Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: برای واحد البرز برنامه‌ریزی کردیم تا دو طبقه از کتابخانه مرکزی این دانشگاه و دو بلوک خوابگاه که مدت زمانی است به صورت متروکه هستند را به ظرفیت مرکز رشد البرز تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی در مراسم افتتاحیه مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه خوارزمی که امروز ۳۰ شهریور ماه با حضور سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید یکی از لایه‌های اصلی آن انقلاب فرهنگی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
لایه‌های مختلف از انقلاب حرکتی که تحت عنوان فعالیت‌های علمی و فناوری ریاست جمهوری بود از نظر بنده یک انقلاب فرهنگی است که در رویکرد جدید به دانشگاه پژوهشگاه و شرکت‌ها شکل می‌گیرد.

حبیبی گفت: دانشگاه خوارزمی بیست سال چالش تغییر نام را داشته است و اگر نام موسسه یا دانشگاهی تغییر کند با چالش جدیدی روبرو می‌شود. یعنی اینکه چه گذشته‌ای داشته و چه آینده‌ای خواهد داشت. حرکت دانشگاه به جهت دانشگاه کارآفرین به تغییر فرهنگ، تغییر فکر، تغییر اخلاق و عادات علمی بستگی دارد.

رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: انتظار از وجود یکپارچگی نهاد‌های دانشگاهی به این مرکز فناوری بستگی دارد تغییر ذائقه اساتید یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه خوارزمی در طی این دو سال است که فعالیت‌های مختلفی برای ایجاد آن انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: دانشگاه خوارزمی ۱۵ دانشکده ۱۲ موسسه پژوهشی و ۳ موسسه تحقیقاتی دارد تعداد کارکنان ۷۰۰ نفر و تعداد دانشجویان ۱۲ هزار نفر است. همچنین تعداد استادان این دانشگاه ۵۱۰ نفر است که ۳۳۵ عضو آن هیئت علمی و استادیار هستند این عوامل نشان دهنده بافت جدیدی است که پویایی و سرزندگی دانشگاه را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: در پنج سال گذشته تعداد مقالات دانشگاه رو به پیشرفت بوده است و تا پایان سال ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد همچنین اشتغال پذیری دانشجویان این دانشگاه خوب بوده است به طوری که امسال ۵ درصد در این زمینه رشد داشته ایم.

حبیبی اظهار کرد: تعداد دانشجویان بین المللی دانشگاه خوارزمی به بالای ۳۵۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه ارتباط با صنعت خروجی خوبی داشته ایم و براساس مساعدت معاونت علمی و فناوری امروز شاهد مرکز رشد در دانشگاه خوارزمی هستیم. همچنین برای واحد البرز نیز برنامه ریزی کرده ایم تا دو طبقه از کتابخانه مرکزی این دانشگاه و دو بلوک خوابگاه را که مدت زمانی است به صورت متروکه هستند را به ظرفیت مرکز رشد البرز تبدیل کنیم. واحد البرز چهار برابر ظرفیت واحد تهران را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه خوارزمی حبیبی ستاری رئیس دانشگاه خوارزمی مرکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین گردهمایی سالگرد زلزله مرگبار سال ۱۳۳۹ شهر لار با حضور پژوهشگران، مسئولان شهرستان لارستان و شهر‌های همجوار در شورای اسلامی شهر لار برگزار شد.

رسول قنبری، عضو هیئت علمی گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این مراسم با بیان ویژگی‌های جغرافیایی منطقه لارستان و تحقیقات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در این زمینه اظهار کرد: در صورت هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرایی اعم از حوزه مسکن و شهرسازی، نظام مهندسی، شهرداری‌ها و نهاد‌های مرتبط با متخصصان امر زلزله شناسی این واحد دانشگاهی می‌توان بر بسیاری از مخاطرات طبیعی فائق شد.

وی نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی بدیل دانست و افزود: نگرانی در ارتباط با زلزله نه تنها ناشی از وجود گسل‌های موجود در منطقه لارستان است؛ بلکه ناشی از مسائلی همانند گنبد‌های نمکی و دیگر فاکتور‌های مربوطه است. با توجه به معماری شهر لار، اکثر نقاط شهر جزء نقاط آسیب پذیر از منظر خطرات زلزله نبوده و نگرانی زیادی در این زمینه نباید داشت.

عضو هیئت علمی گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان  با اشاره به اینکه در این واحد دانشگاهی پژوهش‌های بسیاری قوی و تخصصی در زمینه زلزله و ویژگی‌های جغرافیایی منطقه لارستان انجام شده و یا در حال انجام است از صاحبنظران خواست برای اطلاع بیشتر از این موضوع به حوزه پژوهش و گروه پژوهشی جغرافیای طبیعی واحد لارستان مراجعه کرده و از مسئولان اجرایی شهرستان و استان درخواست کرد در راستای استفاده علمی از این پژوهش‌ها و فعالیت‌های تخصصی و اجرایی با این واحد دانشگاهی در ارتباط باشند.

مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان نیز به بیان دلایل بلایای طبیعی و مخاطرات اقلیمی از منظر قرآن و احادیث پرداخت و خواستار توجه توأمان به ریشه‌های علمی و اعتقادی بسیاری از رویداد‌های غیر قابل پیش بینی و یا قابل پیش بینی طبیعی شد.

به گزارش آنا، زلزله مهیب سال ۱۳۳۹ شهر لار بیش از ۴۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند و ۷۵ در صد از خانه‌های این شهر را ویران کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود