Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:55:16 GMT

معیارهای تعیین قیمت تضمینی محصولات کشاورزی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۶۲۷۴

معیارهای تعیین قیمت تضمینی محصولات کشاورزی مشخص شد

به گزارش ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی ماده یک طرح اصلاح قانون تضمینی خرید محصولات اساسی کشاورزی را تصویب کردند.

براساس این طرح به منظور نیل به خودکفایی در محصولات اساسی کشاروزی موضوع این قانون شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی از این پس به اختصار شورا نامیده می‌شود و با اهدافی تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این اهداف می‌توان هزینه‌های واقعی تولید و سود متعارف، حفظ رابطه مبادله داخل و خارج بحث کشاورزی و آخرین نرخ تورم اعلامی مرکز آمار ایران را نام برد.

براساس این مصوبه هزینه تمام شده محصول مشابه وارداتی شامل هزینه خرید در مبدا، هزینه‌های حمل و نقل، تعرفه‌های وارداتی، هزینه‌های حمل داخلی کشور و سایر هزینه‌های مترتب بر واردات محصول مشابه، تعیین نحوه خرید توسط بخش‌های دولتی و خصوصی، تعیین نوع و میزان انواع ابزارهای حمایتی از جمله تسهیلات کمک‌های بلاعوض، یارانه سود، و کارمزد  تسهیلات، یارانه انواع نهاده‌ها و عوامل تولید است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی گندم مرکز آمار ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی گندم مرکز آمار ایران مجلس شورای اسلامی گندم مرکز آمار ایران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:  از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۷۰  هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان ۱۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه