Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@14:12:43 GMT

توکیو، پرهزینه‌ترین المپیک تاریخ نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۲۹۳۴

توکیو، پرهزینه‌ترین المپیک تاریخ نیست

خرداد: رییس کمیته سازماندهی المپیک توکیو و اعضای کمیته بین المللی المپیک که مسوولیت برگزاری این تورنمنت را برعهده دارند، یافته‌های مطالعات اخیر دانشگاه آکسفورد مبنی بر اینکه المپیک توکیو پرهزینه‌ترین المپیک از سال ۱۹۶۰ است را رد کردند.



به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، المپیک به تعویق افتاده توکیو به دلیل پاندمی کرونا، تنها بخش کوچکی از تحقیق «بنت فلوبیرگ» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تفاوت هزینه واقعی و هزینه پیش‌بینی شده المپیک با متوسط ۱۷۰ درصد نوسان کرده و این اقتصاددان می‌گوید که این رقم برای توکیو ۲۰۰ درصد است.
«توشیرو موتو» رییس کمیته سازماندهی المپیک توکیو در این‌باره گفت: از این گزارش که در رسانه‌ها منتشر شده، مطلع هستم اما هیچ بیانیه رسمی به کمیته سازماندهی المپیک توکیو داده نشده است بنابراین در جایگاهی نیستم که در این مورد اظهارنظر کنم. فقط گیج شده‌ام.
با این حال، جان کوتس رییس کمیسیون هماهنگی کمیته بین المللی المپیک در امور توکیو و حتی «توماس باخ» رییس این نهاد جهانی اعداد و ارقام این گزارش را زیر سوال برده اند.
براساس اعداد و ارقام تحقیق آکسفورد، هزینه‌های توکیو ۱۵.۸۴ میلیارد دلار است که همین حالا هم از المپیک ۲۰۱۲ لندن پیشی گرفته است؛ المپیک لندن با هزینه ۱۴.۹۵ میلیارد دلاری پرهزینه‌ترین المپیک در ادوار برگزاری این رویداد بوده است. فلوبیرگ می‌گوید که برآوردها هنوز متوقف نشده و انتظار می‌رود که چنیدن میلیارد دیگر به این هزینه‌ها اضافه شود.
سازماندهندگان المپیک توکیو به طور رسمی اعلام کرده‌اند که در مجموع ۱۲.۶ میلیارد دلار هزینه کرده‌اند. با این حال، یک حسابرس ژاپنی می‌گوید که هزینه‌های واقعی دوبرابر این رقم بوده ودر تحقیق آکسفورد لحاظ نشده است زیرا برخی از هزینه‌ها در دوره های مختلف المپیک یکسان نیستند.
فلوبیِرگ می گوید که مشکل این است که کمیته بین المللی المپیک هزینه اکثر المپیک‌ها و یا مابه‌التفاوت هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کند؛ او بر این باور است که این نهاد باید دست کم ۱۰درصد هزینه یا مابه‌التفاوت را تقبل کند. برچسب ها: توکیو ، المپیک

منبع: خرداد

کلیدواژه: توکیو المپیک المپیک توکیو هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

به گزارش  صدای ایران از ایسنا، مصطفی زارعی، مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که صبح امروز (چهارشنبه) در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن و اعضای هیات مدیره بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین برگزار شد، اظهار کرد: یک بیماری ۴۰ ساله درمان شده و امدواریم اتفاقات خوبی در خصوص این دو باشگاه رخ دهد.


وی افزود: ورزش را باید به عنوان یک صنعت پولساز ببینیم و  بدانیم که ۲ درصد از تولید ناخالص کشور‌های پیشرفته را به خود اختصاص می‌دهد و هدفگذاری کشور‌های همسایه در ۳ ساله آینده ۳ درصد است و  باید به این سمت حرکت کنیم و نقطه آغاز این کار، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است.

رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بود، اعلام کرد: با کنفدراسیون فوتبال آسیا مسائل را چک کرده‌ایم و مشکلی وجود ندارد و باید سراغ سایر اشکالات برویم و آنها را نیز حل کنیم.


زارعی ادامه داد: امیدوار هستیم هر دو باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیرند و سایر مشکلات خود را حل کنند؛ اگر یکی از این دو باشگاه واگذار می‌شد از نظر AFC مشکل حل می‌شد، اما خوشبختانه سهام دو باشگاه به یک اندازه واگذار شد.
مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای با اشاره به اینکه امیدواریم این اتفاق سرعت حرکت ورزش و فوتبال ایران را بیشتر کند، گفت: از اعضای فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنیم چرا که پیگیری بسیاری انجام دادند و وزارت ورزش هم همراه بود و در نهایت این اتفاق رخ داد. همچنین جای تشکر دارد که با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی مشکلات دو باشگاه حل شد و  یک جلسه نیز با حضور شرکت توسعه و نوسازی اماکن ورزش و سازمان لیگ داشتیم و امیدواریم ورزشگاه آزادی نیز تکان اساسی به خود ببیند.

دیگر خبرها

  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • المپیک شگفتی‌ها
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید