Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، نشریه آمریکایی نیوزویک در تحلیلی با بررسی وعده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر کاهش بدهی‌های مالی ایالات متحده، نوشت: آنچه بعد از چهار سال در آمریکا رخ داده هیچ شباهتی به وعده ای که در او داده بود ندارد و بدهی ملی آمریکا، در دولت ترامپ در کمتر از 4 سال، تقریبا 7 تریلیون دلار افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته نیوزویک این درحالی است که ترامپ در ژانویه 2017 و پس از سوگند ریاست جمهوری وعده داد تا بدهی ملی آمریکا که آن زمان 19.95 تریلیون دلار بود را کاهش دهد.

 

 اما این بدهی در ماه آگوست سال جاری با 6.78 تریلیون دلار افزایش 26.73 تریلیون دلار تخمین زده می‌شود؛ نتیجه‌ای کاملا متفاوت از آنچه رئیس جمهور وعده داده بود.

 

به نوشته این نشریه امریکایی، در حالی که طی چند ماه گذشته تریلیون‌ها دلار به بدهی ملی به دلیل هزینه های محرک مالی گسترده برای مقابله با عواقب اقتصادی بیماری ویروس کرونا اضافه شده است اما اقتصاددانان خاطرنشان می کنند که قبل از شیوع COVID-19 بدهی ملی به طور قابل توجهی در حال افزایش بود و قبل از همه گیری ویروس کرونا، بدهی ملی در ژانویه به بیش از 23 تریلیون دلار افزایش یافته بود و این اتفاق علی رغم رشد شدید اقتصادی در سه سال نخست ریاست جمهوری ترامپ رخ داده است.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نیوزویک نیوزویک ترامپ ویروس کرونا کرونا افزایش بدهی بدهی آمریکا تریلیون دلار بدهی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.

در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.

کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.

از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.

با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • اولین معامله مالکین جدید سرخابی‌ها/ تسویه بدهی میلیاردی استقلال با مالک پرسپولیس!
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن