Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادی، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین ظرفیت برای جریان سازی فرهنگی در جامعه هستند.

جواد مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به فعالیت های این کانون اظهار کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا با کمک امام جماعت، هیئت امنا و بسیج برنامه هایی از ابتدای سال اجرا شده است.

مدیرکانون فرهنگی هنری ارشاد هرسین افزود: با توجه به شرایطی که ویروس منحوس کرونا به وجود آورده است، از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری برنامه‌ هایی برای آموزش اعضا استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری کلاس قرآن در ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان داشت: به منظور غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان مسابقه نقاشی در عید سعید غدیر برگزار شد.

مرادی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کمک مومنانه و مواسات اذعان داشت: به همت اعضای کانون های فرهنگی کمک های مومنانه تهیه و در اختیار نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در ماه محرم نیز برنامه های مختلفی از جمله برپایی آیین های عزاداری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی اجرا شده است.

مدیرکانون فرهنگی هنری ارشاد هرسین گفت: به منظور رعایت نکات بهداشتی به طور مکرر ضدعفونی و گندزدایی انجام می‌شود.

وی با انتقاد از کمبود اعتبارات کانون های مساجد عنوان کرد:  در حال حاضر برنامه ها به کمک پایگاه بسیج و هیئت امنا برگزار می‌شود.

مرادی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری ارشاد از سال ۸۸ تاسیس شده و در حال حاضر ۶۴ نفر عضو دارد، خاطر نشان ساخت: در حال حاضر کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین ظرفیت هستند که باید توسط مسئولان دیده شوند.

مدیرکانون فرهنگی هنری ارشاد هرسین خاطرنشان کرد: عضوگیری با وجود کمبود اعتبارات در کانونهای فرهنگی هنری مساجد سخت و نیازمند تخصیص بودجه است.

وی افزود: در گذشته اعتبارات خوبی به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اختصاص می‌یافت اما متاسفانه این روند دیگر اینگونه نیست.

پایان پیام/66

منبع: شبستان

کلیدواژه: جذب جوانان به مسجد جریان سازی فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون فرهنگی هنری ارشاد فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت

به گزارش صدای ایران از ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت کردم شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می‌نمایم.

استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت