Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه ترکیه‌ای به مذاکرات میان دستگاه‌های اطلاعاتی ترکیه و مصر درمورد مدیترانه پرداخت و اعلام کرد که تلاش‌هایی از جانب امارات برای سنگ اندازی در مسیر این مذاکرات انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه حریت در گزارشی نوشت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پیشتر در مورد این صحبت کرد که مذاکراتی میان سازمان اطلاعات ترکیه و سازمان اطلاعات مصر در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه از مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نقل کرد: نمی‌توان گفت که ما با مصر دیدارهای نداریم، دیدارهایی در سطح اطلاعاتی انجام می‌شود.

این وزیر ترکیه‌ای تصریح کرد که به مصر اطلاع داده شده است که امکان انعقاد توافق یک منطقه اقتصادی با قاهره همانند آنچه که میان آنکارا و طرابلس برقرار است، وجود دارد.

روزنامه حریت نوشت، آنکارا بر این باور است که آتن تلاش می‌کند از قاهره در تنش جاری در شرق دریای مدیترانه بهره برداری کند.

این روزنامه در ادامه آورد، یونان از طریق مخالفت با ترکیه، مصر را به سمت خود می‌کشاند هرچند که وجه مشترک‌هایی میان یونان و مصر وجود ندارد. در این حال نیز امارات اموالی را به مصر انتقال می‌دهد و نقدینگی را برای آن فراهم می‌سازد.

این روزنامه اعلام کرد که امارات از مصر خواسته است تا مذاکراتی را با ترکیه برپا نکند و در کنار یونان علیه ترکیه بایستد، با توجه به این اوضاع نیز آنکارا اقدامات دیپلماتیک غیر علنی را در موضوعاتی که از مدتی قبل آنها را با مصر آغاز کرده بود، شروع کرد.

حریت فاش کرد که مذاکرات میان مصر و ترکیه در سطح بالایی میان دستگاه‌های اطلاعاتی دو کشور انجام می‌شود.

این روزنامه از منابع نقل کرد، پیشنهاد ارائه شده از سوی آنکارا به قاهره، باعث می‌شود که به مصر مساحت دریایی به اندازه سه جزایر قبرس داده شود.

منابع خاطرنشان کردند، آنکارا به قاهره اعلام کرده است: اگر با ما در مورد مناطق دریایی به توافق برسی، ما مسافتی به اندازه سه جزایر قبرس را به منطقه اقتصادی کاملاً متعلق به مصر اضافه می‌کنیم و به نفع قاهره است که با ترکیه توافق کند.

منابع افزودند: با وجود این که امارات دست به تلاش‌هایی برای سنگ اندازی مذاکرات میان قاهره و آنکارا و باج خواهی از مصر از طریق پول می‌زند، اما دیپلماسی در پشت درهای بسته میان مصر و ترکیه همچنان پابرجا است.

پیشتر رجب طیب اردوغان گفت: تحولات مختلفی وجود دارد، به عنوان مثال، انجام مذاکرات اطلاعاتی با مصر مساله‌ متفاوت و امری ممکن است و چیزی که مانع این امر شود، وجود ندارد، اما توافق مصر با یونان مایه اندوه ما گشت. تفاوت بسیاری میان روابط کنونی میان یونان و مصر با روابط میان ما و مصر وجود دارد، انجام مذاکرات اطلاعاتی با مصر در هر زمانی ممکن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امارات متحده تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است

روزنامه حریت اعلام کرده که اسرائیل در تلاش است تا مانع دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای او شود.

سفر رئیس جمهور ترکیه به آمریکا قرار است نهم ماه مه برگزار شود، رسانه‌های مخالف ترکیه نوشتند که این سفر در آستانه لغو است.

اردوغان بار‌ها به شدت از اسرائیل به خاطر عملیات در غزه انتقاد کرده است. برا‌ی مثال روز سه شنبه نتانیاهو را "هیتلر زمان حال" نامید.

روزنامه حریت به نقل از یک منبع در دولت ترکیه گزارش داد آنکارا هیچ اطلاعاتی در مورد لغو سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا برای گفتگو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دریافت نکرده است. 

این نشریه می‌گوید: "هیچ اطلاعاتی از ایالات متحده مبنی بر لغو سفر اردوغان رئیس جمهور به ایالات متحده وجود ندارد. آمریکایی‌ها از قبل خواهان انجام این سفر هستند. "

خاطرنشان می‌شود که مذاکرات اردوغان و بایدن قرار است نهم ماه مه برگزار شود. در حال حاضر وزارت خارجه ترکیه و وزارت روابط خارجی زیر نظر رئیس جمهور هیچ دستورالعملی برای لغو این سفر دریافت نکرده اند.

اردوغان در سفر ماه مه به ایالات متحده، قصد دارد با بایدن در مورد خطرات ناشی از وضعیت فعلی اوکراین گفتگو کند. روسای جمهور همچنین درباره وضعیت غزه و به طور کلی خاورمیانه گفتگو خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • «س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • سرنوشت قایدی برای فصل بعد
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای