Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در سال جاری ۸۰۳ میلیارد تومان تسهیلات تولید و اشتغال در صنعت و تولید قم هدف‌گذاری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: در استان هدف‌گذاری سالانه در پرداخت تسهیلات داریم که تسهیلات 98 از 31 تیرماه سال گذشته تا 31 تیرماه امسال با همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی هدف‌گذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در حوزه صنعت معدن و تجارت پیش‌بینی 780 میلیارد تومان تسهیلات را در مدت یک سال داشتیم که در این مقطع یک‌ساله جذب و پرداخت شود و با توجه به اینکه ثبت‌نام تسهیلات از طریق سامانه بهین‌یاب انجام می‌شود، این میزان تسهیلات در بخش‌های کشاورزی و گردشگری تفکیک‌شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت یک‌ساله بیش از 1000 میلیارد تومان طرح اقتصادی در جهت اشتغال‌زایی و تولید به بانک‌های عامل معرفی شد ابراز کرد: از این تعداد بخشی به دلیل مشکلاتی همچون داشتن ضمانت و چک‌های برگشتی و معوقات بانکی و انصراف متقاضی برگشت خورد.

سیجانی خاطرنشان کرد: در این میان میزان معرفی فعال تسهیلات 712 میلیارد تومان است که 417 میلیارد تومان در این یک سال مالی برای 80 واحد تولیدی پرداخت‌شده که از این تعداد 68 واحد مبلغ  355 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و تثبیت اشتغال و ده مورد به مبلغ 57.2 میلیارد تومان برای سرمایه ثابت و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و 2 واحد به مبالغ 5 میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی صنایع فرسوده دریافت کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: جمع پرداختی 80 واحد برای رونق تولید نیز به شمار می‌رود و دراین‌باره پرداخت رونق مستقیم توسط بانک‌ها 199 مورد به مبلغ 214 میلیارد تومان بوده که 31 میلیارد تومان آن از سال قبل و انتقالی است.

افزایش آمار چک‌های مبادله‌‌شده، نویدبخش رونق تولیدبخش خصوصی برای ایجاد رونق تولید در گیلان حمایت می‌شودتوسعه گردشگری لازمه رونق تولید و اقتصاد استان سمنان است

وی با تأکید بر اینکه از طرف ستاد تسهیل تولید نیز پرداخت انجام‌شده است، یادآور شد: پرداخت تسهیلات شامل تبصره 18 بوده که در این خصوص قم شرایط خوبی دارد و برای 85 واحد 620 میلیارد تومان معرفی‌شده و 46 واحد به6 بانک عامل معرفی‌شده و 297 میلیارد تومان جذب‌شده است.

سیجانی عنوان کرد: عمده تسهیلات سرمایه در گردش و 11 میلیارد تومان جهت بازسازی و نوسازی است و در جذب تسهیلات وضعیت رتبه سوم را داریم و 117 درصد جذب داشته‌ایم و منتظر هستیم به‌اندازه 620 میلیارد تومان معرفی‌شده بتوانیم از طریق تبصره 18 که دو درصد نرخ کمتری دارد موفق به جذب شویم.

وی تصریح کرد: همه واحدها در شهرک‌های صنعتی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، ضمن اینکه نظارت بر پرداخت تسهیلات نیز انجام می‌شود و بازدیدهایی دراین‌باره انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اظهار داشت: در سال 98 نظارت بر تسهیلات 97 بر 26 واحد رونق تولید که 349 میلیارد تومان تسهیلات گرفتند انجام شد که 5 هزار و 413 نفر تثبیت اشتغال و 483 نفر اشتغال‌زایی داشتند.

وی گفت: در تبصره 18 نیز نظارت‌شده و 36 واحد 175 میلیارد تومان گردش مالی و 13 میلیارد تومان ثابت دریافت کردند که سبب 2098 تثبیت اشتغال و 124 نفر افزایش اشتغال شده است.

سیجانی با بیان اینکه در سال 98 به‌طورکلی جمع تسهیلات در هدف‌گذاری 780 میلیارد تومان در صنعت در سه بخش رونق تولید و مستقیم و تبصره 18 بوده که مبلغ 961 میلیارد تومان جذب‌شده است، تصریح کرد: از یک مردادماه پرداخت سال 99 شروع‌شده است و در سال جاری 803 میلیارد تومان تسهیلات تولید و اشتغال در صنعت و تولید قم هدف‌گذاری شد که ده بانک عامل سرمایه در گردش به مبلغ 723 و ثابت 80 میلیارد تومان پرداخت می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: در دو ماه 29 واحد به مبلغ 222 میلیارد تومان توسط کارگروه تسهیل مصوب شده و به ده واحد به مبلغ 44 میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

وی تأکید کرد: در مورد رفع موانع و مشکلات انتظار داریم بانک‌ها در پرداخت ثابت و نوسازی همراهی بیشتری داشته باشند، دراین‌باره بانک صنعت و معدن بیشترین پرداخت را داشته و در نوسازی بانک ملی خوب عمل کرده است.

سیجانی اظهار داشت: بانک‌ها، در پرداخت وام اصراری بر سپرده‌گذاری نداشته باشند، همچنین مسدود کردن بخشی از تسهیلات تولید و اشتغال غیرقانونی است و وثیقه نیز محل اجرای طرح در اولویت است، ضمن اینکه جبران بدهی با تسهیلات نیز ممنوع است.

انتهای پیام/457/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تسهیلات تولید و اشتغال میلیارد تومان تسهیلات معدن و تجارت استان قم رئیس سازمان صنعت رونق تولید هدف گذاری معرفی شد بانک ها تبصره 18 یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

مرتضی ذاکریان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در یازدهمین کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ استان ۶۶ طرح با ۷۷.۵ میلیارد تومان به تصویب رسید.

به گفته وی در مجموع یک هزار و ۳۰۹ طرح در کمیته استانی به ارزش دو هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۹۸ طرح تا کنون به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده است، بیان داشت: تا کنون به ۵۳۴ طرح بیش از ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۹۵ طرح از سوی بانک‌های عامل برگشت خورده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۹ درصد تسهیلات تخصیصی تا کنون جذب شده است، عنوان کرد: مجموع تسهیلات تخصیصی تا کنون یک هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان بوده است.

ذاکریان بیان داشت: ۱۳۲ میلیارد تومان از تسهیلات نیز در دست پرداخت است.

به گفته وی خراسان جنوبی در رتبه چهارم پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ کشور قرار دارد.

کد خبر 6088760

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی