Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@00:52:12 GMT

مقابله با کرونا نیازمند همدلی و وفاق است

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۹۶۰۵

مقابله با کرونا نیازمند همدلی و وفاق است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: راه دراز نپیموده را پیش‌رو داریم و شاید این زمان فراتر از دو سال باشد و البته پیمودن این مسیر با کمترین عوارض نیازمند همدلی و وفاق است.

‌به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت بهداشت، سعید نمکی، اظهار کرد: با همراهی و همیاری رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در همه این ایام هیچ گاه در نظام سلامت احساس تنهایی نکردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وفاق و همدلی در بسیج ملی مقابله با کرونا مشابه دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: از ابتدای انتشار این ویروس تمهیدات لازم برای شکل گیری یک خط دفاعی در کشور شکل گرفت و به رغم تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران هیچ گاه آن فجایعی که گاهی در پشت در بیمارستان‌های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی مشاهده شد در این سرزمین مشاهده نشده و هیچ فردی در ایران به علت مشکلات اقتصادی، سن و جنس و نژاد و ملیت معطل درمان و اقدامات حمایتی نشده است. همدلی مومنانه، عشق و محبت و ایثار این دوران سخت را تا حدی بر همکاران ما تا امروز هموار کرد.

وزیر بهداشت بیان کرد: این ویروس منحوس ویروس هزار چهره‌ای است که شاید سال‌های سال همراه ما باشد و به نوعی تداعی کننده شتر گاو پلنگی است که علیرغم گرفتاری‌های ایجاد شده، درس‌هایی برای جهان بشریت داشت و نشان داد که موجودی کوچک و ظاهراً حقیر چگونه می‌تواند جهان را دچار بحران کند، دوم اینکه آموخت که غنی بودن و ثروتمند بودن لزوماً سد دفاعی در مقابل آن نیست و سوم آنکه درس داد در اوج ادعای دانایی کماکان بشر در مقابل مجهولات بسیاری نادان به شمار می‌رود.

نمکی گفت: صداوسیما و رسانه‌های گروهی در ارتقای آموزش سلامت و سواد سلامت جامعه به خصوص در روزهای نخست و در مقابل فضای وحشت و هراس اجتماعی ایجاد شده نقشی بسیار مؤثر در هراس زدایی از جامعه داشته و در ایجاد یک آرامش نسبی در فضای افکار عمومی مؤثر بود و در ادامه راه در آموزش پیشگیری در نوروز و ماه مبارک رمضان و به دنبال آن سفرهای تابستانی و به ویژه ایام ماه محرم خوراک لازم برای در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌ها را فراهم کرد و بی اغراق و صادقانه موجب دلگرمی بود.

وی اظهار کرد: امیدهای بسیاری وجود دارد، چه در حوزه واکسن و چه در حوزه درمان و امیدواریم همه دنیا به نتایج مؤثری در این زمینه دست پیدا کند، ولی در این شرایط ادامه مسیر همراه با آموزش مستمر و رعایت پروتکل‌ها در عین استمرار ابعاد مختلف حیات اجتماعی بسیار مؤثر خواهد افتاد.

کد خبر 445309

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیر بهداشت وزارت بهداشت درمان کرونا شیوع کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ مقابله با شیوع کرونا پیشگیری از کرونا تولید واکسن کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اعلام برنامه های پیش بینی شده برای مدیریت مصرف و گذر موفق از پیک بار تابستان سال جاری، اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده توسط وزارت نیرو در سطح کشور، مشترکین بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی و …. برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط دشوار تأمین برق، لازم است هر اقدامی برای مدیریت پیک بار تابستان با نگاه به تداوم آن در سال‌های پیش رو برنامه ریزی و اجرا شود و این مهم نیازمند نگرش هدفمند در بخش‌های مختلف است.

لهونیان در ادامه تصریح کرد: برای این که در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکین به‌ویژه در بخش صنعت هستیم و رویکرد شرکت توزیع نیروی برق استان بر این است که با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهادات آنها با هماهنگی مناسب گذر موفقیت آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در دوره زمانی ۱ خرداد الی ۳۱ شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴، صاحبان صنایع بایستی یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آن در روز جمعه فعالیت داشته باشند.

ایشان در ادامه به مشترکین بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: موضوع بعدی مشترکین بخش کشاورزی و انشعاب پمپاژهای آب و چاههای کشاورزی است که با همکاری ۵ ساعت روزانه ( از ساعت ۱۲ ال ۱۷ مصرف برق نداشته باشند) بقیه ساعات مصرف برق این دسته مشترکین بصورت رایگان حساب میشود و علاوه بر آن مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

وی در خصوص مشترکین اداری هم اظهارداشت: دستگاههای اجرایی و دولتی حتما بایستی در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند در غیر این صورت برق آنها قطع خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص «مولدین خود تامین» هم برنامه داریم و مشترکینی که مولد برق و یا ژنراتور دارند می توانند با مشارکت در این برنامه بخشی از برق خود را تامین کرده و به کاهش بار شبکه هم کمک کنند و در این راستا مشوق هایی برای آنهادر نظر گرفته شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903423

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • آموزش صلح و صلح‌طلبی، سنگ بنای روابط انسانی
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم