Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه گفت: نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و شناسایی جرم و مجرمین می‌تواند از ظرفیت نیرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد بهره گیرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز چهارشنبه طی سخنانی در گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا با اشاره به تأثیر تقوی در کارآمدی و تضمین سلامت مجموعه‌های سازمانی گفت: رمز تأثیرگذاری و کارآمدی مجموعه و سازمانی که می‌خواهد موفق باشد، آن است که در همه امور و برنامه‌ها، خداوند را محور قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت نظم فردی و سازمانی و اجتماعی در تمامی مجموعه‌ها از جمله نیروی انتظامی گفت: رمز اساسی برای اثربخشی نیروی انتظامی آن است که در درون این سازمان عظیم نظم به‌عنوان عنصر محوری در همه امور نقش آفرین باشد. تجلی نظم در نیروی انتظامی برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدبرانه و به‌کارگیری سامانه‌های فناورانه و اتخاذ تصمیمات متناسب و انجام فرماندهی و عملیات دقیق و بموقع است.

رئیس قوه قضائیه آسیب‌شناسی در مجموعه نیروی انتظامی را یکی از جلوه‌های نظم در این نیرو دانست و گفت: در امر آسیب‌شناسی باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که اتخاذ کدام روش‌ها و رویکرد‌ها به احقاق حق و تسهیل امور مردم و حفظ امنیت جامعه و برخورد با ناهنجاری‌ها منجرمی‌شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به اهمیت نظارت دائمی و مستمر بر مجموعه تحت امر در فرماندهی نیروی انتظامی گفت: اتخاذ کنترل و نظارت بر مجموعه تحت امر به معنای بی‌اعتمادی به آن‌ها نیست بلکه برای تداوم اعتماد و تضمین سلامت مجموعه است؛ لذا برای صیانت از سلامت مجموعه تحت امر، انجام کنترل و نظارت مستمر ضروری است و این یکی از وظایف مدیران و فرماندهان در همه سازمان‌ها از جمله سازمان عظیم نیروی انتظامی است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: نیروی انتظامی از آن جهت که در خط مقدم برخورد با ناهنجاری‌ها و مفاسد و مفسدان اقتصادی و افراد شرور و اخلالگران امنیت اجتماعی است، صیانت از سلامت این مجموعه از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اجتناب‌ناپذیر بودن به‌کارگیری سامانه‌های فناورانه در مجموعه نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی برای توسعه اشراف اطلاعاتی و بسط دامنه بازدارندگی خود باید هر چه بیشتر به سامانه‌های فناورانه مجهز شود و از این طریق به همه افراد متخلف و مجرم فهمانده شود که در تمام نقاط زیر ذره بین پلیس قرار دارند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت توسعه ارتباط الکترونیک میان مجموعه نیروی انتظامی و بخش‌های مختلف قوه قضائیه گفت: توسعه و گسترش ارتباط الکترونیکِ تعریف شده و امنیت محور میان مجموعه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در جهت افزایش امنیت اجتماعی نقش مؤثری دارد.

آیت الله رئیسی با اشاره به ظرفیت مطلوب نیرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد برای یاری رساندن به پلیس افزود: نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و شناسایی جرم و مجرمین می‌تواند از ظرفیت نیرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد بهره گیرد و این امر در حصول توفیقات برای پلیس بسیار راهگشاست.

وی در ادامه با بیان این‌که باید از هر اقدامی که مردم را دچار نگرانی و دغدغه می‌کند، پرهیز شود، گفت: چه در امور قضایی و چه در امور انتظامی و چه در سازمان‌های دولتی باید در جهت امیدوار کردن مردم تلاش شود. در همین راستا ضرورت دارد مشکلات و کاستی‌های موجود در سلسله مراتب و سازمان اداری مرتفع شود و از منتقل کردن این مشکلات و کاستی‌ها به مردم پرهیز شود.

رئیس دستگاه قضا با بیان این‌که هیچ سازمانی در کشور به اندازه نیروی انتظامی با قوه قضائیه در ارتباط نیست، گفت: مردم کاستی‌ها و موفقیت‌های دو مجموعه قوه قضائیه و نیروی انتظامی را به صورت یکجا و در قالب یک مجموعه می‌بینند؛ لذا ضرورت دارد هم‌افزایی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی هر چه بیشتر افزایش یابد.

آیت الله رئیسی در ادامه مهربانی، اقتدار و تدبیر را سه نکته محوری در ارتباط با نیروی انتظامی دانست و گفت: نیروی انتظامی باید ملجاء و پناهگاه مردم و افراد مورد ظلم واقع شده باشد و به مانند عدلیه به‌مثابه پدری مهربان برای مردم و مظلومان عمل کند.

وی اقتدار نیروی انتظامی را امری بسیار مهم دانست و گفت: اقتدار و قاطعیت پلیس یعنی به صورت قانونمند و با قدرت عمل کردن؛ بنابراین اقتدار و قاطعیت به معنای تجاوز به حقوق مردم نیست؛ آنچه در پلیسِ آمریکا و اروپا امروز مشاهده می‌شود، تجاوز به حقوق مردم و سلب آزادی و حیات آنهاست.

رئیس قوه قضائیه در ادامه انجام به‌موقع امور را امری بسیار تعیین کننده در مأموریت‌های نیروی انتظامی دانست و گفت: بدون تردید باید برای توسعه کمی و کیفی امکانات پلیس جهت خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم تلاش شود؛ اما باید توجه داشت که با افزایش بهره‌وری می‌توان با همین امکانات موجود و همین عِده و عُده، اقدامات مؤثری را برای تضمین امنیت مردم و مقابله با مخلّان امنیت آن‌ها انجام داد.

ادامه دارد....

منبع: آنا

کلیدواژه: رئیس قوه قضائیه نیروی انتظامی آیت الله رئیسی مجموعه نیروی انتظامی رئیس قوه قضائیه دانست و گفت سازمان ها آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام گفت: ظرفیت‌های زیادی در استان وجود دارد که برای بالفعل شدن این ظرفیت‌ها به تحقیق و توسعه نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، ناصر نجفی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌_ در کارگاه آموزشی و پژوهشی مشترک استانداری و نیروهای مسلح، ضمن یاد و خاطره سه‌هزار شهید استان و عرض تبریک پیروزی رزمندگان سپاه و با مشارکت نیروهای مسلح بر رژیم کودک‌کش صهیونیستی، اظهار کرد: قدرت منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی در پاسخ اخیر به رژیم منحوس صهیونسیتی مشخص شد.

وی افزود: ایلام مهد پرورش سه هزار شهید، و گذرگاه و قطب اربعین کشور است زیرا ۴۳۰ مرز مشترک با کشور عراق دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های زیادی در استان وجود دارد که برای بالفعل شدن این ظرفیت‌ها به تحقیق و توسعه نیاز داریم؛ ایلام استان نوظهور گردشگری در کشور است و در حوزه گردشگری مذهبی نیز استان دارای ظرفیت‌های فراوانی است.

نجفی اضافه کرد: در اربعین حسینی سال گذشته سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند و در طول سال نیز به‌ صورت میانگین روزانه بیش از ۱۰ هزار زائر از استان تردد دارند.

وی با بیان اینکه بدون تحقیق و پژوهش نمی‌توان به توسعه و پیشرفت برسیم، تاکید کرد: پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است بنابراین باید به موضوعاتی نظیر هوش مصنوعی بیش از گذشته توجه کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام با تاکید بر اینکه با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و با استفاده از ظرفیت‌های جوانان می‌توانیم خدمتی به مردم ارائه کنیم، تصریح کرد: در حوزه دفاعی، کشور به جایگاه بسیاری خوبی در دنیا رسیده است؛ بنابراین در سایر در حوزه‌ها نیز باید با استفاده از ظرفیت نخبگان به جایگاه اصلی خود برسیم.

نجفی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از دانش و به کارگیری دستاوردها و نتایج آن در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها، گفت: در دانشگاه‌های استان نخبگان زیادی داریم که باید ضمن استفاده از ظرفیت و دانش این نخبگان، مورد تجلیل نیز قرار گیرند.

سالانه حدود ۳۵۰ هزار پایان‌نامه دفاع می‌شود

امیر سرتیپ حسن عیسوند، رئیس اداره فناوری‌های نوظهور و بدیع ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: شناخت ظرفیت‌های علمی و پژوهشی هر استان بسیار مهم است و در سفرهای استانی هدف بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه است‌.

وی افزود: نظام اجرای طرح‌ها را تدوین کردیم و هدف اصلی حمایت از پایان‌نامه‌های ارشد و دکترا به صورت کاربردی و هدفمند است.

رئیس اداره فناوری‌های نوظهور و بدیع ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سالانه حدود ۳۵۰ هزار پایان‌نامه دفاع می‌شود که باید از نتایج این پژوهش‌ها در توسعه و پیشرفت کشور بیش از گذشته بهره گرفته شود، اضافه کرد: نیاز است به استان‌های مرزی و کم‌برخوردار در حوزه فناوری بیش از گذشته کمک شود.

کد خبر 749357

دیگر خبرها

  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت