Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهم نیست که خانه در محله گوهردشت کرج و در منطقه خوبی قرار دارد زیرا خانواده پسربچه نیز به تدریج از شکایت مداوم همسایه‌ها جانشان به لب رسیده است؛ می‌خواهند یک بار برای همیشه این مشکل را حل کنند و از شکایت‌های بی رحمانه مردم فرار کنند.

این خانواده تصمیم می گیرند برای فرار از مردم به حاشیه شهر پناه ببرند؛ پس به رغم اینکه خانه آنها در موقعیت خوبی از شهر قرار دارد آن را به مبلغ پایینی می فروشند و در محمدشهر - در اطراف کرج - خانه‌ای می خرند؛ خانه ای واقع در شهرکی که ویلایی است و حیاط دارد و از همسایگان شاکی، دور است تا با فراغ بال زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسناد خانه ایرادی ندارد، سند تک برگی است و اتفاقا اداره های آب و گاز و برق نیز اقدامات لازم را انجام داده‌اند و خانه همه امکانات را دارد.

اما بعد از چند ماهی اخطاریه ای به دست آنها می رسد مبنی بر اینکه خانه آنها در زمین زراعی ساخته شده و باید آن را تخلیه کنند. اما این خانواده همه مراحل خرید خانه را از طریق مجاری قانونی و اداری انجام داده‌اند و به درستی نمی دانند قضیه از چه قرار است.

بعد از چندی وضعیت خیلی جدی می شود اما خانواده دیگر خانه خود را فروخته و با این وضعیت گرانی نمی توانند خانه ای دیگر مهیا کنند اما بولدوزرهای خانه خراب کن کاری به شرایط و وضعیت خانواده ندارند و روزی سر می رسند و شروع به تخریب دیوارها و خانه ها می کنند.

خانواده کودک دارای اوتیسم هر چه اصرار می کنند که به خاطر وضعیت کودک دست از تخریب بکشند، گوش شنوایی وجود ندارد و سر و صدای بولدوزرها باعث تشنج کودک می شود.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران درباره این خانواده به خبرنگار ایرنا می گوید: دو روز است که خانه یکی از خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم از طرف جهاد کشاورزی محمدشهر کرج تخریب شده است. این خانواده به دلیل عدم شناخت جامعه مجبور شده که از گوهردشت به محمدشهر نقل مکان کنند زیرا همسایه ها در حال جمع آوری استشهاد محلی به دلیل اختلال رفتاری فرزند آنها بودند.

سعیده صالح غفاری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا می افزاید: این خانواده به ثناشهر پناه می برند این شهرک، حالت باغ ویلا دارد و آنها خانه کوچک حیاط دار با سند تک برگ را خریداری می کنند که دارای کنتور مستقل آب، برق و گاز است و مبایعه نامه دارد و شک و شبهه ای مبنی بر اینکه املاک این شهرک غیرقانونی ساخته شده، وجود ندارد.

وی تاکید کرد: این خانواده، ملک را خریدند تا از اذیت و آزار همسایه ها آسوده باشند. حال جهاد کشاورزی مدعی است زمین خانه آنها کاربری مسکونی ندارد و آنها خانه را غیرقانونی خریداری کردند و حتی اسناد را قبول نکردند و هیچ پیشنهادی به طور مثال پرداخت مابه تفاوت ارزش ملک یا اینکه چه کسی ضرر و زیان خانواده را می خواهد جبران کند، ارائه ندادند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت: دو روز پیش لودر به شهرک می آید و دیوار را تخریب می‌کند و هر چه خانواده التماس می کند که این خانه را خراب نکند توجه می کند و کودک نیز در همان حال تشنج می‌کند و فیلم و عکس و مستندات آن نیز موجود است؛ به این خانواده گفته شده که هفته دیگر کل خانه را خراب می کنند.

غفاری افزود: این خانه دارای آب، گاز و برق بوده اما اکنون همه این خدمات قطع شده و این خانواده نه یخچال، نه برق و نه هیچ امکانات دیگری ندارند؛ بنابراین انتظار است که جهادکشاورزی درباره این خانه بازنگری کند و اسناد این خانه را مشاهده کند.

وی ادامه داد: این خانواده و همه ساکنان این شهرک، سند دارند؛ همه افراد و سازمان‌هایی که از شهرداری و شورای شهر برای این خانه ها مجوز داده اند مسئول حساب می شوند و چگونه است که سند تک برگی برای این خانه‌ها صادر می‌شود.

 مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت: حتی بهزیستی هم به جهادکشاورزی در مورد این خانه نامه زده اما آنها به به نامه بهزیستی توجه نکرده اند درحالیکه مساله خرید ملک از مجاری قانونی انجام شده است.

غفاری افزود: دومین مساله مطرح در این قضیه این است که اگر نهادی می خواهد اقدام قهری انجام دهد حداقل شرایط خانواده را در نظر بگیرند. حال معلوم نیست تکلیف این خانواده چیست.

     

برچسب‌ها کلاهبرداری اوتيسم مسکن سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلاهبرداری اوتيسم مسکن سازمان بهزیستی کشور کلاهبرداری اوتيسم مسکن سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور خانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد

همشهری آنلاین - حوادث: حدود یک ماه قبل خانواده مردی جوان به نام آرمان قدم در اداره پلیس آگاهی تهران گذاشتند و خبر از ناپدید شدن وی دادند. آنها می گفتند که آرمان در زمینه خرید و فروش ملک فعالیت دارد و آخرین بار برای انجام معامله کاری از خانه بیرون رفته و دیگر برنگشته است. با این شکایت، پرونده ای تشکیل شد و ماموران جست و جو برای یافتن آرمان جوان ۳۷ ساله را آغاز کردند.

یک ماه بعد

چند روز قبل رانندگانی که از حاشیه بزرگراهی در اطراف کرج عبور می کردند، چشمشان به پیکر نیمه جان مردی جوان افتاد که ناله می کرد و از مردم کمک می خواست. رانندگان به کمک مرد جوان رفتند و دیدند او با دست و پای خون آلود روی زمین افتاده و از شدت درد به خودش می پیچد. مرد مجروح شده برای درمان به بیمارستان انتقال یافت و پس از بهبودی قدم در اداره پلیس گذاشت و گفت او را گروگان گرفته و شکنجه اش داده اند. وی کسی نود جز آرمان همان پسر جوانی که یک ماه قبل خانواده اش گزارش ناپدید شدن او را به پلیس اعلام کرده بودند.

گروگانگیری

آرمان مرد جوان در توضیح ماجرا گفت: یک ماه قبل در یکی از محله های جنوب تهران، خودری پژویی راهم را سد کرد. سرنشینان آن ۴ نفر بودند که با تهدید مرا ربودند. آنها مرا به باغ متروکه ای در حاشیه تهران انتقال دادند و دست و پایم را بستند. در مدت این یک ماه، هر روز شکنجه ام می دادند. آنها ۱۰ میلیارد تومان پول برای آزادی ام می خواستند اما چنین مبلغی در حسابم نبود. در نهایت راضی شدند تا صد میلیون تومان پول بگیرند و مابقی را چک و سفته. به من گفتند که باید ظرف یک ماه این مبلغ را تهیه کنم در غیراینصورت مرا مجددا ربوده و جانم را می گیرند. سپس با بدنی نیمه جان در بیابان رهایم کردند تا با فروش خانه، مبلغی که آنها می خواستند را فراهم کنند اما من تصمیم به شکایت گرفتم.

شکایت از برادر

درحالیکه تحقیقات پلیسی زیر نظر قاضی سهرابی بازپرس جنایی تهران برای شناسایی و بازداشت آدم ربایان ادامه داشت، بار دیگر آرمان جوان گروگان راهی اداره پلیس شد و سرنخ تازه ای در اختیار تیم تحقیق قرار داد. او گفت: چند شب قبل مهمان خانه یکی از اقواممان بودم که در آنجا رازی فاش شد. یکی از بستگانم به من گفت که طراح آدم ربایی برادرم آرمین بوده است. من و برادرم در کار خرید و فروش ملک هستیم و مدتی قبل به اختلاف مالی برخوردیم. فکر می کنم پشت پرده گروگانگیری، یکی از آشنایانمان است که با اجیر کردن ۴ آدم ربا می خواسته به پول برسد اما موفق نشد.

با این شکایت، بازپرس جنایی دستور احضار مرد آشنا را صادر کرده است تا مشخص شود که او نقشی در گروگانگیری داشته یا نه.

کد خبر 848475 برچسب‌ها سارق - سرقت گروگانگیری حوادث ایران

دیگر خبرها

  • نجات ۶ کودک گرفتار در کوه‌های کرمان
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • نجات ۶ کودک گرفتار در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • تجلیل از مادران جوان زیر ۴۰ سال و دارای چندفرزند در هفته جمعیت
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است 
  • گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند