Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع شامگاه امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان اظهار کرد: سال گذشته در جذب اعتبارات تخصیصی اعم از تبصره ۱۸، تسهیلات فراگیر، تسهیلات تکمیل طرح‌های با پیشرفت بالای ۶۰ درصد  و کرونا، عملکردی قابل‌قبول داشته‌ایم. 

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به یک‌هزار و ۷۳۳ واحد تولیدی گیلان از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در قالب تسهیلات تکلیفی و منابع داخلی بانک‌ها از محل اعتبارات سال ۹۸ افزود: گیلان موفق به پرداخت افزون بر ۱۴۸ درصد از سهم خود در ارائه این نوع از تسهیلات و کسب جایگاه سوم در کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گیلان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را درگرو هم‌افزایی و تعاملات جمعی خواند و تصریح کرد: در گیلان ظرفیت‌های متعددی وجود دارد که لازم است با استفاده از آن‌ها، ضمن افزایش میزان تولید و اشتغال، بسترهای توسعه استان و زمینه افزایش سهم تولید ناخالص ملی با استفاده از پتانسیل جوانان فراهم شود.

زارع با بیان اینکه دولت در جهت تکمیل زیرساخت‌های توسعه‌ای کشور اهتمام ویژه‌ای دارد، اتصال راه‌آهن و تکمیل کریدور جنوب - شمال پس از اتصال خط ریلی قزوین به رشت و اتصال آن به بندر کاسپین و سپس منطقه آزاد انزلی و آستارا را ازجمله این تدابیر خواند که اقدامات خوبی در جهت تحقق آن به انجام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تولید فرآورده‌های دخانی را از ریشه‌دارترین و باسابقه‌ترین صنایع استان خواند که به‌عنوان برند تولیدی گیلان سهم بالایی از درآمد و تأمین سهم موردنیاز بازار کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار گیلان به تلاش‌های صورت گرفته در جهت تثبیت اشتغال موجود در مجتمع دخانیات گیلان و به‌کارگیری ۱۱۰ نفر از جوانان بومی استان در این مجموعه اشاره کرد و افزود: همه مسؤولان وظیفه‌دارند در جهت افزایش توان تولید و توسعه اقتصادی بکوشند.

به گفته زارع، سال گذشته کشت توتون در رودبار مطلوب گزارش شد و لازم است جهاد کشاورزی استان با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، زمینه تحقق میزان هدف‌گذاری شده توتون برای تأمین مواد اولیه این واحد بزرگ تولیدی را فراهم سازد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به فعالیت چند گروه تأمین‌کننده اصلی صنایع خودروسازی کشور ازجمله سایپا در گیلان بیان کرد: خوشبختانه این شرکت‌ها که با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و فناوری روز نسبت به تأمین ملزومات خودرویی اقدام می‌کنند، ارتباط مستمری با تولیدکنندگان برتر کشور دارند و با توجه به فعالیت موازی چند واحد تولیدی استان، لازم است سازمان صمت نسبت به مدیریت و هدایت واحدهای متقاضی فعالیت در عرصه تأمین لوازم خودرو به فعالیت‌هایی متفاوت، برنامه‌ریزی کند.

وی بندر کاسپین و گمرکات گیلان را آماده همکاری در جهت صادرات تولیدات صنایع خودروسازی عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی جایگاه ارزشمندی در انجام مبادلات تجاری با دیگر کشورها و گمرکات استان نیز فعالیت‌های مستمری دارند که امیدواریم شاهد بهره‌گیری از این ظرفیت در جهت رونق صادرات از گیلان باشیم.

فعالیت ۲۵ واحد تولیدی در فومن

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به فعالیت ۲۵ واحد تولیدی در فومن اظهار کرد: تعداد قابل‌توجهی از این واحدها نیازمند سرمایه در گردش هستند.

خلیل بهروزی فر هدف از ارائه تسهیلات را بهبود عملکرد تولیدی و توان‌افزایی اقتصادی این واحدها خواند و گفت: باید نسبت به تسهیل گری و تسریع درروند پرداخت اعتبارات بانکی اقدام شود.

در این جلسه گزارش صنف تالارداران استان از آخرین وضعیت هتل‌ها و تالارها بیان شد و مشکلات سه واحد تولیدی استان موردبررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف اقتصاد مقاومتی گیلان جوانان اشتغال استاندار گیلان ارسلان زارع واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد

جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشورهای در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشورها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشورهای دیگر به تولید ناخالص داخلی آن‌ها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل