Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: طرح صلح هرمز یک مسیر و فراگیرترین طرح از لحاظ اصول و مبانی است و امیدواریم به سازوکار منطقه‌ای ختم شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه، درباره غرامت اسراییل به ایران گفت: ما از حقوق حقه ملت ایران در چارچوب نرم های بین المللی دفاع می کنیم و قطعا این مسیر را ادامه می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره طرح صلح هرمز بیان کرد: طرح صلح هرمز یک مسیر است و فراگیرترین طرح از لحاظ اصول و مبانی است. طرح صلح هرمز یک پویایی ایجاد کرد که در طرح های دیگر هم مشابه آن را دیدید. ما همچنان به اصول و چارچوب طرح صلح هرمز پایبندیم. امیدواریم این طرح به سازوکار منطقه ای ختم شود.

خطیب زاده با اشاره به اظهارات پمپئو مبنی بر فشار حداکثری آمریکا به ایران گفت: عاقلان دانند که فشار حداکثری ایالات متحده موفق بوده و یا ملت ایران در برابر آمریکا پیروز شدند.  عاقلان دانند آمریکا جنگ و خونریزی در افغانستان آفرید و الان دنبال مذاکره است و ایران همواره بدنبال صلح و ثبات در افغانستان بوده است. عاقلان دانند، آمریکا در سوریه قفقاز یمن چه اقداماتی انجام داد. ایالات متحده جز ادعاهای واهی حرف دیگری نمی تواند بزند. روزی که ایالات متحده عاقل شود و به جامعه جهانی بازگردد باز مسیر زیادی برای پیمودن دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تعاملات ایران با کره جنوبی در حوزه دارویی اظهار کرد: ما در مورد سنت سنت و ریال ریال حق ملت ایستاده ایم. برخی قصد دارند بدهی ما را پرداخت کنند اما نمی توانند ما برای این کشورها، تفکیک قایل هستیم. ما به اقدام اهمیت می دهیم و نه کلام. تلاش می کنیم حقوق ملت ایران را حفظ کنیم.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اقدامات آمریکا تاکید کرد: پمپئو از روزی که تصمیم گرفت در این فضای پر مکر، دروغ و نفرت خود وارد شود، حتی دنیای ذهنی خود را هم نا امن کرده است. دنیا با اقدامات ایالات متحده جزء ناامنی، جنگ، خشونت و خونریزی به خود چیزی ندیده است. میراث شوم حضور ایالات متحده در مناطق مختلف به ویژه غرب آسیا چیزی جز میراث شکست خورده و خانمان برانداز برای ملل منطقه نبوده است. ایالات متحده فقط یک یاغی گری دیگر را به لیست گردن کشی هایش اضافه کرده که هیاهویی برای هیچ است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده طرح صلح هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده اتهامات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اداره اطلاعات اصلی ستاد کل روسیه (GRU) "فعالیت سایبری مخرب" در آلمان، چک، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و سوئد انجام می‌دهد را رد کرد. 

آنتونوف گفت که واشنگتن باید هرگونه سوء ظن را از طریق کانال‌های رسمی "با ارائه حقایق و شواهد خاص" هدایت کند.

آنتونوف ادعا کرد که "چنین داستان‌های جعلی تحریک آمیز تنها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تشدید خواهد شد" تا "توجه رای دهندگان را از مسائل فوری منحرف کند. " 

وی افزود که "اکثریت قریب به اتفاق" حملات سایبری از قلمرو ایالات متحده انجام می‌شود. 

گفته می‌شود همزمان با فرارسیدن موعد انتخابات در آمریکا، این کشور با تمام قوا به اتهام‌زنی و دروغ علیه روسیه و چین می‌پردازد و سعی دارد با تکرار چندباره یک دروغ آن را به حقیقت تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • اینجا «ایالات متحده اسرائیل» است!
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود