Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت شاد نداریم مردم به کلاهبرداری های این حوزه توجه نکنند سیم کارت کودک داریم که این سیم کارت‌ها تحت عنوان سیم کارت انارستان توسط همراه اول ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدجواد آذری‌جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بحث عدالت آموزشی یک موضوع بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث اول ما توسعه روستایی بود از فروردین تا الان حدود 3500 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و این امکان را برای مردم مناطق روستایی فراهم کرده که از ظرفیت فضای مجازی، بتوانند بهره ببرند. بحث بعد این بود که دانش آموز یا دانشجویی به خاطر مسائل مالی و هزینه ‌های شبکه از تحصیل باز نماند، بنابراین شاد در سراسر کشور رایگان شد و به 700 هزار معلم، بسته های 3 ماهه رایگان، ارائه شد.

وی افزود: یکشنبه با وزیر علوم جلسه داریم تا جزئیات بسته های آموزشی اساتید دانشگاه و دانشجویان را بتوانیم برنامه ریزی کنیم. تا هفته آینده سایت برای ثبت نام باز خواهد شد و می توانند مراجعه کرده و ثبت نام کنند. انشالله بتوانیم بسته هایمان را تقدیم کنیم تا از آموزش مجازی، بهره مند شوند و کارشان پیش برود.

آذری‌جهرمی در رابطه سیم کارت های شاد توضیح داد: سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت شاد نداریم. مردم به کلاهبرداری های این حوزه توجه نکنند. سیم کارت کودک داریم که این سیم کارت‌ها تحت عنوان سیم کارت انارستان توسط همراه اول ارائه می شود. سیم کارت ایرانسل هم مخصوص کودک دارد که تحت عنوان سیم کارت کودک ایرانسل است. هزینه مازادی نباید برایش پرداخت کنند. توصیه می کنیم به تلفن هایی که موضوعشان پاسخگویی و در واقع دعوت به فروش سیم کارت است پاسخ ندهند و این را کلاهبرداری تلقی کنند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با مزیت‌های سیم کارت کودک تصریح کرد: سیم کارت کودک وایت لیست دارد که همه سایت های اینترنتی به رویشان باز نیستند و لیست سفیدی که نیازمندی های آموزشی دانش آموز را فراهم می کند، فقط در اختیارشان قرار دارد. این امکان از سال 96 فراهم بوده الان یک مقدار استقبال از آن بیشتر شده است. با توجه به اینکه اقبال نسبت به آن زیاد شده بود و زیر ساخت هایش کم بود، ظرف دو روز گذشته مشغول ارتقای زیرساخت هایش هستند که مشکلاتش برطرف شود. آن چیزی که ما داریم بسته شاد است. 

آذری‌جهرمی در پاسخ به اینکه بسته شاد فقط به سیم‌کارت‌های کودک تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: خیر. روی هر سیم کارتی می توانند آن را فعال کنند. در زمانی که سیم کارت دست والدین است بسته عادی است و در زمانی که دست دانش اموز قرار می گیرد با یک کدی بسته شاد را فعال می کنند. تفاوت بسته شاد با خود شاد این است که یک سری پیام رسان ها و موتورهای جستجو با توجه به نیاز دانش آموزان که روی آن تعریف شده می توانند، دسترسی داشته باشند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اینکه اجرای شاد روی سیستم های عامل گوشی های تبلت ها مشکلاتی را برای خانواده ها ایجاد کرده است، افزود: شاد مشکل پهنای باند ندارد. 

آذری‌جهرمی در پاسخ به اینکه بعضی از مدارس از پیام رسان های خارجی استفاده می کنند، ممنوعیتی در این باره وجود ندارد؟ خاطرنشان کرد: ممنوعیت در واقع به صورت رسمی از طریق مرکز ملی فضای مجازی اعلام شده که مدارس به صورت رسمی استفاده نکنند اما بالاخره به صورت غیر رسمی بعضی از مدارس استفاده می کنند که هزینه های آن را باید خودشان پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش مجازی ارتباطات و فناوری اطلاعات سیم کارت نرم افزار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سیم کارت کودک سیم کارت ها آذری جهرمی سیم کارتی بسته شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

 در پی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل‌زده توزیع شد.

 محمدترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل‌زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به‌صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تأکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل‌زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

 همچنین به‌صورت مستمر آب‌معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب‌معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

 گفتنی است وسایل موردنیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده کار تخلیه آب در حال انجام است و در حال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

 ترکمانه تأکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک‌رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • MEC چیست و از کی در ایران است؟
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر