Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدحسن پروینی اسکویی امروز در شصت و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی در خصوص تامین مواد  اولیه واحدهای نساجی از پتروشیمی ها کشور با اشاره به این نکته که حدود ۵۰۰ واحد بزرگ، متوسط و کوچک در سطح استان در حوزه نساجی فعال هستند که مواد اولیه خود را از پتروشیمی ها تامین می کنند، اظهار داشت: مصرف سالانه این واحدها حدود یک میلیون تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص رفع مشکل واحدهای تولیدی در حوزه نساجی استان یادآورشد: با توجه به این نکته که حدود ۲۰ هزار نفر در این واحدها فعال هستند، ساماندهی سایت های که ثبت سفارش انجام می دهند، شفاف سازی در بورس پلیمر به منظور کاهش قیمت تمام شده در راستای حمایت از تولید کننده را از جمله اقدامات دولت در سطح ملی خواند.

پروینی اسکویی برای حمایت از فعالان استانی در زمینه صنعت نساجی پیشنهاد داد: سازمان صمت در استان مثل برخی استان های دیگر کشور و به منظور حمایت از واحدهای کوچک و متوسط استان مدیریت ثبت مواد پلیمری از بورس برای تامین نیاز واحدهای استان را بر عهده گرفته و از طریق «تعاونی تامین نیاز» مواد مورد نیاز واح ها را با هدف کاهش بروکراسی های زاید اداری در اختیار واحد های نساجی قرار دهد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اشتغال آذربایجان نساجی بورس تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز اتاق بازرگانی تبریز بورس پلیمر پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد

صدراله بابلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هزینه برای آموزش به نوعی سرمایه گذاری است، اظهار کرد: ثمره این سرمایه گذاری رشد علمی، اشتغال، بهره‌وری و کمک به احیای صنعت را در پی دارد.

وی به برگزاری دوره آموزشی پیش رفته فرش‌بافی در راستای توسعه هنر فرش و ایجاد اشتغال توسط اداره صَمت در این شهرستان به صورت رایگان اشاره کرد و افزود: این آموزش‌ها برای ۳۵ نفر از علاقمندان هنر فرش‌بافی به میزان سه هزار و ۵۰۰ نفر ساعت از تاریخ ۵ اردیبهشت تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری در حال برگزاری است.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این دوره، گفت: ثمره این دوره‌های آموزشی اشتغال و کمک به احیای صنعت فرش و قالی‌بافی خواهد بود.

بابلی خاطر نشان کرد: در این شهرستان حدود ۷۰۰ بافنده در قالب بیمه‌های تأمین اجتماعی و روستایی و عشایری بیمه قالی‌بافی دارند.

وی تعداد اعضا اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف شهرستان سرپل ذهاب را حدود ۹۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تولید فرش پتانسیل خوبی در این شهرستان محسوب می‌شود و انتظار است دوره‌های آموزشی فرش‌بافی به‌صورت مستمر در سایر نقاط این شهرستان برگزار شود.

کد خبر 6098836

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت