Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، سخنگوی وزیر امنیت عمومی کانادا تایید کرد که بسته‌ای حاوی سم مهلک به کاخ سفید ارسال شده است و گفت تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.

«مری لیز پاور» سخنگوی ارشد «بیل بلر» وزیر امنیت عمومی کانادا، در بیانیه‌ای که در این باره منتشر شد، اعلام کرد «ما از گزارش‌های مربوط به ارسال بسته‌های حاوی ریسین به مراکز فدرال دولت آمریکا مطلع هستیم و آن را تایید می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» این سخنگو در ادامه از همکاری نیرو‌های امنیتی کانادایی با همتایان آمریکایی خود خبر داد و گفت «به دلیل آنکه این تحقیقات در حال انجام است نمی‌توانیم اطلاعات بیشتری در مورد آن بدهیم.»

در حال حاضر، اف‌بی‌آی و سرویس مخفی آمریکا در حال بررسی این موضوع هستند.

شب گذشته تیم امنیتی کاخ سفید اعلام کرد یک بسته آغشته به سم مهلک ریسین را که برای شخص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شده بود، کشف کرده است. بر این اساس، متخصصان پس از دو بار آزمایش بر روی این بسته پستی آلوده بودن آن به سم ریسین را تایید کردند. تیم تحقیقات براساس مقررات امنیتی بیرون از محوطه کاخ سفید قبل از ارسال هرگونه بسته به رئیس جمهور آن را از جنبه امنیتی مورد آزمایش قرار می‌دهند.

یک مقام اجرای قانون آمریکا گفت مقامات در حال بررسی بسته‌های مشابه دیگری هستند که به آدرس‌هایی در تگزاس ارسال شده‌اند و ممکن است به همان فرستنده در کانادا مرتبط باشند.

ریسین یک ترکیب بسیار سمی است که از لوبیای کرچک استخراج و در توطئه‌های ترور استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند به صورت پودر، گلوله، غبار یا اسید استفاده شود. در صورت بلع، باعث حالت تهوع، استفراغ و خونریزی داخلی معده و روده می‌شود و به دنبال آن نارسایی کبد، طحال و کلیه‌ها و مرگ بر اثر فروپاشی سیستم گردش خون ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ کاخ سفید کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟

به گزارش همشهری آنلاین کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

کد خبر 847170 برچسب‌ها خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • عرضه طلای تقلبی در بازار تایید شد
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد