Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن عسگری روز چهارشنبه در گفت و با ایرنا با اشاره به تخلفاتی که در پنج ماه نخست سال جاری در حوزه منابع طبیعی استان رخ داده است، افزود: در این مدت ۱۶۰ فقره پرونده تخلف در خصوص تخریب عرصه با مساحتی بیش از ۴۶۳ هکتار در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه کمترین میزان تخلف در زمینه تخریب عرصه‌های طبیعی در شهرستان‌های بن و سامان بوده است، افزود: یکی از علت‌های کمتر بودن تخلفات در این دو شهرستان کمتر بودن عرصه‌ها است همچنین با توجه به واگذاری‌های انجام شده توسط جهادکشاورزی تمایل افراد برای تصرف عرصه‌های طبیعی در این شهرستان‌ها کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری به مقایسه این آمار با مدت مشابه سال قبل پرداخت و خاطرنشان کرد: امسال تخریب عرصه‌ها در مقایسه با سال گذشته از نظر تعداد پرونده تشکیل شده ۲۲ درصد کاهش و از نظر مساحت ۶۰ درصد افزایش یافته است.

عسگری به تشکیل ۶۸۰ فقره پرونده چرای غیر مجاز دام شامل ۷۴ هزار و ۶۶۵ واحد دامی اشاره و بیان کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در تعداد پرونده رشد ۵۵ درصدی و در واحد دامی رشد ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: از جمله تخلفات در حوزه منابع طبیعی می‌توان به سوزاندن درخت و درختچه یا به عبارتی هرگونه آسیب به درختان، کشفیات چوب، هیزم، زغال، بوته و محصولات فرعی جنگل، حریق، کوره زغال، چرای غیر مجاز، تخریب و تصرف، بوته‌کنی و قطع درختان اشاره کرد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری منابع طبیعی سامان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری منابع طبیعی سامان چهارمحال وبختیاری منابع طبیعی سامان اخبار کنکور منابع طبیعی عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری

دریافت 36 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دومین نمایشگاه کار امروز یک شنبه در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

کد خبر 6097653

دیگر خبرها

  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • کاهش پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری
  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود