Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، عبدالرضا میقانی فرماندار شهرستان مهدی‌شهر ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از خانه هلال درجزین اظهار کرد: هلال‌احمر یکی از نهادهای باریشه و باسابقه کشور و با پشتوانه قوی در انجام امور داوطلبی است.

او اضافه کرد: حجم کاری که توسط داوطلبان جمعیت هلال‌احمر انجام می‌شود، بسیار بیشتر از سیستم اداری این مجموعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر گفت: این مجموعه همیشه در کشور و در حوزه بین‌الملل خوش درخشیده و دلیل آن، حضور نیروهای جوان و باانگیزه همراه با دانش حرفه‌ای است؛ این نیروی جوان و حرفه‌ای در امدادرسانی در حوادث پیشگام بوده و از جان خود در بسیاری از حوادث مایه گذاشته‌اند.

میقانی بیان کرد: خانه هلال درجزین به همت جمعیت هلال‌احمر، شهرداری و شورای اسلامی درجزین افتتاح و تجهیز می‌شود؛ امیدواریم در روزهای آینده سه خانه هلال دیگر در شهر شهمیرزاد و روستاهای فولادمحله و کمرود راه‌اندازی شود.

او گفت: آنچه خانه‌های هلال را از بخش‌های دیگر متمایز می‌کند، استفاده از عموم مردم در محلات برای اجرای برنامه‌های داوطلبی است.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر گفت: خانه‌های هلال با اجرای برنامه‌های آموزشی دائمی برای مردم در جهت ارتقای سطح دانش کمک‌های اولیه و رسیدگی به حوادث جزئی در محلات مؤثر خواهند بود.

میقانی گفت: اگر این آموزش‌ها موجب نجات حتی یک نفر از شهروندان شود، اهمیت این کار را به‌مراتب بسیار بالاتر خواهد برد؛ از دیگر اموری که خانه‌های هلال می‌توانند انجام دهند، شناسایی و حمایت از نیازمندان در محلات است که با کمک دیگر نهادهای خیری و حمایتی در جهت رفع فقط و کمک به نیازمندان مؤثر خواهند بود.

او افزود: همچنین داوطلبان در این مجموعه می‌توانند در جمع‌آوری کمک‌های لازم برای ارسال به مناطق حادثه‌دیده و نیازمند فعال باشند.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و ارتقای دانش سلامت، برگزاری دوره‌های پیش و پس از ازدواج، مقابله با معضل اعتیاد و . . . از ظرفیت‌های خانه‌های هلال خواهد بود.

میقانی اضافه کرد: ایران، کشوری حادثه‌خیزی است که در آن تلفیقی از گونه‌های مختلف طبیعی اعم از دریا، کوه، کویر و جنگل دیده می‌شود؛ شهرستان مهدی‌شهر نیز با توجه به توپوگرافی آن هر ساله شاهد حوادث گوناگون اعم از زلزله، سیل، گرفتار شدن در برف، مفقودی در کوهستان، غرق‌شدگی در استخرهای شنا و ذخیره آب است.

او گفت: نجاتگران جمعیت هلال‌احمر اولین نیرویی هستند که در این مواقع در حوادث حضور پیدا می‌کنند و این امر اهمیت بحث افزایش کیفیت آموزش نیروهای امدادگر و نجاتگر را بیشتر می‌کند.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه با فرارسیدن فصل سرما حوادث نیز در این شهرستان افزایش می‌یابد، گفت: تمام پایگاه‌های امدادی شهرستان اعم از امداد جاده‌ای و امداد کوهستان باید با امکانات کامل و بدون نقص آماده باشند.

میقانی گفت: از نیروهای هلال‌احمر می‌خواهیم در تجهیز انبارهای اقلام و مواد غذایی بحران و تجهیزات امدادی شهرستان به‌روز و با تمام ظرفیت در خدمت مردم باشند.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی شهر آموزش جمعیت هلال احمر فرماندار شهرستان مهدی ش هلال احمر خانه هلال فرماندار شهرستان مهدی شهر خانه های هلال هلال احمر خانه هلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)

 

 

 

مدیرعامل هلال‌احمر کرمانشاه گفت: با امداد نیروهای هلال‌احمر، خودروی گرفتار در رودخانه زمکان ثلاث‌باباجانی با ۶ سرنشینش نجات یافت.   محمدباقر محمدی اظهار کرد: ساعت ۱۱:۴۶ روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، طی اعلام تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ کرمانشاه مبنی بر گیر افتادن خودرو نیسان‌وانت در بستر رودخانه زمکان از توابع شهرستان ثلاث‌باباجانی و گرفتار شدن ۶ نفر در خودروی فوق، بلافاصله تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات دره‌شهر ثلاث‌باباجانی به پشتیبانی شعبه به محل حادثه اعزام شدند.   وی افزود: پس از دسترسی تیم عملیاتی به خودرو، عملیات نجات خانواده ۶ نفره آغاز و با تلاش نیروهای امدادی افراد به محل امن منتقل شده و وانت نیسان نیز به وسیله خودروهای کمک‌دار جمعیت هلال‌احمر از رودخانه بیرون کشیده شد. ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت (فیلم) نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق (فیلم) اقدام خطرناک راننده یک خودرو در تونل‌های تهران (فیلم)

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر واژگونی مینی‌بوس در جاده سنندج _ سقز
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند