Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@21:30:37 GMT

تولید انار در این شهرستان به ۲۱ هزار تن می رسد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۲۰۱۴

تولید انار در این شهرستان به ۲۱ هزار تن می رسد

صدر پورکوثری عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه انار دومین محصول باغی شهرستان است، سطح زیرکشت آن را حدود هزار و ۲۰۰ هکتار ذکر کرد و افزود:  در ۲ سال اخیر با توجه به مبارزه علیه آفت مگس مدیترانه ای ، مواد و سموم مورد نیاز برای دفع این آفت در فروشگاه های منطقه موجود است و کشاورزان می‌توانند آن را به قیمت یارانه ای خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به آغاز برداشت این محصول در منطقه تا آبان ماه اشاره کرد و ادامه داد: به هیچ عنوان سمپاشی باغ های انار توصیه نمی‌شود ، چون به دنبال سمپاشی آفت دیگری با عنوان «کنه» طغیان می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی میبد اضافه کرد: تنها راه مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای طعمه‌پاشی و تله‌گذاری با تله‌های مخصوصی است که تهیه شده و باغداران می‌توانند آنها را خریداری و در باغ های انار خود نصب کنند.

وی در ادامه یادآور شد : انار و پسته ۲ محصول عمده شهرستان میبد است و حدود ۲ هزار و ۵۵۰ هکتار ارضی باغی زیرکشت این ۲ محصول قرار دارد .

برداشت پسته

این مسوول بخش کشاورزی میبد گفت: عمده باغ های پسته‌ این شهرستان در مناطق آبی نامتعارف و با کیفیت آب پایین در شمال شهر قرار دارد.

وی سطح زیرکشت پسته را یک هزار و ۳۵۰ هکتار ذکر کرد و افزود : از این میزان ، هزار و ۲۰۰ هکتار آن بارور است  و امسال از  انواع فندقی و بادامی به خصوص بادامی به عنوان محصول بومی عملکرد بهتری داشته ‌است.  

پورکوثری در ادامه دیگر ارقام پسته میبد را احمد آقایی، اوحدی و کله قوچی ذکر کرد و گفت : عملکرد پسته‌های بومی بهتر است و پیش‌بینی برداشت یک هزار و ۸۰۰ تن محصول در هر هکتار پیش بینی می‌شود.

به گفته وی پسته هم همیشه با خطر آفت‌هایی مانند شیره تر و خشک روبروست و چند سال گذشته آفت شیره تر کمتر بود و بیشتر در اواخر فصل شیره خشک در باغ ها طغیان می‌کند و با توجه به فصل برداشت سمپاشی توصیه نمی‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میبد با توصیه به استفاده از مایع ظرفشویی مخصوص ضد عفونی برای کنترل آفت شیره پسته زمان برداشت پسته را از اواسط شهریور تا نیمه مهرماه با توجه به اقلام آن عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال شیره خشک نسبت به سال های قبل در شهرستان طغیان بیشتری دارد ، گفت: با این وجود ، امسال آفت شیره خشک به محصول پسته خسارت چندانی نمی‌زند و سال آینده پسته شهرستان خسارت کلی می‌بیند.

حدود پنج هزار هکتار اراضی شهرستان میبد به کشت انواع محصول‌زراعی و باغی اختصاص دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار میبد نفری  در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها میبد برداشت محصول اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد برداشت محصول اراضی کشاورزی میبد برداشت محصول اراضی کشاورزی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور شامگاه یکشنبه در جلسه خرید محصولات زراعی استان با اشاره به اهمیت و ضرورت جلسات کارگروه خرید محصولات کشاورزی استان بر ساماندهی مراکز خرید، نظارت بر فرآیند خرید و تسهیل در امور کشاورزان در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی تاکید کرد.

خیریانپور با اعلام رضایتمندی از خرید تضمینی گندم و کلزا در سال گذشته و قدردانی از تمام دستگاه‌های مرتبط با این امر، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱۸ هزارتن گندم و بیش از ۹ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شد و در سال زارعی جاری نیز امیدواریم این ارقام افزایش پیدا کند.

خیریانپور با تاکید بر اینکه در استان مازندران سالانه حدود ۴۸۰ هزارتن گندم برای مصرف انسانی مورد نیاز است، تصریح کرد: ما با استفاده از تمام ظرفیت‌ها می‌بایست بخش زیادی از این گندم را در مزارع داخل استان تأمین کنیم.

وی با تاکید بر نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: استان مازندران در تولید ۱۴ محصول کشاورزی رتبه اول را دارد و این امکان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تولید کالاهای اساسی مورد نیاز استان را هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی افزایش داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران با توجه به اینکه زمان آغاز برداشت گندم در استان نیمه دوم خرداد می‌باشد، افزود: کشاورزان از برداشت زودهنگام گندم خودداری نمایند، برنامه ریزی ها به گونه‌ای خواهد بود که از نیمه دوم خرداد ۳۲ مرکز خرید بنا به اعلام جهاد کشاورزی هر شهرستان آمادگی لازم را برای آغاز عملیات خرید تضمینی گندم خواهند داشت.

وی از فرمانداران شهرستان‌هایی که به نوعی درگیر خرید هستند خواست، با تشکیل جلسات مستمر و منظم و با همکاری لازم با اداره کل غله و خدمات بازرگانی به روند مطلوب عملیات خرید کمک کنند.

خیریانپور با تاکید بر ضرورت ثبت مشخصات مزارع کشاورزان در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ضمن درخواست از کشاورزان برای ثبت مشخصات مزارع خود قبل از برداشت محصول، از سازمان جهاد کشاورزی خواست هرچه زودتر اقدامات لازم را جهت نهایی کردن اطلاعات این سامانه انجام دهد تا کشاورزان در روند تحویل محصول دچار مشکلی نشوند.

کد خبر 6097690

دیگر خبرها

  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • قبل از خرید بهتر است تفاوت تسمه با ورق فولادی را بدانید!
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود