Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی زارعی رئیس بسیج اساتید کشور، در جمع شورای راهبردی نهضت استادی بسیج در دانشگاه تبریز، اظهار کرد: انضباط اجتماعی برخاسته‌ی از دین و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام در مواجهه با همه گیری بحران کرونا در پایبندی و انتشار دستورالعمل‌های بهداشتی و سلامت جامعه، بیشتر و بهتر از دیگر معیار‌های اجتماعی و بهداشتی عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی اندیشه سیاسی اسلام دانشگاه تربیت مدرس افزود: در حالی که روز به روز تعامل جریان روشنفکری سکولار با ایرانیان به خاطر عدم زایندگی اندیشه‌ای و بی مهارتی زبانی این طبقه بیشتر قطع شده و به فاصله بیشتر بین مردم و این جریان منجر شده، اما محرم و تاسوعا و عاشورا بیش از گذشته و بخصوص به رغم فاصله‌های فیزیکی دوران کرونایی به تحکیم و همبستگی جامعه ایرانی کمک کرده و به پیوند بیشتر رابطه مردم و مرجعیت دینی منجر شده است.

او ادامه داد:  در دهه اخیر سلبریتی‌ها و اغلب، سلبریتی ها‌ی هنری و ژورنالیستی با روش‌ها و دستگاه‌های مدرن مروج نوعی سبک زندگی غربی و یا ترویج غربزدگی را بر برخی گروه‌های مرجع اجتماعی دینی در ایران از جمله بر مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام تسری داده و برخی از اینان را به نوعی کنش گری‌های طبقاتی و امتیاز جویی‌ها و نحوی برتری‌های کاذب سوق داده بود و بخصوص دستگاه تبلیغاتی محرم و مداحان را به نحوی غربزدگی کشانیدند که در محرم کرونایی امسال به برکت انوار الهی و هدایت‌های ذاتی محرم و صفر و وجود ملکوتی سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام این خطر معرفتی از جامعه وعاظ، خطبا و مداحان دور شد.

او افزود: همه دیدیم در ایام کرونایی مداحان از یک جا نشینی‌های اجباری و یا صنفی و همچنین از نوعی برتری جویی‌های خواسته یا ناخواسته و زندگی تنها در زیست بوم هواداران و فرهنگ هواداری خارج شده، خود سازی کرده و به میان مردم آمدند. به این خاطر باید گفت محرم کرونا زده‌ی امسال نه تنها نشان دهنده انضباط بیشتر محبین امام حسین (ع) به افکار عمومی شد بلکه دستگاه تبلیغاتی عاشورا را جوان‌تر و غربزدگی پنهان تسری یافته به این فرهنگ را تسویه و نجات داد.

بیشتر بخوانید

تحقیقی که منجر به پیشرفت و توسعه نشود، دوام ندارد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج کشور محرم حسینی عاشورا و تاسوعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد رخ به رخ دو دستگاه پژو در محور بروجن به لردگان هفت مصدوم دربرداشت

مسعود مثنوی اظهار داشت: طی تماس تلفنی مرکز EOC استان خبری مبنی بر برخورد دو دستگاه خودروی سواری پژو در محور بروجن به لردگان ابتدای پل کره بس دریافت شد.

وی افزود: به سرعت نیرو‌های عملیاتی پایگاه‌های امداد و نجات گدار کبک و نگین به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید

عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ

مثنوی اضافه کرد: نیرو‌های امدادی پس از ارزیابی و ایمن سازی صحنه حادثه و انجام اقدامات کمک‌های اولیه و پیش بیمارستانی هفت مصدوم را به مرکز درمانی منتقل کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • حجاب نوعی مقاومت در مقابل تهاجم جهان سلطه است
  • واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده/ ۱۰ نفر مصدوم شدند
  • مداحی که منبعش گوگل است به درد مداحی نمی‌خورد
  • مرجع اطلاعات بسیاری از مداحان و حتی برخی از روحانیون سرچ گوگل شده است
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • ببینید | عاقبت سلبریتی هایی که به ایران پشت پا زدند چه شد؟
  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید
  • ۶ تصادف طی ۲۴ ساعت در آذربایجان غربی/۳ نفر و ۲۳ نفر مصدوم شدند
  • برخورد رخ به رخ دو دستگاه پژو در محور بروجن به لردگان هفت مصدوم دربرداشت