Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@04:36:16 GMT

درمان کبد چرب با نسخه‌ ابوعلی سینا

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۱۵۶۴

درمان کبد چرب با نسخه‌ ابوعلی سینا

امروزه بیماری کبد چرب تقریباً بیشتر افراد را درگیر خود کرده است و در حوزه پزشکی نوین غیر از تجویز برخی دارو‌ها که با عوارض جانبی همراه است، درمان خاصی که منجر به رفع کامل کبد چرب شود، وجود ندارد.

 بر اساس آموزه‌های طب سنتی، اکثر بیماری‌ها حتی برخی از بیماری‌های صعب‌العلاج، درمان‌های بسیار ساده و بر اساس اصلاح تغذیه و رعایت برخی از پرهیز‌ها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب اینکه بیماری کبد چرب در انواع و اقسام خود حتی در موارد حاد و توسعه‌یافته آن که گاهی منجر به "سیروز کبدی" می‌شود، پروسه درمان ساده و بدون عارضه‌ای بر اساس دستورات طب سنتی دارد و در اکثر موارد در صورت رعایت برخی تدابیر ساده و پرهیز غذایی از سوی طبیب، مبتلایان به کبد چرب به‌راحتی و در بازه زمانی حدود ۲ ماهه قابل درمان هستند.

اما یکی از درمان‌های ساده برای کبد چرب، مصرف روزانه "شربت سکنجبین" است البته باید توجه داشت که درمان‌های طب سنتی نمی‌تواند درمانی تک‌بعدی و صرفاً با مصرف یک ترکیب گیاهی دارویی باشد بلکه برای درمان و حصول نتیجه حتماً باید پرهیزات و تدابیر توصیه‌ شده نیز دقیق اجرا شود. مثلاً برای درمان کبد چرب، کنار مصرف شربت سکنجبین حتماً باید از مصرف آب یخ نیز پرهیز جدی داشت و هر لقمه غذا هم باید حدود ۲۰ مرتبه جویده شود؛ سایر تدابیر ضروری برای درمان کبد چرب در انتهای همین مطلب آمده است.

ابن‌سینا طرز تهیه "شربت سکنجبین" را به‌صورت ساده به این صورت آورده است:

مواد مورد نیاز: سرکه طبیعی انگور یک واحد، عسل ۲ واحد، آب ۸ واحد

طرز تهیه: سرکه، عسل و آب را با هم ترکیب می‌کنیم و به‌روی حرارت قرار می‌دهیم تا با شعله ملایم بجوشد تا یک‌سوم آب آن بخار شود؛ حین جوشیدن کف آن را جدا کنید و می‌توانید یک دسته نعناع هم برای رنگ و طعم بهتر حین جوشیدن به آن اضافه کنید.

پس از آماده شده این شربت، آن را در یک ظرف شیشه‌ای در یخچال نگهداری کنید و برای هر وعده مصرف، یک‌سوم لیوان از این شربت را با دوسوم لیوان آب جوشیده ولرم مخلوط و مصرف کنید.

زمان مصرف: ترجیحاً با شکم خالی یا یک ساعت بعد از غذا.

تضمین سلامت کبد و درمان کبد چرب با این ۱۲ دستورالعمل ساده:

ــ پرهیز از مصرف آب یخ به‌ویژه در زمان‌هایی که دمای بدن بالاتر از حد طبیعی است مانند زمان خروج از حمام یا پس از فعالیت‌های سنگین ورزشی و بدنی

ــ پرهیز از مصرف آب میان غذا و یک ساعت قبل و بعد از صرف غذا

ــ جویدن کامل لقمه‌های غذا و پرهیز از سریع خوردن

ــ اجتناب از مصرف روغن‌های مایع تراریخته موجود در بازار و جایگزینی آن‌ها با روغن‌های سالمی مانند روغن زیتون، روغن کنجد، روغن ارده کنجد، روغن شحم گاوی، روغن دنبه و روغن زرد

ــ پرهیز از مصرف نوشابه‌های گازدار و خیلی سرد

ــ پرهیز از مصرف بی‌رویه بستنی‌ها به‌ویژه بستنی‌های صنعتی

ــ اجتناب از مصرف مواد غذایی فراوری‌شده صنعتی حاوی مواد نگهدارنده‌ای مانند "بنزوات سدیم"

ــ پرهیز از مصرف فست‌فود‌ها و مواد کمپوتی و کنسروی

ــ اجتناب از مصرف مواد غذایی لزج مانند ماکارونی صنعتی، لازانیا و پنیر پیتزا

ــ مزمزه مقداری نمک طبیعی (سنگ‌نمک آسیاب شده) در ابتدا و انتهای غذا

ــ انجام ورزش روزانه حداقل نیم ساعت

ــ پرهیز از پرخوری و درهم‌خوری.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: درمان کبد چرب طب سنتی شربت سکنجبین سلامت کبد پارسی خبر سبک زندگی ــ پرهیز از مصرف درمان کبد چرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با اشاره به احتمال ریزش بهمن در گردنه تته اورامان، از مردم خواست که از تردد در این محور ارتباطی پرهیز کنند. - اخبار استانها -

فرزاد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سروآباد با اشاره به بارش‌های اخیر اظهار داشت: با توجه به احتمال ریزش بهمن در گردنه تته، از مردم درخواست می‌شود از تردد در این گردنه به خصوص در ساعات شب خودداری کنند.

وی گفت: گردنه تته در محور ارتباطی سروآباد-پاوه شب گذشته به دلیل مه شدید و ریزش بهمن بسته شد که با تلاش نیروهای راهداری امروز مجدداً بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با بیان اینکه احتمال ریزش دوباره بهمن در این گردنه وجود دارد، تصریح کرد: مردم از هرگونه تردد غیر ضرور مخصوصا در ساعات شب خودداری کنند.

وی بیان کرد: نیرو های راهداری جهت پاکسازی و تامین امنیت این مسیر به صورت گشت روزانه در این مسیر حضور دارند، اما در ساعات شب به دلیل نبود دید کافی، احتمال ایجاد خطر بیشتر است.

حسنی یاد آور شد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند هرگونه حادثه در این محور را از طریق شماره 141 به اطلاع سازمان راهداری برسانند.

به گزارش تسنیم؛  گردنه تته در مسیر ارتباطی شهرستان پاوه در استان کرمانشاه و شهرستان سروآباد در کردستان هر ساله به دلیل بارش سنگین برف حدود 6 ماه از سال را مسدود می‌شود و بازگشایی آن توسط نیروهای راهداری از 14 فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

 ارتفاع برف در برخی از نقاط این گردنه در فصل زمستان به بیش از 10 متر می‌رسد، چهارم اردیبهشت ماه این محور ارتباطی پس از گذشت 5 ماه بازگشایی شد. 

مسیر جاده تته در حدود 21 کیلومتر طول دارد که 17 کیلومتر در محدوده حوزه شهرستان پاوه و مابقی در شهرستان سروآباد قرار دارد.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • جان سینا به همراه WWE عازم فرانسه شد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • بازدید ابدالی از «مرکز ارتباط با مشتریان» بانک سینا
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد