Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@23:13:25 GMT

درخواست ضد ایرانی وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۱۱۴۲

درخواست ضد ایرانی وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن

خبرگزاری فارس: «معمر الاریانی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن (وابسته به عربستان سعودی) بار دیگر خواستار تحریم تسلیحاتی ایران و تشدید فشارهای بین‌المللی علیه نظام ایران با هدف آنچه که «توقف فعالیت‌های تروریستی علیه امنیت و ثبات منطقه و صلح بین‌المللی» خواند شد.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، وی ضمن نادیده گرفتن نقش ریاض و دولت مستعفی یمن در کشتار مردم بی‌گناه این کشور مدعی شد: تداوم اقدام نظام ایران در تسلیح شبه‌نظامیان الحوثی و دادن کارشناس و پول لازم به این شبه‌نظامیان، نقض آشکار قطع‌نامه‌های بین‌المللی مرتبط با بحران یمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الاریانی در ادامه این ادعاهای خود افزود: دستگیری یک باند حوثی قاچاق اسلحه ایرانی و اعتراف آن به آموزش دیدن در ایران و ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیانگر شواهد غیرقابل انکاری از دخالت ایران در اداره قاچاق سلاح و حمایت از شبه‌نظامیان الحوثی با موشک‌های بالستیک و پهپاد برای انجام برنامه‌های خرابکارانه آن در منطقه است.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن مدعی شد که نیروهای انصارالله از توافق سوئد سوء استفاده می‌کنند و از بنادر «الحدیده»، «الصلیف» و «راس عیسی» به عنوان گذرگاهی برای قاچاق سلاح‌‌های ایرانی استفاده می‌کنند و بر شمار عملیات‌های نظامی خود در یمن و هدف قرار دادن نفت‌کش‌ها و کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و اهداف غیرنظامی در خاک عربستان سعودی افزوده‌اند.

الاریانی اواخر مردادماه پیش نیز خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران شد و ادعا کرد که لغو تحریم تسلیحاتی ایران، باعث خواهد شد که «بر آتش درگیریهای منطقه افزوده شود».

این مسئول وابسته به سعودی مدعی شد: «تمدید قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران، اقدام مهمی است تا مجبور شود از سیاستهای خصمانه، برنامه‌های توسعه‌طلبانه، گسترش هرج‌ومرج، تخریب و تروریسم در منطقه از طریق شبه‌نظامیانش دست بردارد».

الاریانی، لغو تحریم تسلیحاتی ایران را ضربه مهلکی به تلاشهای برقراری صلح و منبع دیگری برای «تهدید امنیت و ثبات منطقه و جهان» توصیف می‌کند.این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها طرح صلح برای یمن پیشنهاد کرده، ولی دولت مستعفی، سعودی و امارات در مسیر اجرای آن کارشکنی کرده‌اند.(جزئیات بیشتر)

دولت مستعفی یمن با همکاری عربستان سعودی و امارات از سال ۱۳۹۴ حملات همه‌جانبه‌ای را علیه ملت یمن آغاز کرده‌اند که صدها هزار نفر تا کنون بر اثر آن کشته شده‌اند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آماری هم با بیان اینکه هشتاد درصد ار مدم یمن نیازمند کمک هستند تا بتوانند فقط زنده بمانند، گزارش داد، ۶۵ درصد از ملت یمن که جمعیت آنان به بیش از سی میلیون نفر هستند، تقریبا هیچ چیزی برای خوردن ندارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی ایران تحریم تسلیحاتی ایران دولت مستعفی یمن بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند

«علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد