Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، مختار بخشیان اظهار کرد: در شرایط کنونی با بهره‌برداری از پروژه گاززدایی در فولاد مبارکه تا پایان سال جاری، ظرفیت گریدهای ویژه از ۷۰۰ هزار تن به یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه افزود: البته بخشی از اسلب تولیدشده را به ورق تبدیل می‌کنیم، ولی بخشی را هم نمی‌توانیم؛ چراکه امکان تولید در خط نورد فعلی وجود ندارد و نیاز به همت والا دارد که بتوان این مرحله از ایجاد ارزش‌افزوده را نیز سپری کرد؛ اما قابلیت صادرات فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایستگاه گاززدایی پروژه بزرگی است، اما نورد گرم شماره ۲ ابَرپروژه ملی است، تصریح کرد: در منطقه، پروژه‌ای به این بزرگی وجود ندارد؛ از این‌ رو نیاز به حمایت همه‌جانبه کشوری دارد و همه ارکان کشور باید کمک کنند تا این پروژه به سرانجام برسد؛ زیرا نیاز کشور را به‌ صورت کامل پاسخ می‌دهد و پس از اجرای آن میزان عرضه از تقاضا پیشی خواهد گرفت.

بخشیان در مورد موانع و مشکلات تولید در سال جهش تولید خاطرنشان کرد: تحقق اهداف سال جهش تولید نیاز به فراهم شدن شرایطی دارد. در این زمینه اولین موضوع، تأمین مواد اولیه است که برای تولیدکنندگان بسیار حائز اهمیت است.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه تأکید کرد: چنانچه تولیدکنندگان چشم‌انداز روشنی از وضعیت تأمین مواد اولیه موردنیاز خود داشته باشند، به طور قطع برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای تولید خواهند داشت.

وی همچنین به قوانین و مقررات دست و پاگیر گمرکی اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون این موانع در حوزه تأمین قطعات و تجهیزات یدکی وارداتی پیش پای تولیدکنندگان قرار گرفته است که باید خطوط تولید خود را تغذیه کنند.

بخشیان در ادامه تأکید کرد: البته در این میان دشواری‌های انتقال ارز را هم نمی‌توان نادیده گرفت؛ اگرچه دولت در این خصوص چندان مقصر نیست.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه مسائل تأمین مالی و بانکی را از جمله موانع و مشکلات دیگر تولیدکنندگان برشمرد و گفت: این موضوع در شرایطی مطرح است که تحریم‌ها نیز معضلی است که باید راه‌هایی برای کاهش آثار آن یافت.

وی در مورد طرح و برنامه‌های فولاد مبارکه برای تحقق جهش تولید تصریح کرد: یکی از مواردی که انتظار می‌رود برای تحقق اهداف جهش تولید از آن حمایت شود، پروژه نورد گرم شماره ۲ است که به‌ عنوان یک پروژه ملی باید مورد حمایت همه ارکان کشور باشد، زیرا اگر این پروژه اجرایی شود، به‌ راحتی فولاد مبارکه می‌تواند نیاز بخش‌های مختلف کشور را تأمین کند.

بخشیان در مورد تحقق جهش تولید در سال جاری در فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که تولید فولاد در ماه‌های ابتدایی امسال، خلاف این را ثابت کرده است؛ چراکه ما فناوری فولاد و دانش تولید فولاد را در کشور داریم و زیرساخت‌های آن وجود دارد. مشکل ما با خارج مرتبط نیست و با داخل ارتباط دارد.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه تأکید کرد: موضوعاتی نظیر تأمین مواد اولیه، سیاست‌های ارزی و نوسان در سیاست‌های دولتی است که ممکن است تأثیرات منفی بر اجرای پروژه‌های شرکت بگذارد.

وی درباره حمایت‌های لازم برای رفع موانع پیش پای تولید تصریح کرد: مهم‌ترین نکته در حمایت از تحقق اهداف جهش تولید، تأمین مواد اولیه گروه فولاد مبارکه است. چنانچه سنگ‌آهن و گندله موردنیاز تأمین شود، می‌توانیم کار را پیش ببریم به‌ هر حال، عملکرد کارکنان فولاد مبارکه در چهار ماه اول سال خلاف این ادعا بوده که جهش تولید امکان‌پذیر نیست.

به گفته بخشیان، فولاد مبارکه پیش‌ از این مواد اولیه لازم برای ۶ ماه را ذخیره داشت، اما هم‌اکنون این امر میسر نیست و این شرکت با کمبود مواد اولیه مواجه است. در زمینه تولید، مهم‌ترین مسأله تأمین مواد اولیه است و باید سیاست‌گذاران در این زمینه کمک کنند.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه تکمیل زنجیره تأمین می‌تواند در تحقق اهداف تولید مؤثر واقع شود، خاطرنشان کرد: زنجیره تأمین نقش کلیدی و محوری در ثبات و تداوم تولید دارد. هم‌اکنون فولاد مبارکه بخشی از زنجیره تأمین خود را تکمیل کرده است؛ البته تأمین مواد اولیه به دلیل سیاست‌گذاری دولتی، فولاد مبارکه را با مشکل مواجه کرده بود.

به گفته وی، فولاد مبارکه بر بخش معدن تمرکز  نداشت، ولی معدنی‌ها فولادساز شدند و ضعف مجموعه ما این بود که در تأمین مواد اولیه خود مستقیماً وارد نشده بودیم. البته قرار هم بر این نبود و فولاد مبارکه درست حرکت کرده بود. قرار بود گروهی در حوزه معدن، کشف و استخراج  فعالیت کنند و عده‌ای نیز کار تولید فولاد و محصول را پیش ببرند. همه جای دنیا به همین ترتیب عمل می‌کنند.

بخشیان در پایان خاطرنشان کرد: تعادل میان تأمین مواد اولیه و تولید در سال‌های اخیر به هم خورده و تأثیر خود را در زنجیره تأمین گذاشته است.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ص/

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد ایران تولید رشد اقتصادی تحریم ها معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه تأمین مواد اولیه زنجیره تأمین تحقق اهداف جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با حضور جمعی از متخصصان برجسته داخل و خارج کشور، روزهای۴ لغایت ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است.

در این کنگره که با حضور یوسف پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، محمدرضا میرزاآقایی رئیس کنگره، محمدعلی یوسف نیا نایب رئیس کنگره، علیرضا علیزاده قویدل دبیر علمی کنگره، فرشاد جلیلی دبیر اجرایی کنگره و دیگر اساتید برجسته قلب و عروق همراه بود، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی به اشتراک گذاشته شد.

فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته این رشته در این رویداد علمی، گفت: بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان، چالشی بزرگ برای نظام‌های بهداشتی در سراسر دنیا به شمار می آیند.

وی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی فراهم می‌کند و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همکاری یکدیگر، گام‌های مؤثری در جهت ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور برداریم.

در ادامه این کنگره، سخنرانی‌های علمی متعددی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت و رشته‌های تخصصی مرتبط با قلب و عروق برگزار می‌شود.

همچنین، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این راستا تدارک دیده شده بود.

نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با استقبال گسترده متخصصان این رشته همراه شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی در این حوزه در سطح کشور شناخته می‌شود.

کد خبر 6087710 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند