهستانی قرار داشته و عملیات لوله گذاری با حفاری و عبور از مناطق کوهستانی با شیب زیاد و عبور از دره ها و رودخانه ها انجام گردید که اتمام این طرح نقطه عطفی در تاریخ گازرسانی کشور به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، مهندس احمد فعله گری مدیر عامل در حین بازدید در مورد توسعه گازرسانی روستایی چنین گفت: شرایط ویژه شهرستان سروآباد که مرزی بوده و نسبت جمعیت روستایی به جمعیت شهری آن 70 درصد به 30 درصد می باشد اهمیت گازرسانی روستایی را دو چندان حساس می نماید و افزایش خدمات گازرسانی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای محرومیت زدایی و برخورداری هر چه بیشتر مناطق محروم از رفاه عمومی است.

وی افزود: شرایط توپوگرافی و ویژه منطقه اورامانات که کوهستان های رفیع و مسیر تردد آن پیچ در پیچ و شیب های تند از شهره خاصی برخوردارست، عملیات گازرسانی را با دشواری های فراوانی روبرو ساخته که مشابه آن کمتر در جاهای دیگر ایران مشاهده می شود.

فعله گری در ادامه سخنانش در مورد پروژه های فعال شهرستان سروآباد این گونه توضیح داد: در حال حاضر پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی نوین که شامل روستاهای نوین، ناو و کلجی که بعنوان آخرین روستاهای فاقد گاز در شهرستان محسوب می شوند،  فعال است که عملیات اجرایی آن از خرداد ماه سال جاری شروع گردیده است.

وی تصریح کرد: برای اتمام این پروژه که در امتداد پروژه های گازرسانی به شهر اورامان و روستاهای تابعه آن مثل سلین، ژیوار و بلبر در حال انجام است، نیاز است 18 هزار متر لوله گذاری در این مسیر صعب العبور صورت گیرد که تاکنون 5 هزار متر از آن لوله گذاری شده است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان به هزینه اجرای این پروژه اشاره کرده و گفت: اجرای پروژه گازرسانی به این مجتمع با احتساب هزینه های پشتیبانی و تحصیل اراضی به 35 میلیارد ریال می رسد و سالانه در مصرف 1 میلیون و 100 هزار لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می گردد.

فعله گری در ادامه بازدید در مورد چالش های پیش رو عملیات گازرسانی در این مسیرهای ویژه و دشوار گفت: ضمن تشکر از تعامل و همکاری مسئولین استان، فرماندار و مسئولین ادارات شهرستان سروآباد در مورد همکاری های صورت گرفته ذکر این نکته ضروری است که با توجه به رفیع بودن کوهستان های این منطقه تنها مسیر تردد و عبور لوله در برخی نقاط به علت قرار گرفتن در مجاورت جاده، از مسئولین شهرستان درخواست همکاری بیشتر متصور است که این پروژه خدماتی که باعث تامین انرژی با ثبات برای اهالی منطقه می گردد به نقطه پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه تعداد 72 روستای شهرستان سروآباد از  قابلیت گازرسانی برخوردارست، گفت: تعداد روستاهای گازدار این شهرستان 67 مورد است که با گازدار شده این 3 روستا تا دهه مبارک فجر سال جاری ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی این شهرستان از مرز 99 درصد گذر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان جمهوري اسلامي ايران صعب العبور گازرساني روستايي منطقه اورامانات عمليات گازرساني شهرستان سروآباد دهه مبارك فجر شهرستان سروآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان

ایسنا/کرمان معاون اداره کل راهداری استان کرمان گفت: در شهرستان رفسنجان در سال قبل ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد پروژه آسفالت و روکش کردن راه‌های برون شهری و فرعی را منعقد کردیم که یکی از آن‌ها کمربندی است و با ۵۰ میلیارد تومان به زودی به اتمام خواهد رسید.

سید حمزه روح‌الامینی شامگاه ششم اردیبهشت ماه در سفر به رفسنجان و دیدار با فرماندار، اظهار کرد: از لحاظ خرابی راه‌های روستایی، سیرجان و شهربابک جزء بدترین شهرستان‌های استان هستند که راه‌های روستایی آنها نیازمند روکش است.

وی افزود: تمام تلاش ما روکش دار کردن راه‌های روستایی استان کرمان است لذا سال قبل چندین هزار میلیارد تومان صرف روکش کردن آسفالت راه‌های روستایی استان شده است.

وی ادامه داد: در منطقه نوق رفسنجان هم بیش از ۶ پروژه آسفالت و روکش تعریف کردیم لذا ۳۰ کیلومتر راه‌های نوق با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان روکش آسفالت می‌شود.

معاون مدیرکل راهداری استان کرمان با اشاره به انعقاد قرارداد تعدادی از راه‌های روستایی رفسنجان از جمله جنت‌آباد، بهرامی، اودرج و فتح آباد به میزان ۱۴ کیلومتر، گفت: امسال نیز چند پروژه روکش آسفالت را در رفسنجان با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان شروع کردیم و پروژه رفسنجان تا کبوترخان از جمله آن‌هاست که با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

فرماندار رفسنجان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۱ درصد راه‌های استان کرمان در رفسنجان وجود دارد، گفت: محورهای نوق و داوران از حادثه‌خیزترین جاده‌های استان به شمار می‌روند و مرگ و میر در این دو محور باید کاهشی شود.

حسین رضایی افزود: جاده‌های فرعی شهرستان دارای مشکل هستند و نیازمند روکش آسفالت و ساماندهی‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود