Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصاد و دارایی در جلسه مجمع عمومي عادی ساليانه بانك صنعت و معدن اظهار داشت: بانك صنعت و معدن از نظر اصول و خدمات بانكداري باید بانكی مدرن و پيشرو باشد.

به گزارش  گروه بانک و بیمه پول نیوز ، جلسه مجمع عمومي عادی ساليانه بانك صنعت و معدن با حضور دكتر فرهاد دژپسند وزير امور اقتصادي و دارايي، "عباس معمار نژاد" معاون بانكي، بيمه و شركت هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي، "حسين مهري" مديرعامل، اعضاي هيأت مديره و ديگر اعضاي مجمع عمومي اين بانك، برگزار و در این جلسه صورت هاي مالي مربوط به سال مالي منتهي به پايان سال 1398 تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنا بر این گزارش، وزیر اقتصاد طی سخنانی در این جلسه گفت: بانك صنعت و معدن به واسطه اهداف و مأموريت هاي توسعه اي آن، انتظار می رود در راستای توسعه صنعتی گام هایی را بردارد که تصوير اميدبخشی را بتوان داشت. گزارش امسال نشان می دهد که به این سمت حركت کرده، اما، می طلبد که گام ها قوی تر باشد تا به سطحی برسد که رضایت بخش باشد.

وزیر اقتصاد یادآور شد: بانک صنعت و معدن یک بانک تخصصی است و متناسب با آن وظایف، اهداف و انتظاراتی از این بانک وجود دارد.

وی افزود: از منظر تخصصي نیز، انتظار لاینقطع از بانک صنعت و معدن این است که از نظر اصول و خدمات بانکداری یک بانک پیشرو و مدرن باشد. این بانک در همه زمينه ها، به خصوص بانكداري ديجيتال، انتظار می رود رتبه برتر را کسب کند و بتواند با سرعت بيشتري به سمت بانكداري هوشمند حرکت کند.

وزیر اقتصاد با بيان اینکه براي مدرن كردن اين بانك تخصصي نياز است تا در بخش پژوهش و تحقيق و توسعه(R&D) كارهاي بيشتري صورت بگيرد، گفت: فعالیت هايي توسط بانك صنعت و معدن با دانشگاه ها و مراكز علمي انجام شده است كه ضرورت دارد بانك به عنوان يك بنگاه، از نتايج تحقيقات و پژوهش هاي اين مراكز در جهت ارتقاي سطح خدمات، توسعه بازار و رفع مشكلات موجود بهره برداري نمايد و آثار و نتایج آن را ارایه کند.

رییس مجمع عمومی بانک صنعت و معدن تأکید کرد: بانک صنعت و معدن مي بايست عمليات واگذاري اموال مازاد خود را مانند سال گذشته با جديت دنبال كند.

وی افزود: بانک صنعت و معدن باید توجه ویژه ای را به صنايع نوين و دانش بنيان، که نقشي پیشران و کلیدی در اقتصاد کشور دارند، مبذول دارد، چراكه فلسفه وجودي اين بانك نيز پيشگام بودن در مقوله توسعه اقتصادي است.

دژپسند استقرار حاکمیت شرکتی را موضوعي اساسی برای حفظ پیشرو بودن بانک صنعت و معدن در بين سایر بانک ها قلمداد نمود و اضافه کرد: در حوزه بين الملل هم انتظار داريم اين بانك با برقراري ارتباط مناسب با بانك هاي خارجي كه امكان فعاليت با بانك هاي داخلي را دارند و با تشكيل كنسرسيوم هاي منطقه اي در شرايط تحريم، فرصت هاي طلايي را شناسايي كرده و از آنها بهره برداري نمايد.

مهري مدیرعامل بانک صنعت و معدن نيز ضمن تشریح اهداف و استراتژی های اين بانک در کسب برتری تخصصی و عملیاتی در بانکداری توسعه ای به بیان مهمترین استراتژی های بانک در سال جاري پرداخته و عنوان داشت: اقدامات اثربخشي در خصوص بانكداري ديجيتال و اجراي حاكميت شركتي در اين بانك انجام شده است و در سال گذشته در اين زمينه حائز رتبه دوم در بين ديگر بانك ها شديم ولي همچنان تلاش براي كسب رتبه نخست را با جديت دنبال مي كنيم و با وجود كاركنان متخصص و مشاوران مجرب از بين ذينفعان و مشتريان به زودي شاهد تحولات اساسي در اين دو حوزه خواهيم بود.

وی خاطرنشان كرد: در سال جاري سرمايه بانك 1400 ميليارد ريال افزايش داشت و براي راه اندازي سامانه هاي نوين ، شفاف سازي و واگذاري شركت ها و اموال مازاد بانك اقدامات مطلوبي صورت گرفت كه طي آن تعداد 6 شركت به طور كامل واگذار گرديد و در چندين مرحله براي واگذاري شركت هاي صنايع شيميايي ايران، آتيه دماوند و احيا استيل فولاد بافت آگهي منتشر شده و اقدام شد.

مهري يادآور شد: در سال 98 رشد قابل توجهي در شاخص هاي عملكردي بانك ملاحظه مي شود كه نتيجه تلاش هاي بدون وقفه تمامي كاركنان اين بانك است به طوريكه در پرداخت ها 38 درصد، در وصولي ها 45 درصد، در مانده سپرده هاي چهارگانه 45 درصد و در سود حاصل از شركت ها نيز 164 درصد رشد را در 12 ماهه سال 98 شاهد بوده ايم.

در اين جلسه گزارش مفصلي توسط اصغر پاك طينت رييس هيأت مديره بانك صنعت و معدن ارائه شد و وي ضمن اشاره به كسب سود 280 ميليارد ريالي در سال 98 تأكيد كرد: با توجه به برنامه هاي تدوين شده در پايان سال 1401 اين بانك از زيان خارج و به سوددهي خواهد رسيد.

در اين نشست همچنين سایر اعضای مجمع نیز ضمن ارائه نقطه نظرات خود بر استفاده بهینه از منابع موجود و یافتن راهکارهای مناسب برای برون رفت از مشكلات کنونی تأكيد نمودند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک صنعت و معدن پول نیوز بانکداری دیجیتال دانش بنیان سود بانک صنعت و معدن بانک صنعت و معدن شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، یادگار احمدی اظهار کرد: در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی اقلام خوراکی، کالاهای اساسی، پوشاک و کیف و کفش، طرح نظارت و بازرسی ویژه این ایام که از یکم اسفند سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردین سال جاری ادامه داشت، تعداد ۳۴۰۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط از واحدهای صنفی استان انجام شد، تعداد ۵۹۳ مورد تخلف صنفی ثبت و ۵۱۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه و ارائه نکردن فاکتور به ارزش ریالی بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۲۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال کشف شد که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

احمدی تصریح کرد: در این طرح نظارتی، تعداد ۱۵۲ مورد شکایت و درخواست مردمی به سامانه پاسخگویی به شکایات اداره کل صمت استان اعلام شد که از این تعداد، ۹۰ مورد توسط بازرسان اداره کل رسیدگی و ۶۲ مورد نیز در دست بررسی است.

کد خبر 748758

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد