Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله حسینی گفت: حوزه های علمیه پایه های رشد و شکوفایی در بعد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه بوده و مربوطه به انسان های درست تربیت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین تکریم و معارفه مدیران حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۲۹ شهریور ماه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله اعرافی، رئیس حوزه‌ های علمیه سراسر کشور، مهدی روشنفکر، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، رئیس کل دادگستری استان، معاون سیاسی استاندار، جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی، طلاب، روحانیون و اساتید دانشگاه و حوزه علمیه در سالن اجتماعات سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت الله «سید نصیر حسینی» در این آئین، گفت: امروز یکی از شاهکارهای حوزه‌ های علمیه این است که توانست جهان استکبار را در بعد نرم افزار و سخت افزار به چالش بکشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد حوزه های علمیه را مهد تولید مهدویت، اخلاق، فرهنگ و انسانیت دانست و اظهار کرد: این مکان ها پایه های رشد و بالندگی جامعه در همه ابعاد هستند.

 

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه پایه های رشد و شکوفایی در بعد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه بوده و مربوطه به انسان های درست تربیت شده است.

 

ضمن تاکید بر اینکه امروز جهان انسانیت تشنه سخنان جمهوری اسلامی است، ادامه داد: نظام اسلامی مولود حوزه علمیه بوده که مانند خورشید می درخشد.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران حرف نو برای جهان بشریت دارد، یادآور شد: تلاش علما و تفکر و اندیشه حوزوی باعث درخش انقلاب اسلامی در سراسر دنیا شده است.

 

امام جمعه یاسوج به سخنانی از امام زمان (عج) برای نجات بشریت در آخرالزمان اشاره کرد و گفت: امروز حوزه های علمیه نقش بزرگی در ظهور آخرالزمان دارند و هر جامعه ای که بخواهد در مسیر استقلال و عمل گام بردارد اگر یک عالم و اندیشمند دین داشته باشد، استقلال داشته و عزت پیدا می کند.

 

وی با اشاره به زحمات و تلاش های مرحوم آیت الله ملک حسینی، آمیر احمدی تقوی، و دیگر علما و دیگر علما یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.

 

گفتنی است، در این آئین با حکم آیت الله «علیرضا اعرافی»، رئیس حوزه‌ های علمیه سراسر کشور، حجت الاسلام و المسلمین «صفدر پناهی» به عنوان رئیس حوزه علمیه سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات حجت الاسلام و المسلمین «سید مومن موسوی» رئیس سابق حوزه علمیه قدردانی شد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهدی روشنفکر تکریم و معارفه اخلاق انقلاب اسلامی حوزه های علمیه مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد حوزه های علمیه پایه های رشد حوزه علمیه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا زرافشان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: برای کاهش نرخ بی سوادی، رویداد روستای باسواد اجرا و ۱۰ هزار و ۹۶ نفر در ۸۱۸ کلاس درس تحت پوشش طرح‌های نهضت سوادآموزی قرار گرفتند.

وی بیان داشت: با تشکیل شورای سواد یار روستا این طرح نقش مهمی در کیفیت بخشی به سوادآموزی دارد و اجرای طرح شناسایی کوچه به کوچه، محله به محله و روستا به روستا نیز از دیگر طرح‌های مهم برای افزایش نرخ باسوادی در برخی نقاط است.

زرافشان تصریح کرد: دولت در کنار سوادآموزی برنامه‌های دیگری برای افزایش سواد اجتماعی جامعه هدف در دست اجرا دارد که طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی و آموزش عملی نماز از جمله این برنامه‌های تکمیلی دولت برای سوادآموزان است و مسابقات علمی و کار با رایانه نیز برای برای شرکت کنندگان در دوره تحکیم اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: نرخ باسوادی جمعیت استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله، بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ به ۹۲ درصد رسید و مطابق با برآورد سال ۱۴۰۰ به بالای ۹۵ درصد رسیده است.

زرافشان افزود: نرخ باسوادی در استان با هشت دهم درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۹۸.۸ درصد رسیده است.

کد خبر 6098197

دیگر خبرها

  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت