Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@17:02:02 GMT

نظارت دقیق دولت راهکار ایجاد ثبات در بازار خودرو است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۴۱۰۱

نظارت دقیق دولت راهکار ایجاد ثبات در بازار خودرو است

رسول فرخی میکال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه افزایش قیمت‌های بی‌رویه کالاهای اساسی به یک چالش جدی در کشور تبدیل‌شده است، اظهار کرد: سؤال من از رئیس‌جمهور این است که چرا و به چه علت دولت و هیئت‌وزیران نمی‌توانند در بازاری که قیمت‌ها هرروز و بعضاً ساعتی در حال افزایش است یک ثبات نسبی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از عدم توجه دولت به دهک‌های متوسط و رو به پایین مردم در جامعه گفت: سفره مردم هرروز در حال کوچک شدن بوده و قیمت کالاهای اساسی و به‌ویژه خودرو در حال گران شدن بوده و دولت علاوه بر اینکه هیچ توجهی به دهک‌های پایین نداشته حتی نمی‌تواند یک زندگی آبرومند را برای مردم فراهم و اقشار متوسط به پایین تأمین کند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه کنترل بازار خودرو از دست دولت خارج‌شده است، تصریح کرد: هرروز شاهد کاهش ارزش پول ملی در کشور به دلیل تداوم وضعیت نامناسب اقتصادی بوده و عملاً آن‌طور که مشخص است دولت هیچ‌گونه برنامه مشخصی برای کنترل قیمت خودرو در کشور نداشته و ادامه این روند مردم توان خرید خودرو را ندارند لذا مجلس باید در این خصوص ورود کند‌.

فرخی با گله‌مندی از عدم نظارت دولت بر قیمت خودرو در کشور بیان کرد: دلایل مختلفی در افزایش قیمت و بازار لجام‌گسیخته خودرو نقش دارند که مهم‌ترین آن عدم نظارت دولت، وجود مافیای خودرو و همچنین نوسانات قیمت ارز اشاره کرد.

وی یکی از راهکارهای ایجاد ثبات در بازار خودرو را نظارت دقیق دولت دانست و گفت: ممانعت از آشفتگی بازار خودرو و جلوگیری از نوسانات قیمتی یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مردم از دولت است لذا تا زمانی دولت در این خصوص اقدامی عاجل نکند هیچ ‌موفقیتی در این خصوص حاصل نمی‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه دپو خودرو در پارکینگ خودروسازان به یک معضل در کشور تبدیل‌شده است، افزود: محموله‌ی خودرو کشف‌شده دریکی از استان‌های شمالی تنها یک مورد از موارد دپو خودرو در کشور است که تنها دلیل آن وجود برخی مافیا ایجاد بازاری نا ثبات در حوزه خودرو است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: خودرو مجلس شورای اسلامی دولت کشف بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۴۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو

یداله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران با تاکید بر نظارت مستمر بازار لاستیک خودرو، گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از سودجویی منفعت طلبان و با توجه به تداوم التهاب بازار تایر سواری در سطح عرضه، تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

او افزود: بازرسی از مراکز توزیع عمده لاستیک و خرده فروشان با استفاده از همه ظرفیت‌ها بمنظور برخورد ایجاد ثبات در بازار باحضور رئیس شعبه تعزیرات حکومتی و بازرسان صمت و اصناف برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت لاستیک خودرو اجراء می‌شود.

ملکی گفت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و پایش وضعیت تامین و توزیع لاستیک خودرو، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی به موقع به شکایات و گزارش‌های مردمی را از جمله اهداف طرح نظارتی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱