Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) درباره شرایط استقبال از دانشجویان نوورود در ترم تحصیلی جدید را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بختیاری، معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) در نشست خبری هیئت رئیسه دانشگاه الزهرا (س) با اصحاب رسانه گفت: با توجه به ارائه ۱۰ درصدی کلاس‌های آموزشی دانشجویان به صورت حضوری موظف به ارائه امکانات و ظرفیت‌های خوابگاهی شدیم و در حال حاضر به دانشجویان دکتری که به دلایل ضروری مجبور به حضور و اسکان در دانشگاه هستند خوابگاه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به دانشجویانی که مشمول اسکان در خوابگاه دانشگاه می‌شوند، ادامه داد: دانشجویان دکتری ورودی سال‌های ۹۸ و ۹۹ (همراه با نو ورودان) امکان اسکان را دارند. همچنین دانشجویان کارشناسی ارشدی که قصد دفاع از پایان نامه را دارند می‌توانند برای اسکان در خوابگاه اقدام کنند.

به گفته وی دانشجویان ارشدی که بهمن ماه ۹۹ دانش آموخته می‌شوند، دانشجویانی که قصد دادن آزمون جامع را دارند می‌توانند در خوابگاه ساکن شوند.

بختیاری بیان کرد: با توجه به اینکه کل آموزش‌های دانشجویان به صورت مجازی است صرفا دانشجویانی که با تایید مدیر آموزشی مجبور به گذراندن دوره‌های حضوری کوتاه و فشرده در دانشگاه هستند می‌توانند از خوابگاه استفاده کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) با بیان اینکه اسکان دانشجویان در خوابگاه با رعایت و لحاظ اسناد بالادستی و پروتکل‌های بهداشتی است، افزود: دستور داریم که حداکثری ظرفیت خوابگاه را تا ۵۰ درصد ظرفیت گذشته خود در نظر بگیریم و در این خصوص در حال حاضر اتاق‌های خوابگاه دو نفره هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) توصیه کرد: به دانشجویانی که قرار است کوتاه مدت و برای چند واحد درسی مشغول در دانشگاه هستند توصیه می‌کنیم واحد‌های خود را در واحد‌های دانشگاهی شهر محل سکونت خود با مهمان شدن و دیگر شرایط موجود بگذرانند و در غیر این صورت با رعایت حداقل حضور درخواست اسکان در خوابگاه را بدهند.

وی همچنین درباره تعطیلی رستوران‌ها و سلف‌های دانشجویی بیان کرد: برای غذای دانشجویانی که در خوابگاه مجبور به اسکان هستند همچنان منتظر آمار حضور دانشجویان هستیم، اما پیشنهاد می‌کنیم که صندوق رفاه دانشجویان برای تمامی خوابگاه‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور رستوران واحدی را در نظر گرفته و غذای دانشجویان با این روند تامین شود. بدون شک اینگونه در هزینه‌ها صرف جویی خواهد شد.

در ادامه نشست مقدم، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) بیان کرد: یکی از دلایل افزایش فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه در روز‌های کرونایی این بود که دیگر محدودیت فضا و مکان نداشتیم و شرایط کرونایی فرصتی را فراهم کرد که بتوانیم فعالیت‌های خود را بدون توجه به مکان و زمان خاصی برگزار کنیم.

مقدم عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ عنوان برنامه ضبط شده داریم از این ۲۷ فروردین ماه تاکنون ۱۴۵۰ نشست در فضای مجازی برگزار کردیم که ۲۶ هزار نفر توانستند از آن بهره بگیرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) بیان کرد: ۶ ماه ابتدایی امسال نسبت به ۶ ماه اول سال گذشته با رشد ۳۵ درصدی افزایش فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی روبرو بودیم و در این زمینه حتی بازدید مجازی از کارخانجات و سایر دستگاه‌ها را درخواست داشتیم.

مقدم درباره شرایط استقبال از دانشجویان جدید الورود اظهار داشت: متاسفانه به دلیل شرایط کرونا نمی‌توانیم دانشجویان جدید الورود را به صورت حضوری استقبال کنیم، اما تلاش داریم در فضای مجازی فضایی شاد را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: تهیه کلیپ‌هایی از دانشکده ها، برنامه‌های انجمن‌های علمی برای انتقال تجربیات، برنامه تشکل‌های دانشجویی برای دانشجویان جدید الورود همه در دستور کار قرار گرفته است.

مقدم تاکید کرد: جشن ورودی دانشجویان در فضای مجازی برنامه ریزی شده است که امیدواریم در نیمه دوم آبان ماه برگزار شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشست خبری آموزش مجازی دانشگاه الزهرا دانشگاه الزهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل ظهر شنبه در آئین کلنگ زنی دومین سرای دانشجویی متاهلی در یاسوج افزود: تا پایان دولت برای دانشجویان پنج هزار خوابگاه متاهلی ساخته می‌شود.

وی بیان داشت: خوابگاه دانشجویی متاهلی یاسوج با زیربنای دو هزار و ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته می‌شود.

زلفی گل اظهار داشت: توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شد و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری این وزارت خانه است و برخی املاک متعلق به دانشگاه‌ها مولدسازی شده تا بتوانیم از این منابع برای ساخت و توسعه خوابگاه‌های متأهلی استفاده کنیم.

کد خبر 6089914

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس