Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@08:43:48 GMT

افزایش چشمگیر آمار ابتلا به کرونا در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۵۹۸۷

افزایش چشمگیر آمار ابتلا به کرونا در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نوید دانایی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و ستاد مقابله با کروناویروس استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری اظهار کرد: در فصل پاییز، هم‌زمانی شیوع کرونا ویروس با دیگر بیماری‌های واگیر، کار را برای کادر درمان بیماران سخت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعد از چند ماه تلاش برای مقابله و پیشگیری از کرونا، اما همچنان این ویروس ناشناخته است، ادامه داد: اکنون مواردی از ابتلا در کشور داریم که بیماران در ماه‌های گذشته به ویروس کرونا مبتلا شدند؛ اما باز هم مجدداً دچار این بیماری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: ضمن تشکر از استانداری و فرمانداری‌ها و برخی دستگاه‌های اجرایی، انتظار ما از مابقی مسؤولان برای مقابله با کرونا ویروس همکاری بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی سمنان است.

دانایی بیان کرد: گروه‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغی باید برای هشدار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه بار دیگر همانند گذشته به میدان بیایند.

وی تصریح کرد: در هفته‌های گذشته، آمار ابتلا به کرونا ویروس در استان سمنان افزایش چشمگیری داشته است که باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌صورت همگانی برای رفع این چالش اقدام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تأکید کرد: برخی تبلیغ‌ها که شدت بیماری کرونا کاهش یافته است به هیچ عنوان درست نیست و جلوی تبلیغ‌هایی از این دست باید گرفته شود.

دانایی عنوان کرد: یک بار دیگر با کار جهادی برای مقابله با کرونا ویروس همه ما تلاش کنیم و باید درک کنیم که همه ما درگیر این ویروس هستیم و برای رفع آن نیازمند کار جمعی هستیم.

وی بیان کرد: اکنون وضعیت شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار و مهدی‌شهر ازنظر شیوع کرونا ویروس قرمز و وضعیت شهرستان‌های سرخه و آرادان زرد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: از مسؤولان استان می‌خواهیم بار دیگر با تلاش و عزم جهادی برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع کرونا ویروس همانند ماه‌های گذشته اقدام کنند.

دانایی با بیان اینکه بیلبوردهای مناطق شهری و بین‌راهی به هشدارهای مربوط به هشدار کرونا تزیین شود، ادامه داد: تأمین اجتماعی استان برای گره‌گشایی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی در مدیریت و مقابله با کرونا تلاش کند.

وی اظهار کرد: مجموعه استانداری نهایت همکاری را برای مقابله با کرونا ویروس با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان داشته است که از تلاش مسئولان ارشد استان نهایت قدردانی را دارم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: پیشنهاد می‌شود، مدارس در زمان حاضر به‌صورت مجازی برگزار شود و کمتر دانش آموزان در این ایام در مدارس حاضر شوند.

دانایی خاطرنشان کرد: ایام اربعین و ماه صفر در پیش است و از هیأت‌های مذهبی می‌خواهیم با جان و دل برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ویروس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مقابله با کرونا برای مقابله کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!

افزایش فزاینده آمار خودکشی در میان جوانان در سال‌های اخیر، زنگ خطری را در میان کشورهای مختلف به صدا در آورده است. این آمار در سال گذشته در آمریکا به ۵۰ هزار مورد خودکشی رسید که تعداد زیادی از این قربانیان، جوانان بودند، همچنین شماره تلفن ۹۸۸ (خط تلفن آمریکا برای کمک به پیشگیری از خودکشی) که بیش از ۲۰۰ مرکز در آمریکا دارد که در سال گذشته شاهد افزایش ۱۰۰ هزار تماس در ماه بود.

دریافت 24 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: محمدرضا زمانیان
 

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد