Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@23:14:50 GMT

آفریقای جنوبی ادعای آمریکا علیه ایران را عجیب خواند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۳۷۷۰

به گزارش ایرنا، پاندور روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری (SABC) گفت: تا قبل از اینکه نشریه پلیتیکو این مطلب را منتشر کند، هیچ اطلاعی از آن نداشتم.

پاندور در ادامه افزود: آفریقای جنوبی معتقد است که دیپلمات‌ها در کشور ما در امنیت به سر می‌برند و اگر نیازی به اقدامات اضافی باشد، انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی تاکید کرد: انتشار این بیانیه (ادعای آمریکا) بسیار عجیب است و البته دوستان ما در ایران نیز به اندازه ما از انتشار این بیانیه متعجب شدند.

پاندور خاطر نشان کرد: به نظر من تعجب آور است، چرا ایران که دوست بسیار خوب آفریقای جنوبی است، بخواهد در کشور دوست خوب خود دست به چنین عمل هولناکی بزند. فقط می‌توانم آن را عجیب توصیف کنم و بگذارم در آنجا متوقف شود.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران روز سه شنبه در نشست خبری درباره ادعای یک نشریه آمریکایی مبنی بر تلاش ایران برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی در پاسخ به ترور سردار سلیمانی و تهدید شب گذشته ترامپ علیه ایران در این باره گفت: متاسفم رئیس‌جمهوری کشوری که داعیه نظم و مدیریت جهانی را دارد، بر پایه چنین ادعای سستی، اظهارنظری صریح، مخدوش و سفارشی انجام می‌دهد. توصیه ما اجتناب از ماجراجویی‌های جدید است. ایجاد ناامنی مجدد در منطقه برای به دست آوردن کرسی ریاست جمهوری امری نابخشودنی و خیانت به بشریت است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی

رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ببینید | ادعای عجیب وزیر صمت درباره تولید خودرو در ایران
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • ببینید | ادعای عجیب معاون رئیسی درباره مهاجرت مردم از ایران
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی