Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  احتمالا در هنگام راه‌اندازی یک وب‌سایت و روبرو شدن با لیستی از انواع مختلف سرویس‌های میزبانی، این سوال برای شما پیش آمده است که هاست وردپرس چیست و ندانید چه ویژگی‌هایی می‌تواند داشته باشد. در این متن به شما توضیح خواهیم داد که دقیقا یک هاست وردپرس چیست و چه مزیت‌هایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرید هاست یکی از مهم‌ترین جنبه‌های اجرای یک وب‌سایت است که معمولاً نادیده گرفته می‌شود. بدون داشتن هاست باکیفیت، سایت شما با سرعت بسیار پایین و کند لود خواهد شد، زمان در دسترس نبودن  بالایی خواهد داشت و حتی از امنیت کمتری برخوردار خواهد بود و حتی نسبت به هک شدن مستعدتر است.

با انتخاب یک هاست وردپرس با کیفیت می‌توانید عملکرد سایت وردپرس خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید و در عین حال از مزایای اضافی دیگری نیز بهره‌مند شوید.

میزبانی وردپرس چیست؟

میزبانی وردپرس هاستی است که برای میزبانی و اجرای وردپرس بهینه‌سازی شده است. ویژگی‌های ارائه شده توسط شرکت ارائه‌دهنده هاست بسته به نوع میزبانی وردپرس متفاوت خواهند بود. اما، به طور کلی اکثرا ویژگی نصب با یک کلیک را دارا می‌باشند، بنابراین در نوع میزبانی قادر خواهید بود به سرعت وردپرس را بر روی سایت خود نصب کنید، یا بروزرسانی خودکار هسته وردپرس را انجام دهید.

تقریباً می‌توانید وردپرس را بر روی هر نوع میزبانی اجرا کنید. با توجه به این موضوع که وردپرس بر اساس زبان PHP طراحی شده است بهترین گزینه هاست لینوکس می‌باشد. 

به طور عمومی، هاست وردپرس دارای تیم پشتیبانی مختص خود است که در مسائل فنی مربوط به وردپرس مهارت بیشتری دارند. نیازهای فنی پشتیبانی شده برای اجرای وردپرس MySQL 5.0.15 یا بالاتر و PHP 5.2.4 یا بالاتر است.

مزایای هاست وردپرس

۱. عملکرد و سئو

وب‌سایت‌ها و فروشگاههای اینترنتی باید سریع باشند. در غیراین‌صورت میزان بازدیدکنندگان سایت به سرعت کاهش می‌یابد. یک ثانیه کندی سایت تجربه بدی برای کاربر ایجاد می‌نماید و نرخ توصیه بازدید سایت نیز کاهش می‌یابد.

یک سیستم میزبانی مدیریت شده بهینه، بیشترین عملکرد بهینه‌سازی شده را دارد. که شامل موارد زیر است:

حافظه پنهان یا کشینگ سمت سرور: کشینگ کارآمد قبل از شروع کار وردپرس فعال می‌گردد. این کار باعث می‌شود وب‌سایت‌ها خیلی سریع لود شوند . زیرساخت ویژه وردپرس: میزبانی باید با وردپرس هماهنگ شود. سرورهای قدرتمند: یک اقدام مهم بهینه‌سازی میزبانی، افزایش هسته‌های پردازنده است. زمانی که بازدیدکننده و کوئری پایگاه داده زیاد است، سرور باید بار بیشتری را تحمل کند.  محدودیت حافظه PHP: محدودیت بالاتر حافظه PHP برای سایت‌های پیچیده‌تر و فروشگاههای آنلاین اجباری است.  هارد دیسک‌های NVMe: حتی با تعداد زیاد دسترسی همزمان به سایت، هارد دیسک‌های NVMe که یکی از انواع SSD هستند در کمترین زمان ممکن به اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند. پس دیسک‌های NVMe برای تمام پروژه‌های وردپرس ایده‌آل هستند. فشرده‌سازی منابع: برای نمایش سریع‌تر صفحه مناسب است.  هسته CPU: افزایش تعداد هسته‌ها تضمین می‌کند که می‌توان همزمان درخواست‌های بیشتری را پردازش کرد و برای پورتال بار بیش‌ازحدی را ایجاد نمی‌نماید.

۲. پشتیبانی

بدون تیم پشتیبانی مناسب که در عرض چند دقیقه به شما کمک نمایند و بتواند مشکل سایت را مرتفع نماید حتما دچار مشکل خواهید شد. پیشنهاد می‌شود حتما به دنبال هاستینگی باشید که پشتیبانی عالی ارائه دهد. پشتیبانی میزبانی‌های مدیریت شده اغلب با خدمات اضافی رایگان همراه است. به عنوان مثال :

در جا به جایی‌های اطلاعات سایت کمک می‌نمایند داشتن پشتیبانی بهینه‌سازی صفحه توصیه‌های افزونه‌ها و مضامین برای پیکربندی سیستم شخصی 

۳. امنیت

امنیت وب‌سایت وردپرس بسیار مهم است. زیرا حریم خصوصی شما است. اگر سایت شما هک شود یا حتی داده‌های مشتری عمومی‌ شود، سایت شما را نیز تهدید می‌کند. میزبانی وردپرس مدیریت شده باید شامل موارد زیر باشد:

حفاظت از هکرها و بدافزار: هر یک از وب‌سایت‌های وردپرس باید به طور مستقل از سایت‌های دیگر کار کنند. با این کار می‌توان خطر حملات را به میزان قابل توجهی به حداقل رساند. پشتیبان‌گیری و بکاپ خودکار و دستی: به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت خرابی، سریعا اطلاعات پشتیبان سالم را بازیابی کنید. بنابراین، فرآیند بازیابی اطلاعات باید تا حد ممکن ساده باشد. ورود به سیستم یا لاگین: حفاظت از ورود به سیستم داخلی روشی موثر در برابر حملات Brute Force است. افزونه‌ها: در صورت لزوم از افزونه‌های کمتری استفاده کنید. 

۴. امکان ارتقاء

تهیه یک وب‌سایت برای ده‌ها هزار بازدیدکننده یا هزاران بازدید از صفحه آسان است. اما هجوم چنین حجمی از بازدیدکنندگان می‌تواند خیلی سریع اتفاق بیفتد. ممکن است تعداد بازدیدکننده سایت در هر زمان افزایش یابد. توصیه می‌شود هاستینگی را پیدا کنید که در آن بتوانید همیشه با چند کلیک سرویس قدرتمندتری را انتخاب کنید و امکان بازگشت دوباره نیز وجود داشته باشد.

۵. کارایی و عملکرد

میزبانی مدیریت شده جدای از عملکرد، میزان رضایت شما را از سهولت استفاده پنل‌هاست پایین می‌آورد.

قالب: یک سایت وردپرس را از طریق بک‌آپ آن شبیه‌سازی کنید یا template دائمی را ذخیره کنید تا بتوانید پروژه‌های جدید وردپرس را حتی با کارایی بیشتری ایجاد کنید. دسترسی به وردپرس: همکاران یا مشتریان برای آزمایش یا حذف، باید بتوانند به سایت‌های وردپرسی دسترسی داشته باشند.  پایگاه داده‌ها و FTP: هنگام توسعه سایت به دسترسی مستقیم به MySQL یا SFTP وب‌سایت‌ها نیاز است. گزارش خطاها یا Error logs: برای توسعه‌دهندگان، دسترسی سریع به فایل‌های لاگ نیز مهم است. هم چنین فرآیندهای خودکار به همان اندازه موثر هستند. این موارد شامل نصب وردپرس تنها با یک کلیک، بازیابی نسخه پشتیبان از داده‌ها تنها با فشردن یک دکمه است.

۶. محیط تست و آزمایش و پشتیبان‌گیری

می‌توانید تغییرات را بر روی کپی اطلاعات سایت خود در محیط واقع‌بینانه سرور آزمایش کنید و همه این‌ها بدون ایجاد خطر در اجرای سایت فعال وردپرس است. زمانی که از نتایج راضی بودید، می‌توانید تنظیمات را به سایت خود منتقل کنید. این روش برای اقدامات زیر مفید است:

تم یا طرحی جدیدی را برای پروژه خود امتحان کنید. ایجاد تغییرات در CSS تنظیمات دیگر پلاگین‌ها را امتحان نمایید. افزونه‌ای نصب کنید که اساساً پایگاه داده شما را تغییر دهد.

در صورتی که یک خطای اصلی در پورتال رخ دهد یا رکوردهای اشتباه وارد نمایید یا وب‌سایت شما هک شود، به بک‌آپ نیاز خواهید داشت. پلاگین‌های پشتیبان‌گیری خوبی برای وردپرس وجود دارد. اما فضای ذخیره‌سازی بیشتری را اشغال می‌کنند.

۷. مدیریت مرکزی تمامی پروژه‌ها

با توسعه یا مدیریت همزمان چندین وب‌سایت وردپرس، می‌توانید مدل کسب‌وکار خود را به بالا مقیاس‌بندی کنید. یک پنل مرکزی میزبانی وردپرس مدیریت شده، امکانات بیشتری را در اختیار شما  قرار می‌دهد.  

۸. ریسک تجاری

وب‌سایت‌های افراد بسیار مهم هستند. به همین دلیل به بالاترین عملکرد، ثبات و افراد با مهارت احتیاج است. اگر مشکلی در میزبانی وجود داشته باشد، باید به سرعت برطرف گردد.

حتی اگر یک وردپرس کار حرفه‌ای باشید کارهای مهم‌تری از پرداختن به تنظیمات سرور، بهینه‌سازی عملکرد مداوم، مدیریت پروژه‌های خود به صورت دستی یا پشتیبان گیری دستی دارید. یک میزبان وب مطمئن سایت‌های وردپرسی را در برابر حملات هکرها محافظت می‌نماید که ۷ روز در هفته ۲۴ ساعت شبانه‌روز بر روی سرورها نظارت می‌کند و در دسترس است.

کلام آخر

سرویس‌های میزبانی اشتراکی معمولی اکثرا ارزان‌تر هستند. اما به محض بروز مشکل، ممکن است کسی به شما کمک نکند. اگر پشتیبانی برای شما ارزشمند است، قطعاً باید یک میزبانی مدیریت شده بهینه وردپرس انتخاب کنید. به خصوص اینکه متخصصان وردپرس شرکت وب‌رمز با استفاده از ابزارهای درنظر گرفته شده، در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی می‌کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وب سایت هاست وردپرس وردپرس چیست سایت وردپرس بهینه سازی سایت شما وب سایت بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه کاپیتان تیم ملی از میزبانی جام ملت‌ها

به گزارش "ورزش سه"، علی اصغر حسن‌زاده در دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا یک گل به ثمر رساند، دو پاس گل داد و روی یک گل دیگر تاثیرگذاری داشت تا به‌عنوان بهترین بازیکن زمین در دیدار مقابل قرقیزستان انتخاب شود.

حسن‌زاده که پس از پایان دیدار تیم ملی ایران مقابل قرقیزستان همراه با وحید شمسایی در نشست خبری حاضر شده بود، عنوان کرد: ما در این بازی سعی کردیم دستورات تاکتیکی سرمربی و کادر فنی را به دقت در زمین پیاده کنیم و خوشحالم که با یک نتیجه خوب همراه بود.

او در مورد عملکردشان مقابل قرقیزستان گفت: موضوع کیفیت سالن برای بازیکن مسئله مهمی است که آقای شمسایی به آن اشاره کردند؛ توپ و کفش روی کفپوش گیر می‌کرد ولی ما از این مشکل هم رد شدیم.

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران یادآور شد: در چنین مسابقاتی که موضع حذف یا صعود به جام جهانی وجود دارد، قاعدتا حساسیت هم روی کیفیت اثر می‌گذارد، اما در نیمه دوم کیفیت‌مان را به حریف دیکته کردیم و از نتیجه به دست آمده خوشحالیم.

حسن‌زاده ادامه داد: ما برای هدف‌های بزرگتری اینجا هستیم؛ خدا را شکر صعود به جام جهانی قطعی شد و حالا منتظر حریف بعدی هستیم تا به مسیرمان در تورنمنت با قدرت ادامه بدهیم.

دیگر خبرها

  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)
  • رقابت بوکسور‌های کیش در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی ملایر
  • مسابقات بوکس در ملایر در حال برگزاری است
  • میزبانی نمایشگاه و جشنواره سلامت از شهروندان
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • گلایه کاپیتان تیم ملی از میزبانی جام ملت‌ها
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد